וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: עיתונים חרדים מדירים נשים חרדיות שמתמודדות לכנסת

1.3.2015 / 15:53

רות קוליאן, יו"ר מפלגת הנשים החרדיות, הגישה תביעה לבית המשפט השלום בפתח תקווה נגד העיתונים "יתד נאמן" ו"יום ליום", בטענה שהם מדירים אותה ומפלגתה מפרסום, רק משום שהיא אישה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בבית המשפט השלום בפתח תקווה הוגשה היום (ראשון) תביעה נגד העיתונים החרדים – "יתד נאמן" ו"יום ליום", בטענה לאפליית נשים בתעמולת בחירות. מגישת התביעה, יו"ר מפלגת הנשים החרדיות ,ובזכותן" רות קוליאן, דורשת 100 אלף שקל בגין כך שהעיתונים סירבו לפרסם את מפלגתה, רק משום שהיא אישה.

לפי התביעה, בסוף חודש ינואר פנתה קוליאן למחלקת הפרסום של "יתד נאמן", עיתון המזוהה עם "דגל התורה", הסיעה הליטאית ביהדות התורה, וביקשה לשכור שטח פרסום על מנת לקדם את הרשימה שבראשותה. אז, היא קיבלה הצעת מחיר אך כשנשאלה על מהות הפרסום, נענתה: "זה לא יעבור אצלנו חלק". לאחר ששלחה את המודעה, נענתה: "כפי שחשבתי המודעה לא מאושרת על ידי הועדה הרוחנית".

נוסף לכך, טענה קוליאן בתביעה שהוגשה על ידי "מרכז צדק לנשים" כי עשתה פניה דומה לביטאון ש"ס "יום ליום" שם נענתה לאחר שהעבירה את נוסח המודעה בדברים הבאים: "זה ממש לא הוגן לשלוח לי כזאת מודעה ואני לא רוצה שתעשי לנו כאן... אפילו לא העברתי לוועדה הרוחנית ואת יודעת מה התשובה. אני לא מעבירה כזו מודעה לוועדה הרוחנית".

עוד נטען כי "הסירוב של הנתבעים לפרסם את מודעת התעמולה של התובעת הסב לה נזק בכך שמנע ממנה להגיע לקהל הבוחרים והבוחרות שלה ולקדם את מפלגתה. לנוכח העובדה שמדובר בעיתונים הנפוצים ביותר בציבור החרדי (האשכנזי והספרדי) אין תחליף לפרסום זה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה לא יעבור אצלנו חלק". רות קוליאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש שעבר דחה יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, את עתירת רות קוליאן והמפלגה למתן צו מניעה נגד העיתונים החרדים בטענה שעליהן להגיש תביעה בהתאם לחוק לבית המשפט המוסמך, אך הוסיף ש"אין מדובר בעתירה נעדרת עילה".

"אתם מפחדים מאיתנו", אומרת רות קוליאן בתגובה לעיתונים החרדים שהדירו אותה, "אנחנו לא שקופות ולא ניתן לעסקנים שמפחדים מאיתנו לעמוד בדרכנו. מפלגת 'ובזכותן' לא מחכה יותר. אנחנו נשמיע את קולן של כל הנשים שנמאס להן שלא מתייחסים לנושאים החשובים לנו באמת".

  • עוד באותו נושא:
  • יתד נאמן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully