וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולקה מבית ספר חרדי כי שרה על הרב עובדיה?

7.1.2015 / 14:11

הורים לתלמידות בבית ספר חרדי בביתר עילית טוענים כי המנהלת סילקה מפעילויות חברתיות תלמידה שהיא קרובת משפחתו של הרב עובדיה יוסף רק כי שרה שיר לזכרו. המנהלת: "היא לעגה לאשכנזים"

ילדות חרדיות בירושלים. AP
ילדות חרדיות בירושלים/AP

"תלמידה ממוצא מזרחי, מיוחסת למשפחתו של הרב עובדיה יוסף, שרה עליו שיר עם חברותיה וכתוצאה מכך סולקה מכל פעילות חברתית בבית הספר עד להודעה חדשה". כך טוענים הורים לתלמידות בכיתה ז' בבית הספר בית יעקב 'אהבת חסד' בביתר עילית. "המנהלת צעקה על הבנות הספרדיות שהן צריכות לכופף את ראשן, ושהיא עשתה להן טובה שקיבלה אותן למוסד שלה".

הבנות, בגילאי 12-13, השתתפו בשבת האחרונה בפעילות חברתית של "בתיה", תנועת נוער לבנות חרדיות בבתי הספר של החינוך העצמאי. עם צאת השבת, הן קיימו הרקדה בכיתת הלימוד שלהן. משיחות עם הורים לתלמידות בכיתה, קבוצת תלמידות החלה לשיר שיר שהולחן לזכרו של הרב עובדיה יוסף.

"לא הייתה עם כך שום בעיה", מספר אב לאחת התלמידות, "אבל אתמול, נכנסה המנהלת לכיתה, נסערת וצועקת שהבנות הספרדיות צריכות לכופף את ראשן, ושאף תלמידה לא תזכיר את השם של הרב עובדיה יותר". הורה אחר סיפר: "איזה חינוך זה? גועל נפש, כששמעתי על כך הצטמררתי, לסלק בת בגלל שיר על הרב עובדיה? זו גזענות אמיתית, אי אפשר לתת לזה פרשנות אחרת".

שיפור קל במצבו של הרב עובדיה: "לא מאבדים תקווה". עומר מירון
התלמידה מיוחסת לרב עובדיה יוסף/עומר מירון

גולדה גולדשטיין, מנהלת בית הספר, הכחישה את הטענות והציגה גרסה אחרת למקרה: "המדריכה חזרה הביתה בוכה ופגועה כיוון שהבנות הספרדיות עשו מעגל ולא הסכימו לקבל בנות אשכנזיות למעגל שלהן. בעקבות זאת, עליתי לכיתה ודיברתי איתן שבבית הספר של החינוך העצמאי לומדות גם ספרדים, אשכנזים וליטאים. מכיוון שהילדה התפרעה והתנהגה בצורה לא ראויה, לעגה לתלמידות האשכנזיות, הוחלט להשעות אותה מ"בתיה" עד להודעה חדשה. בבית ספר של בית יעקב לא תהיה לעגה לחסידים, אשכנזים, בשביל זה יש בתי ספר ספרדים בעיר".

לא דיברת נגד זה ששרו שיר על הרב עובדיה?

"אנחנו מכבדים את הרב עובדיה, דיברנו עליו כשהוא נפטר, ועשינו לזכרו אירוע במלאות ה-30 לפטירתו אם מישהו יכול לבוא ולהגיד שאני מדברת נגד הרב עובדיה יוסף - זה צחוק אחד גדול".

עו"ד יואב ללום, עמותת 'נוער כהלכה', הנאבקת באפליה העדתית במוסדות החינוך החרדיים, אמר כי פרטי המקרה מעידים על כך ש"תלמידות צעירות נאלצו לחוות גזענות בוטה שכזו". לדבריו, "לא פעם אני תמה עד לאיזו דיוטא נמוכה יכולה לרדת מנהלת בגזענותה. אני קורא למשרד החינוך להפעיל את המפקחת על בית הספר ולמצות את ההליכים עם המנהלת הזו למען ישמעו ויראו".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully