וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אישיותו הטביעה חותם על מדינת ישראל". סופדים לרב ליכטנשטיין

20.4.2015 / 11:30

"שילוב בלתי מתפשר בין העולם ההלכתי לבין מתינות ומודרנה", "כוח תורני רב עצמה", "אחד מגדולי הרבנים בדורנו", "שייך לשרידי דור דעה של רבנים שידעו שאין להתפשר על קוצו של יו"ד", כך נפרדו רבנים, פוליטיקאים ואישי ציבור לרב ד"ר אהרון ליכטנשטיין שהלך לעולמו

הרב אהרון ליכטנשטיין, ראש ישיבת הר עציון באלון שבות, מרץ 2011. עומר מירון
הרב ד"ר אהרון ליכטנשטיין/עומר מירון

"שילב בין גדלות בתורה לחיבור לעולם", "איש מוסר, גדול תורה", "ענק בתורה וברוח". כך ספדו הבוקר (שני) רבנים, פוליטיקאים ואישי ציבור לפטירתו של הרב ד"ר אהרון ליכטנשטיין, ראש ישיבת הר עציון, מבכירי הרבנים בציונות הדתית וחתן פרס ישראל לספרות תורנית. נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיבל בצער את הידיעה על מותו ואמר כי "הרב היה בלשון חכמינו 'אריה שעלה מבבל', כוח תורני רב עצמה, איש מוסר, גדול תורה. אישיותו הציבורית הטביעה את חותמה על הציונות הדתית ועל מדינת ישראל כולו. אני תקווה שתורתו ומורשתו ימשיכו להדריך את דרכינו".


יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין סיפר כי הרב ליכטנשטיין "היה אישיות מיוחדת ובעל עוצמה והשראה רבה. הוא היה מודל ראשון במעלה של שילוב בלתי מתפשר בין מחויבות למסורת ולעולם ההלכתי לבין מתינות ומודרנה; בין ישן וחדש, בין תורה להשכלה ומקצועות החיים". יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט הוסיף שהרב ליכטנשטיין "הוא סמל לשילוב עולמות. הוא הקים עולה של תורה בארץ ישראל. לפני 50 שנה, בזמנים בהם התורה הייתה מונחת בקרן זווית בא הרב ליכטנשטיין ושילב בין ההשכלה והדיוק לבין הקפדה על ההלכה. הכל בשפה ברורה ותוך חיבור לציבור אותו לימד והנהיג".

בישיבה שבראשה עמד הרב ליכטנשטיין קיבלו את הידיעה על מותו בתדהמה. בוגר הישיבה, ח"כ זאב אלקין, אמר כי הוא "מבכה את מותו של אחד מגדולי הרבנים בדורנו". אלקין הוסיף: "הרב, במשך כל חייו, לימד את תלמידיו לחפש את האמת של התורה דרך שקלא וטריא בלתי פוסקים ולחתור לחיבור אמיתי של פנימיות התורה עם מעורבות עמוקה בבניין מדינתו של העם היהודי בדורנו".

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בטקס הנועל את אירועי יום השואה והגבורה בקיבוץ יד מרדכי שעמד השנה בסימן שבעים שנה לשחרור וסיום המלחמה, אפריל 2015. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
הרב היה בלשון חכמינו 'אריה שעלה מבבל'". נשיא המדינה ראובן/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, טקס "לכל איש יש שם", הכנסת. דוברות הכנסת,
"מודל ראשון במעלה של שילוב בלתי מתפשר בין מחויבות למסורת ולעולם ההלכתי לבין מתינות ומודרנה". יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין/דוברות הכנסת

השר אורי אריאל (הבית היהודי) אמר כי "הרב ליכטנשטיין הוא סמל לחיבור בין חלקי האוכלוסייה השונים בחברה הישראלית והותיר מלבד משפחתו וקרוביו גם עשרות אלפי תלמידים יתומים". סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן ספד ואמר עליו כי "היה מעמודי התווך של עולם התורה הציוני-דתי והאמין בכל מאודו שבני ישיבות הסדר יכולים להיות תלמידי חכמים גדולים וששירות בצבא אינו מעכב בעדם".

גם רבנים בכירים נפרדו מהרב ליכטנשטיין. הראשון לציון והרב הראשי לישראל יצחק יוסף, אמר כי פטירתו היא אבדה גדולה לעולם התורני. "הרב ליכטנשטיין שייך לשרידי דור דעה של רבנים שידעו שאין להתפשר על קוצו של יו"ד בהלכה היהודית ובד בבד בתוך עמם הם ישבו, זכורה לי במיוחד תמיכתו בפסק ההלכה של מרן אאמו"ר זצ"ל (הרב עובדיה) בנושא העלאת יהודי הפלאשמורה, נושא שלכאורה לא היה קשור אליו, אבל בכל זאת הוא מצא לנכון לתמוך ולסייע".

הרב ד"ר אהרון ליכטנשטיין, ראש ישיבת הר עציון באלון שבות, הלך הבוקר (שני) לעולמו, כשהוא בן 81 בפטירתו. הלווייתו תתקיים מחר בשעה 10 בישיבה שבראשה עמד, ואלפים צפויים להשתתף בה. ליכטנשטיין הוא חתן פרס ישראל לספרות תורנית ודוקטור לספרות אנגלית ונחשב לאחד מבכירי הרבנים בציונות הדתית.

הרב יצחק יוסף: לבטל את החופש בישיבות. צילום מסך
"זכורה לי במיוחד תמיכתו בפסק ההלכה של מרן אאמו"ר זצ"ל/צילום מסך
יו"ר הבית היהודי נתון הצהרה לתקשורת, ירושלים מרץ 2015. טלי מאייר
"בזמנים בהם התורה הייתה מונחת בקרן זווית בא הרב ליכטנשטיין ושילב בין ההשכלה והדיוק לבין הקפדה על ההלכה". יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט/טלי מאייר

בארגון רבני "צהר" הביעו צער עמוק עם לכתו של הרב אהרן ליכטנשטיין. "הרב היה מגדולי רבני הציונות הדתית והיה לגאון יוצא דופן השולט בכל חדרי התורה לצד ידע מדהים בכל מכמני התרבות והספרות העולמית. לרב הייתה מחויבות מוחלטת לעולם ההלכה לצד רגישות מוסרית ואנושית יוצאי דופן. הרב היה חבר בוועדת הארבעה שהורכבה מגדולי רבני הציונות הדתית ושתפקידה היה ללוות את ארגון צהר בראשית דרכו".

דוידי פרל, ראש המועצה האזורית גוש-עציון אמר כי הרב "היה מגדולי הדור, ענק בתורה וברוח. בעלותו ארצה והצטרפותו להנהגת ישיבת הר עציון התווה דרך לדור כולו, דרך של ענווה וכבוד הדדי, דרך של אמת ואהבת האדם. הרב עסק בכל מרחב החיים מתוך תורה ומתוך השקפת עולם תורנית ועמוקה. פטירתו היא אבדה גדולה לקהילת גוש עציון ולכל העם היהודי".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully