וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין מנע גט מאישה בגלל נדר של בעלה

17.2.2015 / 10:17

בית הדין הרבני האזורי בתל-אביב התחשב בטענה של סרבן גט לפיה הוא נשבע על דעת רבים (נדר) שלא ייתן גט עד שנושא הדירה והרכוש יוסדר. "בית הדין נתפס שוב בשרירותו וחוסר צדקו"

נשים חרדיות. AP
האישה דרשה גט מאחר ובעלה מתעלל בה. למצולמת אין קשר לנאמר/AP

בית הדין הרבני מנע מאישה קבלת גט רק בגלל שבעלה נדר שלא ישחרר אותה אלא אם יוסדר הרכוש קודם. כך עולה מהחלטה שהתקבלה בחודש שעבר בבית הדין הרבני האזורי בתל-אביב ולפיה עולה סיפור שבו בני זוג, בשנות ה-40 וה-50 לחייהם, נפרדו לפני כעשור, והאישה דרשה לקבל גט מבעלה, בטענה שהוא נוהג בה באלימות.

במהלך השנים, הבעל סרב לתת גט לאשתו והשאיר אותה עגונה. השנה, נראה היה שחלה פריצת דרך ביניהם לאחר שהאישה הצליחה להגיע להסכמה לקבל הגט בתנאים בבית הדין הרבני בתל-אביב. אך בדיון האחרון שהתקיים, החליט הבעל לחזור בו מהסכמות ולא לתת גט לאשתו. התנאי מבחינתו היה להסדיר את חלוקת הדירה והרכוש עוד קודם מתן הגט, זאת, למרות שכבר קודם לכן, סוכם על מתן הגט עוד קודם הסדרת הרכוש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבעל טען שנשבע על דעת רבים. בית הדין הרבני בתל-אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך הדיון הפתיע הבעל עם טענה לפיה הוא נשבע על דעת רבים (נדר) שלא ייתן גט עד שהרכוש בינו לבין אשתו יוסדר. מהחלטת בית הדין שקובעת כי האישה "תתפנה לחלוטין מדירתם ומכל שטח קרקע הצמוד אליו" עד לתאריך שיקבע לגט, נראה כי הדיינים – הרב יצחק אלמליח, הרב שלמה תם והרב יצחק מרוה – התחשבו בשבועת הבעל ובהחלטה לדחות את מתן הגט, זאת, במקום בקשתה של האישה להטיל עליו סקנציות ולנקוט בצעדים חריפים נגדו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בית הדין מצוגג בסרבן גט מתעלל רק בגלל נדר". עו"ד כהנא דרור/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לא ברור כיצד דיון שעסק בסנקציות כנגד סרבן גט אשר התעלל באשתו וסרב להעניק לה גט במשך עשור הופך לדיון בו בית הדין מקבל החלטה מנוגדת שלו עצמו ושל בית הדין הגדול שמעליו", אמרה בתגובה עו"ד בתיה כהנא דרור, באה כוחה של המסורבת בתיק זה שמכהנת גם כמנכ"לית של ארגון 'מבוי סתום'. לדבריה, "בית הדין הרבני נתפס שוב בשרירותו וחוסר צדקו ואף בחוסר תום ליבו. המקרה החמור שארע כאן, בו בית הדין מצודד בסרבן גט מתעלל רק בגלל נדר בלתי כביל ומסמך שהציג לבית הדין הוא נוגד את ההלכה וחוטא לצדק וליושרה".

עוד הוסיפה כהנא-דרור: "ההחלטה בתיק זה כבר ניתנה ולא יתכן כי היא תשתנה על פי גחמות הבעל ללא התחשבות באשה. לא צריך להיות קשר בין רכוש לגט ואני מצפה מבית הדין הגדול לעשות סדר בבלגן שנוצר כאן, להפוך את ההחלטה ולנזוף בדיינים בבית הדין האזורי. כמו כן, חשוב לי לחשוף את העוולות והמעשים שבתי הדין מבצעים בנשים עגונות ואת חוסר הצדק המשווע. לא יתכן כי במדינה מתוקנת נשים ימתינו עשרות שנים לגט ובית הדין ישכור בגט. הגיע הזמן שבתי הדין יבצעו את תפקידם בצורה הוגנת וארגון 'מבוי סתום' כאן כדי להיחלם עבור אותן נשים על זכותן לחופש".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully