וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ גובר: סאטמר נגד נאומו המתוכנן של נתניהו בקונגרס

25.2.2015 / 20:15

כ-20 אלף מהחסידים האנטי ציוניים שיגרו מכתב לחבר קונגרס אמריקני בדרישה שיחרים את נאומו של נתניהו בשבוע הבא. האדמו"ר תקף: "שפל ונבזה. התנהלות נתניהו סותרת את כללי הדיפלומטיה בעולם"

האדמו"ר מסאטמר. מאיר אלפסי, כיכר השבת
"נתניהו שפל ונבזה". האדמו"ר רבי אהרון לייב טייטלבוים/כיכר השבת, מאיר אלפסי

פחות משבוע לנאומו המתוכנן של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס האמריקני, הביקורת נגדו עולה שלב, הפעם גם מצד החרדים. כ-20,000 חסידי סאטמר האנטי-ציונית בקרית יואל במחוז מונרו שבניו-יורק, פנו לחבר הקונגרס פטריק מלוני, שמייצג אותם, בדרישה להחרים את נאומו של נתניהו בשבוע הבא.

את המכתב למלוני שיגר היום (רביעי) הרב אברהם וידר, ראש העיירה, בשם התושבים בה: "קיבלנו בהלם את הידיעה על נאומו המתוכנן של ראש הממשלה נתניהו, במיוחד בשל כך שהוא לא הודיע קודם לנשיא אובמה ולא פעל לפי כללי הנוהל בבית הלבן. נאומו הוא רמז עבה נגד אובמה ומדיניותו. אנחנו רוצים להבהיר כי נאומו אינו בשמנו, ולא נתנו את הסכמתנו לכך. נתניהו לא מדבר בשם היהדות האורתודוקסית".

אנשי חסידות סאטמר. AP
"מתוכננים צעדים גדולים". חסידי סאטמר/AP

גורם בחסידות אמר לוואלה! יהדות כי בימים הקרובים, עד לנאומו של נתניהו, "מתוכננים צעדים גדולים נגד ראש הממשלה הישראלי כדי להודיע קבל עם ועולם שנתניהו וישראל הם לא הדוברים של היהדות הנאמנה לתורה".

לפני יומיים, תקף ראש החסידות, האדמו"ר רבי אהרון לייב טייטלבוים, את נתניהו: "ההתנהלות שלו סותרת את כל כללי הדיפלומטיה המקובלים בעולם. ישראל מקבלת מארצות-הברית, יותר ממה שכל מדינה אחרת מקבלת. באיזה חוצפה הוא מעז לבוא ולהתגרות בנשיא אובמה? הוא לא 'מענטש', הוא לא דיפלומט, הוא שפל ונבזה"

לפי האדמו"ר, התעקשותו של נתניהו לנאום בפני הקונגרס, מכניסה אלפי יהודים לתוך "איום אנטישמי שעלול לפרוץ לאחר הנאום הזה. איך הוא מכניס מיליוני יהודים למצב כזה?".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully