וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפלה נערות מזרחיות" ויקבל את עיטור יקיר ירושלים

26.1.2015 / 17:35

הרב ישעיהו ליברמן, מנהל סמינר חרדי, נבחר לקבל את עיטור "יקיר ירושלים", אולם יש מי שטוען כי ההחלטה היא "שגיאה קשה" מאחר והוא "הוביל את מגמת המכסות והאפליה בקבלה למוסדות החינוך"

הרב ישיעהו ליברמן. בחדרי חרדים
הרב ליברמן./בחדרי חרדים

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע ב-2006 שממצאים שהוצגו על "הסמינר החדש" בירושלים, שמנוהל על ידי הרב ישעיהו ליברמן, מוכיחים כי יש "חשש של ממש לקיומה של של אפליה עדתית" במוסד שבניהולו. כמעט עשור אחרי, החליטה הוועדה המקצועית לבחירת "יקירי ירושלים" כי ליברמן יקבל את העיטור היוקרתי. בתגובה, יש מי שפועל לבטל את ההחלטה בטענה כי יש בה כדי "לפגוע ולזלזל בחלקים רחבים מהתושבים"

עו"ד יואב ללום, יו"ר עמותת נוער כהלכה, הנאבקת באפליה העדתית במוסדות החינוך החרדיים, פנה היום (שני) במכתב לראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, לראש הוועדה, השופט בדימוס יעקב טירקל ולגורמים נוספים בדרישה לבטל את ההחלטה שהתקבלה להעניק לליברמן את עיטור יקיר ירושלים. אגב, מלבד ליברמן יקבלו 11 אישים שנבחרו.

ללום שפנה בשמה של קבוצת הורים ספרדים ואשכנזים תושבי העיר, טוען כי "שגיאה קשה נפלה בבחירתכם את מר ליברמן כיקיר העיר". הוא הסביר בין היתר כי נגד בית הספר שבראשו עומד ליברמן ניתן פסק דין ב-2006 שהוכיח קיום מכסות פסולות לתלמידות ספרדיות. "מתן אות יקיר העיר לאדם הקשור ומוביל לדעת חלקים רחבים בציבור הספרדי חרדי את מגמת המכסות והאפליה בקבלה למוסדות החינוך בעיר, יש בה כדי לפגוע או לזלזל בחלקים רחבים מתושבי העיר".

חרדיות. Dan Balilty, AP
"הפלה מזרחיות". למצולמות אין קשר לנאמר/AP, Dan Balilty

נוסף לכך, לבטל או להשעות את ההחלטה עד לקבלת תשובה מפורטת בנושא ומבקש עוד לדעת את עמדתה המפורטת של חברת הוועדה עדינה בר שלום, "אשר למיטב ידיעתי חוותה עם נכדותיה את תופעת האפליה והמכסות בסמינרים החרדיים, האם העלתה הרבנים בר שלום את הבעייתיות במועמדות של מר ליברמן לתואר יקיר העיר?".

הרב ליברמן הוא מנהל סמינר החרדי "החדש" בירושלים ועומד בראש "בנות בתיה", ארגון הנוער לבנות חרדיות. בהודעה שפרסמה העירייה נכתב עליו כי הוא "היה הראשון להפעיל בירושלים תכנית של ליווי נוער בסיכון ועומד בראש קרן צדקה בשם ארגון "בית חם". במסגרת ניהולו עסק במתן מענה לבעיות תעסוקה, קשיי למידה והשתלבות בקהילה לכלל התלמידים כמו גם שילוב החינוך במסגרות התנדבותיות שונות ומגוונות תוך הקניית ערכים של מנהיגות, הדדיות ואהבת העם הארץ. דמות מופת של חינוך ופעיל ירושלמי".

העירייה: "ליברמן עמד בכל הדרישות בשיבוץ תלמידות"

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "הענקת אות יקיר העיר נתונה בידי ועדת שיפוט המורכבת מאישי ציבור בלתי תלויים, בראשותו של השופט בדימוס יעקב טירקל. ההחלטה מתקבלת על סמך ההמלצות השונות ועל פי אמות מידה מקצועיות בלבד. מר ישעיהו ליברמן נבחר לקבלת אות יקיר העיר, בין היתר, על פועלו החינוכי רב השנים.

"מבדיקה שנערכה עולה כי אין כל תלונה פורמאלית פתוחה נגד מר ליברמן במשרד החינוך בנושא אפליה. על פי נתוני אגף מנח"ח, עמד מר ליברמן בכל הדרישות בנושא שיבוץ תלמידות. לגבי תלונות בעבר, הן נידונו בערכאות השונות ואל מול משרד החינוך וטופלו כראוי. יודגש, ביוזמת ראש העיר ניר ברקת הובילה עיריית ירושלים מהלך חסר תקדים בשנים האחרונות, לביטול כל מקרה של אפליה בחינוך החרדי בעיר. מר ליברמן היה חלק מיישום מדיניות זו בשטח ובכך שותף להסדרה היסטורית לתופעת האפליה הקשה במשך שנים רבות".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully