וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפסיקו להיות דתיים, תתחילו להיות אנשי אמת

מתניה טל-שחר

8.2.2015 / 10:02

התחרות בין מפלגות המתיימרות לייצג את המגזר הדתי היא - "מי יותר מחמיר?", כלומר: אני מחמיר משמע אני נבחר לכנסת. שלא נתבלבל, המחמירים פוגעים בעם היהודי פגיעה אנושה לטווח ארוך, כזאת שתכרסם אותנו מבפנים

חברי סיעת ש"ס במליאת הכנסת ביום השבעת הממשלה ה-33, מרץ 2013. טלי מאייר
חברי סיעת ש"ס במליאת הכנסת ביום השבעת הממשלה ה-33, מרץ 2013/טלי מאייר

"יש לי רעיון איך להרוס את העם היהודי: נעלה לפה מכוח חוק השבות מלא אזרחים לא יהודים, נאזרח אותם, ניתן להם חלק ונחלה בכל פיסת ישראליות מכובדת ומוכרת: תקשורת, צבא, אקדמיה ונהפוך אותם לחלק מאיתנו– חילונים, בורגנים ומשכילים. הם יתחתנו איתנו, אנחנו נתחתן איתם.. ואל דאגה, ברגע שיופיעו החבר'ה הדתיים עם העניין של הגיור, נתחפש לדוסים, אבל ממש דוסים, ונגיד להם, מול כולם, שהגיור שלהם "מקל" מידי, נגיד להם שהם "לייטים" ושהגיור שלהם לא תופס" את המונולוג הזה לא שמעתי מעולם, אבל לפעמים נדמה לי שהוא לא מאוד מופרך.

המחמירים "מגנים בגופם על עולם התורה"

מקטנות, הרגילו אותנו לחשוב, דתיים, חילונים ומסורתיים כאחד, שהאנשים המחמירים במצוות הם "דוסים" יותר מהאנשים שבוחרים להקל. המחמירים הם רציניים יותר, צדיקים יותר, "מגנים בגופם על עולם התורה" ושאר סיסמאות. המקלים לעומת זאת, הם חלשי אופי, מתנצלים, מושפעים, חילונים עם כיפה וכו' וכו'. אלא שבכל הקשור לגיור, המצב הפוך: המקלים, הם "הדוסים". והמחמירים הם, איך לומר בעדינות? מסוכנים. כן, זאת המילה, מסוכנים.

המחמירים הם אלו שפוגעים בעם היהודי

ועכשיו שהבחירות בפתח, יש תחרות בין מפלגות המתיימרות לייצג מגזרים ובמיוחד את המגזר הדתי על שלל גווניו, מי יותר מחמיר. רוצים לומר: אני מחמיר משמע אני קיים, אני קיים, משמע אני נבחר לכנסת. אלא שבכל הנוגע לנושא הגיור (יש עוד כמה נושאים) אסור לנו להתבלבל – המחמירים הם אלו שפוגעים בעם היהודי. לא פחות. פגיעה אנושה, לטווח ארוך, כזאת שתכרסם אותנו מבפנים.

בית דין יחייב עונש סקילה למי שהדליק נורה חשמלית?

הרב ד"ר נחום אליעזר רבינוביץ' שליט"א, ראש ישיבת מעלה אדומים, נשאל בספר השו"ת שלו "שיח נחום", שאלה בנושא גיור בימנו. בחלק מתשובתו, עונה הרב: "כבוד תורתו שואל על המתגייר שיראה טלוויזיה בשבת וכיו"ב. הרי ודאי שלא נעלם שלפני מאה שנה ויותר, כאשר החשמל התפשט בכל המקומות, היה ויכוח גדול בין חכמי ישראל אם יש בכלל איסור על החשמל, ואפילו כשעושה מלאכות. אמנם חס וחלילה להתיר אפילו להסתכל בטלוויזיה בשבת, אבל...היו יהודים יפים בכל המובנים שנהגו על פי פסיקתם של כמה מגדולי גליציה שהקלו מאוד בענייני חשמל, וביום טוב התירו לגמרי. והרי סוף סוף לפי פסיקתנו היום לאסור, מי יאמר לנו....שבית דין יחייב עונש סקילה למי שהדליק נורה חשמלית? מעתם האם יש לפסול מתגייר שלתומו רואה טלוויזיה מפני שזו אחת מן החמורות (ושמא מן הקלות) שלא הודיעו לו?"


הרב רבינוביץ' ממשיך: "אם בחור אומר "עמך עמי" ומתגייס לצבא ומחרף נפשו למות כדי להגן על עם ישראל – האם אין בכך הוכחה שהוא מתכוון ברצינות להסתפח לנחלת ה' ".

להיות איש אמת משמעותו להתמודד עם המציאות

מעולם לא שאלתיו ולמען האמת, לא נראה לי שהרב רבינוביץ' מכיר אותי. אך לדעתי, לא ניתן להגדיר רב זה כחרדלניק או כדתי לייט חלילה, שכן, כמו רבים וטובים, הוא אינו משתתף במשחק המגונה הזה של "הגדר אותי ואגדיר אותך". הרב, הוא איש אמת. ואמת, כידוע, אמת היא מציאות. להיות איש אמת משמעותו להתמודד עם המציאות. לא לברוח ממנה. אינטרנט כשר הוא דוגמא להתמודדות שכזאת, ארגון צוהר הוא דוגמא נוספת, יש עוד דוגמאות, עוד הרבה, המשותף לכולן הוא היושר והאומץ להישיר מבט אל המציאות.
בלי פחד.

אז אתם, אלו ש"מחרפים" נפשכם למען עולם התורה, אלו שבין היתר רואים נשים כמכובדות כל עוד הן בבית, מוקפת כלים וערימות כביסה, (חלילה לא חברות כנסת, או דיינות או אומרות קדיש מעזרת נשים) תפסיקו להיות דתיים, תתחילו להיות אנשי אמת.

  • עוד באותו נושא:
  • גיור
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully