וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרח ערבי שילם באמצעות תפילין לבעל המוסך

3.5.2015 / 11:41

התפילין היו שייכות לתושב אשדוד שאיבד אותן לפני שנתיים. והגיעו לתושב הערבי. במקרה אחר, שתי זוגות תפילין הוחזרו לאברך ממגדל העמק לאחר שנעלמו ממנו לפני 4 שנים

תפילין. AP
למצולם אין קשר לנאמר בכתבה/AP

כך הוחזרו חמש זוגות תפילין לבעליהם: שני זוגות תפילין, הוחזרו לאחרונה לחרדי שהתגורר באשדוד לאחר שאבדו לו לפני שנתיים. מי שהחזיר את הזוגות היה אזרח ערבי, תושב הכפר עזריה שליד ירושלים, שהגיע לשלם עם זוגות התפילין על תיקון רכבו. בעל המוסך הבין את גודל חשיבותם של התפילין, ובסוף יום העבודה הביאם לבית חב"ד במעלה אדומים. מה שעזר לאתר את הבעלים הייתה מדבקה של "מכון פאר" שהתנוססה עליהן, וכבר יומיים לאחר מכן, הבעלים שכבר הספיק לרכוש תפילין חדשות – זכה בחזרה גם בזוגות הישנות שהיו ברשותו.

במקרה אחר, שתי זוגות תפילין הוחזרו לאברך ממגדל העמק לאחר שנעלמו ממנו לפני ארבע שנים. מי שקיבל אותם היה יהודי מצפת אליו הגיע שוטר שמצא אותם. הסיבה שהשוטר הביא אליו את התפילין היא בשל העובדה כי שמו היה בדיוק כמו השם שנרקם על שקית התפילין. לאחרונה, עבר היהודי דירה, והעביר את התפילין למכון התפילין שם עמלו במשך שבועות ארוכים כדי למצוא את בעליהן – עד שאותר וקיבל אותן בחזרה.

תפילין. AP
תפילין/AP

מקרה אחר נוגע לחרדי מבית שמש שאיבד את התפילין שהיו ברשותו כשלמד בישיבה קטנה בבני ברק. מי שמצא אותם היה תושב בני ברק שרק שש שנים אחרי, הביא אותן למכון התפילין שאיתרו את בעל התפילין שכבר הספיק להתחתן ולרכוש זוג חדש. במכון פאר אומרים כי "אם אתם מחזיקים בתפילין שאינכם יודעים לפעול להשבתם הרי הם בחזקת תפילין שנלקחו בשבי. בקשתנו לכל מי שיש בידו 'תפילין שבויות' שאינו יודע איך להשיבם לבעליהם, להביא אותן אלינו כדי שנוכל לפעול לשם כך".

במכון הסבירו כי את המקרים פרסמו דווקא עכשיו, זמן קצר לאחר שהתפילין הושבו לבעליהם, דווקא בשל הסמיכות להילולה המרכזית שתיערך בל"ג בעומר במירון: "ניסיון של עשרות שנים מוכיח, כי כל זוג תפילין שיש בו שם וטלפון הרי הוא מושב לבעליו אם הוא נאבד, ולכן, לפני שאתם נוסעים למירון עם התפילין רשמו שם וטלפון בתוך התפילין וזה שמירה בדוקה ומנוסה לתפילין".

  • עוד באותו נושא:
  • תפילין
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully