וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משוואה עם שתי נעלמות: לאן נעלמה אנגלה מרקל בתמונה?

12.1.2015 / 15:31

העיתון החרדי "המבשר" ערך מחדש את תמונת צעדת המנהיגים בפריז וחתך ממנה החוצה את ראש ממשלת גרמניה וראש ממשלת דנמרק - שתיהן נשים. בישראל היום לעומתו, נתניהו עמד ממש במרכז התמונה

העצרת נגד הטרור בפריז. דף הפייסבוק של ראש ממשלת ישראל, אתר רשמי
התמונה המקורית/אתר רשמי, דף הפייסבוק של ראש ממשלת ישראל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התמונה על פי המבשר/מערכת וואלה!, צילום מסך

העיתון החרדי "המבשר", בהוצאת חבר הכנסת מאיר פרוש מיהדות התורה, ערך מחדש את תמונת צעדת המנהיגים בפריז וחתך ממנה החוצה את ראש ממשלת גרמניה אנגלה מרקל, שצעדה בשורה הראשונה. בעיתון לא טשטו את מרקל או מחקו את דמותה - אלא ערכו מחדש את התמונה כולה תוך שהם מזיזים את הנוכחים לה מקום אחד שמאלה, כאילו מרקל לא הייתה במקום מעולם. גם ראש ממשלת דנמרק, הלה ת'ורנינג שמידט, נחתכה החוצה מהתמונה.

עיתונים היומיים במגזר החרדי פועלים תחת פיקוח של "ועדה רוחנית", ומפעילים צנזורה עצמית בכל מה שנוגע לפרסום תמונות של נשים כאשר הכלל פשוט: לא מפרסמים. חלק מהעיתונים נמנעים גם מפרסום שמות של נשים, גם כאשר מדובר בנשים בכירות כמו חברות כנסת, ומסתפקים בכתיבת שם המשפחה בלבד.

זו לא המניפולציה היחידה שנעשתה היום על ידי כלי תקשורת לתמונה המפורסמת של המנהיגים הצועדים. בכותרת הראשית של ישראל היום הופיעה התמונה של הצעדה, בה צעד גם ראש הממשלה שהגיע אל השורה הראשונה, אולם בעיתון חתכו אותה כך שדמותו של נתניהו תהיה במרכז השורה על מנת ליצור את הרושם כי הוא מוביל את הצעדה. במציאות, לעומת זאת, עמד נתניהו בחלקה השמאלי של השורה. מניפולציה דומה ערכו בעיתון ירדני עם המלך עבדאללה ורעייתו, והציבו אותם במרכז התמונה.

מהדורת "המבשר" המלאה:

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully