וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ותודה להורי": נוצרייה בת 12 בגמר תחרות דרשות לבר מצווה. צפו

וואלה! יהדות

1.4.2015 / 13:29

בין מאות התלמידים שהשתתפו בתחרות הגמר לכתיבת דרשות לבר מצווה, בלטה במיוחד המתמודדת מישל דריזדו, נוצרייה עם שורשים יהודיים. "מישל סיפרה את סיפורה והילדים קיבלו אותה באהבה"

יח"צ - חד פעמי

"ותודה להורי שהביאוני עד הלום", הוא אחד ממשפטי הקלסיקה של דרשות בר ובת המצווה. רובנו חווינו את הסיטואציה בה אנו עומדים מול קהל של בני משפחה וחברים ומקריאים מהדף טקסט שברובו כתב בשבילנו אחד ההורים או חבר מהמשפחה. עמותת "חל"ד - מפעלים חינוכיים" הפועלת במסגרת "זהות" - איגוד המרכזים לזהות יהודית בשיתוף משרד החינוך, חשבו שהכי נכון יהיה שדווקא כוכבי השמחה הם אלו שיקראו את הדרשה.

בחמישי האחרון, התקיימה במוזיאון ארצות המקרא בירושלים בנוכחות מאות תלמידים תחרות הגמר לכתיבת דרשות לבר מצווה. למעלה מ-5,500 תלמידים השתתפו בתחרות ונטלו בה חלק למעלה מ-80 בתי ספר מכל רחבי הארץ מהצפון לדרום.

בין מאות התלמידים שהשתתפו בתחרות, בלטה המתמודדת מישל דריזדו, תלמידת בית הספר 'אריאל בירושלים', נוצרייה עם שורשים יהודיים (סבא יהודי).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מישל ומשפחתה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לפני מספר שנים, מישל חוותה לא מעט הצקות על רקע השונות מבלי שהילדים ידעו את העובדה כי היא נוצרייה. ההצקות היו על רקע האוכל שהביאה, שרשרת צלב שהייתה עליה והורדה לאחר שמישל בחרה לא לענוד אותה יותר. בכיתה ה', החליטה מישל לדבר וערכנו שיעור במסגרת שיעורי מפתח הלב, בחודש ערך השונות", תיארה המורה גלית וייצמן. "מישל סיפרה את סיפורה ודיברה על הסב היהודי וכמה היא רוצה להיות שייכת וחלק מהמסורת שלנו. הילדים קיבלו אותה באהבה, ההצקות פסקו וחברויות החלו להירקם".

מנכ"ל זהות, איתי גרנק סיפר כי הם שמחים על הפרויקט הייחודי, " הוא מהווה חלק ממערך כולל של פעילויות מורשת חווייתיות והיסטוריה יהודית שמתקיימים לאורך השנה בבתי ספר ממלכתיים ברחבי הארץ. תחרות הדרשות שהתקיימה והתהליך שעברו הילדים משקפים בגרות ואחריות של הנערים והנערות במסע המרגש הזה כלפי זהותם ומורשתם, ובוודאי לסיפורה הייחודי והמרגש של מישל".

מנכ"לית חל"ד, הדר סופר: "זכינו להיות חלק מהכנת התשתיות לפרויקט המרגש "מסע אל הדרשה" ביחד עם הפיקוח על תרבות ישראל ומורשתו בראשות ציפי קוריצקי. רק משום התהליך המשמעותי שעברו הילדים במיזם 'מסע אל הדרשה', יכול היה לצמוח סיפור מרגש כמו זה של מישל".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully