וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים בהלווית הרב ד"ר ליכטנשטיין: "היית צעיר נצחי"

21.4.2015 / 10:00

אלפים השתתפו בהלווייתו של הרב ד"ר אהרן ליכטנשטיין, חתן פרס ישראל לספרות תורנית, ראש ישיבת הר עציון ומבכירי הרבנים בציונות הדתית. "המוטו שלך היה: לתלמידי חכמים אין מנוחה"

אלפי בני אדם השתתפו היום (שלישי) במסע הלווייתו של הרב אהרון ליכטנשטיין, ממנהיגי הציונות הדתית וחתן פרס ישראל לספרות תורנית, שהלך אתמול לעולמו. הרב ליכטנשטיין, עמד בראש ישיבת ההסדר "הר עציון" שבאלון שבות, שם התקיימה הלוויה. מאוחר יותר, היא יצאה להר המנוחות בירושלים, שם ייטמן.

בנו, הרב משה ליכטנשטיין, ראש הישיבה שהקים אביו, ספד לו: "בכל אשר עשית היה אפשר לראות את האנרגיה מתחדשת, היית צעיר נצחי, המוטו שלך היה: תלמידי חכמים אין להם מנוחה. חובתו של האדם בעולמו, זה היה העיקרון שהזדהת עמו. השפעתך נבעה מהאמת הפנימית שהשתקפה במעשיך. לא היה אצלך פער בין דיבור למעשה". הבן הרב יצחק ליכטנשטיין אמר בהספדו: "התורה והוא היו אדם אחד. זו הייתה מידת השקדנות שלו. אבל נוסף לזה היה מקבל כל אדם בסבר פנים יפות".

הרב מאיר ליכטנשטיין, בנו, הוסיף בהספד: "חיית בתודעה של חייל העומד על משמרתו, חייל בצבאו של הקדוש ברוך הוא, היית אלוף התורה. העמדה שלך היא כאן, במקום בו אתה מוטל לפנינו. כאן עמדת והעברת את שיעוריך, בהם פרשת בפנינו את היריעה הרחבה, כאן הרבצת בנו מוסר ותוכחה, אהבת השם ויראתו, כאן הבעת את דעותיך האמיצות והמקוריות, דעת תורה בענייני השעה".

"לא נחת, תמיד רצת ממקום למקום עם ערימת הספרים. זכית שרבים יבקשו תורה מפיך. היית חדור שליחות במלאת, ואת שליחותך מילאת במסירות אין קץ. יחד עם היותך ראש ישיבה למופת, היית גם לנו לאבא וסבא אוהב ואהוב. היו לך חיים מלאים משמעותיים. ביום ההולדת השמונים שלך התוודת בפנינו שחלומך היה ללמד תורה בארץ ישראל. אתה מסתלק מן העולם כשזכית להגשים את חלומך".

בתו, הרבנית אסתי רוזנברג, ראש המדרשה לנשים מגדל עוז, ספדה לו: "הצבת לנו סטנדרטים בלתי מתפשרים. השקעת זמן רב בלימוד עם כל אחד מאיתנו, באהבה אבל גם בהצבת יעד.
התייחסת בשיעורים שלך למציאות במדינת ישראל, שלא תמיד התאימו עם מה שכל עולם התורה חשב מסביב. היית קרוב לשמיים. מידותיך היו בלתי מושגות. כבר ארבעים שנה אני מנסה להידמות לך, לטפס לשמיים. שילוב של אבא פשוט ואוהב בצד חיים בבית של גדול דור".

מסע הלוויה של הרב ד"ר אהרון ליכטנשטיין. דוברות מועצה אזורית גוש עציון,
"היית גם לנו לאבא וסבא אוהב ואהוב". הספדים בישיבת הר עתיון/דוברות מועצה אזורית גוש עציון
מסע הלוויה של הרב ד"ר אהרון ליכטנשטיין. דוברות מועצה אזורית גוש עציון,
"הצבת לנו סטנדרטים בלתי מתפשרים". מסע הלוויה/דוברות מועצה אזורית גוש עציון
מסע הלוויה של הרב ד"ר אהרון ליכטנשטיין. דוברות מועצה אזורית גוש עציון,
"מידותיך היו בלתי מושגות". מסע הלוויה/דוברות מועצה אזורית גוש עציון

הבת טוני מיטלמן ספדה לאביה: "החומר מעולם לא היה נראה לך מגבלה שצריך להתייחס ברצינות. הרוח ניהלה אותך. זכית לחיים מלאים, בתורה ובחסד. רצינו ללמוד עוד מתורתך, מהדרך בה אתה הולך ממקום למקום, פורש את התמונה. נטעת בנו את הרצון, את החיפוש, את אהבת התורה". הבן הרב שי ליכטנשטיין אמר בהספדו: "כמה פעמים הודית לבורא עולם שמה הסיכוי שילד יהודי שנולד ב-1933 בצרפת יגיע לאן שיגיע. היית קרקע מוצקה, לתלמידך, לדורות, לחברה. היית "המבוגר האחראי", המבוגר האחראי זה ביטוי שאהבת. כל רגע היה יקר בעיניך".

הותיר שישה ילדים, נכדים ונינים רבים

הרב נולד בפריז ב-1933, וחודשים ספורים לאחר כיבוש צרפת, הצליחה משפחתו להימלט לארצות-הברית. בגיל התיכון למד ב"ישיבת רבנו חיים ברלין" אצל הרב יצחק הוטנר והרב אהרן סולוביצ'יק, אך עיקר חינוכו התורני היה בישיבת רבנו יצחק אלחנן (ישיבה אוניברסיטי) אצל הרב יוסף דוב הלוי סולוביצ'ייק, שאף הסמיך אותו לרבנות. בנוסף, סיים הרב דוקטורט בספרות אנגלית באוניברסיטת הרווארד. לאחר סיום הדוקטורט, חזר הרב לישיבה אוניברסיטה ולימד בה למעלה מעשור. הוא שימש כר"מ בישיבה וכמרצה לספרות אנגלית באוניברסיטה, ואף ייסד את הכולל ועמד בראשו.

ב-1960 נשא הרב את ד"ר טובה (סולוביצ'יק). לבני הזוג שישה ילדים, נכדים ונינים רבים. הרב ליכטנשטיין גר כיום באלון שבות ולמעלה מארבעים שנה מתמסר הרב בישיבת הר עציון להרבצת תורה בעל פה ובכתב. תכונה מרכזית בשיעוריו ובכתביו היא המודעות המתודית והדגש על הקניית דרך לימוד. הרב מלמד את תלמידיו לא רק דרך שיעוריו אלא גם דרך הנהגותיו: מסירותו, שקדנותו, נועם הליכותיו וענוותנותו.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully