וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חרדים מהימין הקיצוני" נגד התפשטות הכהניזם בציבור החרדי

4.3.2015 / 16:01

פעילים חרדים פתחו בקמפיין נגד ריצתם המשותפת של אלי ישי וברוך מרזל. לטענתם, "מדובר בשידוך מסוכן שיוסיף למתח הקיים בין יהודים לערבים". מרזל: "אלה גורמים פוליטיים שנמצאים בלחץ גדול"

ביקור בבית של ברוך מרזל בחברון. דייב שחר
ברוך מרזל/דייב שחר

החיבור בין אלי ישי וברוך מרזל, עורר ביקורת קשה, שעולה שלב גם בתוך המגזר החרדי: פעילים חרדים פתחו בימים האחרונים בקמפיין חדש נגד מה שהם מכנים "התפשטות הכהניזם בציבור החרדי". לדברי יוזמי המחאה "חרדים מהימין הקיצוני", אין להם קשר לאף תנועה פוליטית ומה שמניע אותם זו הטענה כי "מדובר בשידוך מסוכן שיוסיף למתח הקיים בין יהודים וערבים, עד כדי הגברת פעולות הנקם ושפיכות הדמים".

במרכזו של הקמפיין מופיע מנהיגה הרוחני של ש"ס המנוח, הרב עובדיה יוסף. במודעות שפרסמו בעיתונות החרדית ובריכוזים החרדים, מופיעות תמונות של הרב יוסף ולצדו ברוך מרזל, תחת הסיסמה: "לא להחליף את המתינות של מרן בקיצוניות של כהנא". במודעות אחרות צוטטו דבריו של מרזל, "גולדשטיין צדיק גדול. העליה לקברו פועלת ישועות" ולצד זה, עדות מצוטטת של אחד מראשי החמאס סביב מעשיו לכאורה של גולדשטיין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מודעות הקמפיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפעילים טוענים כי "הכהניסטים של מרזל מנצלים את חלל המנהיגות שנוצר בציבור החרדי, בעיקר אחרי פטירת הרב עובדיה יוסף, רק כדי לעשות נפשות בקרב צעירים חרדים ובדגש על נוער חרדי נושר". מ' ל', פעיל בקבוצה שמסרב להיחשף מחשש שאיומים שהופנו נגדו בפייסבוק ימומשו, הצביע על שורת אירועים "קשים", כך לטענתו, שבוצעו בשנה האחרונה על ידי צעירים חרדים, אשר הושפעו מהאידיאולוגיה הכהניסטית. "בראש ובראשונה יש את רצח הנער מוחמד אבו חדיר וגם את הצתת בית הספר הדו-לשוני, ותקיפות קשות, כמעט יום יומיות, של עוברי אורח ונהגי מוניות ערבים".

הוא וחבריו סבורים שהתבססותה של מפלגת ישי ומרזל, עשויה לתת לגיטימציה חרדית לכהניזם. דבר שלדבריהם עשוי להיות "בכייה לדורות". בתגובה לכך, אמר ברוך מרזל: "אנחנו יודעים היטב מי הם הגורמים הפוליטים העומדים בראש הקמפיין נגדי. אני מבין שהם נמצאים בלחץ גדול ואם פעם חשבנו שהצטרפותי לרשימתו של אלי ישי תעביר את הרשימה מעל אחוז החסימה, היום מסתבר שהכח הוכפל והערכות מדברות על שמונה מנדטים. הם בפאניקה ובלחץ, הם מפחדים. בהערת אגב אזכיר כי זכיתי לקבל ממרן הרב עובדיה קיתונות של אהבה על אפם וחמתם של כל המחרפים היום".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully