וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג של גילוי אנרגיה: פורים לפי תורת הקבלה

5.3.2015 / 10:00

פורים הוא החג הגדול ביותר מבחינת גילוי אנרגיה. החג המשמח ממוקם בלב חודש אדר, בדיוק היכן ששולט כוכב צדק – המקרין אנרגיה של העצמה, פריצת גבולות, הגשמת יכולות ופוטנציאל שאין לנו. זה הזמן לגדילה רוחנית אשר תשפיע על הניסים והנפלאות של חיינו

ילדים מתחפשים בבית הספר יד לבנים, פתח תקווה. מרץ 2015. ראובן קסטרו
ילדים מתחפשים בבית הספר יד לבנים, פתח תקווה. מרץ 2015/ראובן קסטרו

מגילת האור והצדק

הכל החל לפני כ-2,700 שנה, באותו מועד שאנו מציינים היום את חג הפורים. אולם באותה תקופה, אומה שלמה הייתה אמורה להימחק. גם בעת העתיקה, האיראנים (פרסים) רצו להשמיד את התרבות היהודית מפני כדור הארץ. ברם, שני המנהיגים של אותה עת – אסתר ומרדכי, שלמדו קבלה וידעו את כוחו של ספר הזהר, הבינו שלאסתר יש שליחות: היא צריכה להשתמש ביופייה הקורן – לא כדי להתגנדר, אלא כדי למצוא חן בעיניי אחשורוש.

מאותו רגע שהם קיבלו את ההחלטה, אסתר זכתה לפוזיציה של האישה הכי בכירה בממלכה הפרסית, והשתמשה בזה כדי לאחד את העם היהודי ולהביא שלום. היא אמרה לקהילה היהודית: אתם צריכים לצום שלושה ימים ולהתחיל לשלוח משלוחי מנות. כל אחד צריך לשים משהו מתוק ומלבב בסל, ולהביא את זה לחברו ולשכנו – זה יביא שלום. כיום אנו יודעים, שסל עוגות ופירות שמביא אדם לחברו, מקרב לבבות. אחדות ושלום מסלקים את אנרגיית המוות וכל זכר להשמדה ולשליליות - וזה מה שהביא לעם היהודי את הניצחון.

חג הפורים מצוין לא במקרה בחודש אדר. המילה אדר מגיעה מ-אידרה, משמע אחדות. הנס של החג מגיע כשאנשים יוצאים מאזור הנוחות שלהם ועוברים למצב של נתינה. אדם צריך להיכנס למודעות של נתינה טהורה, ובפורים אפשר להטעין את המודעות שלנו לשנה שלמה: בכוח של ניסים ושמחת חיים.

פורים אינו רק חג דתי, אלא חג של אור והתעוררות רוחנית

פורים, כמו גם חנוכה, אלו הם שני החגים היחידים שהאדם יצר אותם ולא הגיעו מהבורא. פורים זה חג שבני האדם עוררו בכוחות עצמם, ולכן יש לו חשיבות עצומה. בעולמנו, אדם נמדד על פי מה שהוא עושה, ובמקרה של חג הפורים - זהו ניצחון של כל בני האדם. כלומר, לא בזכות עזרה משמיים, או בגלל שאדם דתי ומתפלל, אלא כי מרדכי ואסתר ידעו איך לעורר את האור מתוך החושך.

אפילו לשם מרדכי יש משמעות מאוד מיוחדת, כיוון שמרדכי זה חיבור של שתי מילים: מריה (אור) ו-דכיה (טהור). משמע השם אסתר: חוכמת הנסתר. מרדכי הוא צינור של אור ואסתר ידעה איך להביא את האור לאנשים. לה יש את חוכמת הקבלה שמביאה שלום: אחדות.

בגלל ההתעוררות הגדולה של אותה תקופה, אנרגיה זו נשארה עד ימינו, ובכל שנה באותה תקופה: אנרגית חג הפורים מאפשרת לנקות פחדים, להביס שנאה ולסלק חסימות. ברגע שמסלקים את הפחד, השנאה העצמית נעלמת ואנו מגלים כמה כוח יש לנו. בחג הזה יש אור כל כך גדול, עד שמומחים אומרים - כשיבוא המשיח, יתבטלו כל החגים, ויישאר רק פורים.

חשוב לציין, כי האור הכי גדול מתגלה גם ביום כיפורים, אולם יוצא רק בשמחת תורה. ואילו בפורים - האור מתגלה ויוצא באותו יום. מי שמודע לכך, יכול להתכונן ולראות מראש אלו תכונות הוא רוצה לשנות: בזוגיות, בנכסים או באופי.

בספר יצירה מוזכר, שבמהלך חודש אדר - אברהם אבינו גילה שכל דבר שלילי הופך לאור, רק צריך להיות מודעים מראש לאלו תכונות אנו רוצים לשנות. אם אנו לא מודעים, אז לא מקבלים כלום. קחו דוגמה למשל, מאדם שנפגש עם איש עסקים בבית קפה. אם הוא מגיעים לא מוכן לפגישה, אזי לא ייצא מזה כלום, העסקה לא תתקדם, ואותו אדם לא ישכיל ללמוד דבר מאיש העסקים.

האדם שמאחורי המסכה – האני האמיתי

בחיי השגרה – כולנו מתחפשים בכל יום, ולא ממש מודעים לעצמנו מעצם שגרה זו. כל אדם מתעורר בבוקר ומתלבש – ואז הוא חושף את נוכחותו לעולם, אך לא את עצמו האמיתי. לפעמים צריך לשים מסכות כדי לגלות מי האני האמיתי. בפורים אנו נעטפים במסכה כדי לגלות את האני האמיתי שלנו, ורק אז אנו יכולים להתנהג באופן אמיתי. ובכלל, עם מסיכה וביסום כוהלי – מתעורר הרצון האמיתי, ומצליח להוציא את האני האמיתי שלנו.

על פי מצוות העדליידע, ולפי גמר התיקון, כדי להגיע למודעות האמיתית של עצמנו, עלינו להתבסם משתייה משכרת. רק בצורה זו אפשר להשתחרר ממה שחושבים עלינו כל הזמן – ורק כך נוכל להגיע למודעות, עד שלא נדע להבחין בין המן למרדכי. איך אדם יודע שהגיע למודעות? כשאתה מקלל את מרדכי ומברך את המן. אבל אל לנו לדאוג, כי הכל כל כך גדול ומואר, כך שכל האנרגיות השליליות מתפזרות וכל דבר רע מתבטל.

פורים גם מכין אותנו לקראת פסח

אלו אשר נולדו בחודש אדר (מזל דגים) ידועים כאנשים מאוד רגישים ומאוד עדינים. אדר זה החודש האחרון בגלגל המזלות, ולכן אלו אנשים הנחשבים חלשים באופן יחסי, בכל הקשור לקביעת רצונותיהם. לכן, במהלך חודש אדר, הרגשות שלנו נמצאות בתנודות. הרגש הוא דבר טוב, אך אם הוא שולט בנו, בעיקר כשיש מצב רוח רע, צריך להעלותו ולשפרו. ידוע כי אנשים הנתונים למצבי רוח טורדניים נוטים לברוח מהמציאות, ולכן בחודש אדר לא בורחים: זה בדיוק הזמן להתעמת עם עצמך ובעיותייך ולעשות זאת בצורה נכונה. זהו חודש מצוין לקחת את התכונות השליליות שלנו - לטפל בהן ולשנות אותן.

פורים אינו הזמן לענות על שאלות קשות. הרצונות אמיתיים שלנו אומרים לא להתפשר, כי מגיע לנו הרבה יותר בחיים. נצלו את ההזדמנות לשפר עצמכם. חג פורים שמח.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully