וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליה? לא כל הנשים זכאיות להנחה ברישום לנישואין

23.2.2015 / 11:57

בנות חרדיות הלומדות בסמינרים של "בית יעקב" ו"מעין החינוך התורני" ותלמידות מדרשה, לא נכללות ברשימת הזכאים להנחה ברישום לנישואין, על אף שלומדות בהיקף לימודים שווה לתלמידי ישיבה

חרדיות. Dan Balilty, AP
חרדיות/AP, Dan Balilty

בנות חרדיות הלומדות בסמינרים של "בית יעקב" ו"מעין החינוך התורני" אינן זכאיות להנחה ברישום הנישואין, כך עולה מעיון בחוברת מידע ללשכות רישום הנישואין במועצות הדתיות שיצאה לאור על ידי משרד הדתות. נוסף אליהן, נגרעו מהרשימה בנות המדרשות השונות ובני השירות האזרחי.

בפרק מיוחד העוסק באגרות הרישום מפורטים העלויות בגין פתיחת תיק נישואין העומד כיום על סך 700 שקלים. אולם, קבוצות אוכלוסיה מסוימות זכאיות להנחה של 40% ובכלל זה תלמידי ישיבות, תלמידי מכינות קדם צבאיות, חיילים ובנות השירות לאומי. בנות חרדיות או בנות מדרשות, אינן זכאיות להנחה.

לאור הנתונים, פנה ח"כ דוד אזולאי (ש"ס) לשר הדתות ח"כ נפתלי בנט וביקש ממנו לתקן את העניין. במכתב ששיגר אזולאי לשר כתב: "מבירור מול מספר מועצות דתיות עולה כי ברוב מוחלט של המקרים בנות סמינרים באות להירשם לנישואין עם בחור ישיבה הזכאי לקבל את ההנחה. אולם לשולחני הגיעו לא מעט מקרים שבהם בנות סמינרים שבן זוגם אינו תלמיד ישיבה לא קיבלו את ההנחה. כמו כן בנות המדרשות השונות לחוזרים בתשובה נגרעו מרשימת מקבלי ההנחות וכן בני השירות האזרחי אינם נכללים ברשימת מקבלי ההנחה".

ח"כ דוד אזולאי מש"ס. אלון נוריאל,
"הגיעו לשולחני מקרים של בנות שלא קיבלו את ההנחה". ח"כ אזולאי/אלון נוריאל

עוד הוסיף: "מאחר ומדובר בתקנה שבסמכות השר לטפל בה, אבקשך לפעול להוספת אותם בנות סמינרים, בנות מדרשה ומשרתי השירות האזרחי ולכלול אותם ברשימת זכאי ההנחה.
בטוחני כי תמצא את הדרך המהירה והיעילה לטפל בעניין לטובתם של בנות הסמינרים המדרשות ומשרתי השירות האזרחי".

יצוין, כי זו אינה הפעם הראשונה שבה נדרש משרד הדתות לטפל בנושא. כבר בחודש יוני אשתקד פנתה עמותת 'עתים' לסגן השר אלי בן דהן עם טענות דומות, בהן, על כך שתלמידות מדרשה אינן זכאיות להנחה, אולם עד כה לא נעשה דבר.

תגובת המשרד לשירותי דת טרם התקבלה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully