וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש מדינות, עשרה ימים, 15 גיטין

14.5.2015 / 13:31

10 ימים נסע סגן מנהל אגף העגונות בבתי הדין הרבניים בעולם. הסיבה: לפתור בעיות של עגונות. "אם אני יותר מידי לוחץ, הבעל עלול לקרוא למשטרה. חייב לפנות בצורה רגישה"

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

אוסטריה, ליטא, אוקראינה, אזרבייג'ן ורוסיה. ב-5 המדינות אלו ביקר לאחרונה הרב אשר ארנטרוי, סגן מנהל אגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים. הסיבה: ביקור שארך 10 ימים שמטרתו לפתור בעיות של נשים עגונות. חלק מהגיטין הובאו מישראל עבור נשים בארצות חבר העמים והשאר מיועדים לנשים בישראל.

אחד מהתיקים המשמעותיים שהגיעו לסיום בנסיעה זו, הוא של אישה שפתחה תביעת גירושין לפני כ-13 שנים, זאת, לאחר שבעלה קיבל צו עיכוב יציאה מהארץ, אך בכל זאת הצליח לחמוק לקווקז. הבעל שהודיע כי הוא אינו מתכוון לתת לאשתו גט עד שלא תשלח אליו את כל הילדים, סרב לעשות זאת, גם כששלחה לו אותם. אנשי בית הדין הבינו כי הבעל מהתל באשתו ובכל פעם מבקש דבר נוסף לבקשתו הקודמת. בביקורו של הרב ארנטרוי, הוא נפגש עם הבעל ולאחר שיחה שהתנהלה ביניהם – נתן הבעל בידיו גט.

תיק נוסף הוא של אישה שפתחה לפני כשנה תיק גירושין בבית הדין בנתניה. האישה, חיה בנפרד מבעלה למעלה מ-12 שנה והקושי המרכזי שעלה באיתורו היה כתובת המגורים שלו. הרב ארנטרוי פנה למספר גורמים כדי שיסייעו בעניין וכשאיתר את הכתובת פנה לבעל וביקש להיפגש עמו. הבעל טען כי הוא מוכן היה לתת גט לאשתו אך לא הצליח לאתר את כתובת האישה, וזאת מפני שאין בניהם קשר. בני הזוג לשעבר נפגשו והאישה קיבלה גט.

גט.
בעל הודיע כי הוא אינו מתכוון לתת לאשתו גט עד שלא תשלח אליו את כל הילדים

כחלק ממסעו של הרב ארנטרוי במדינות אלה, הוא נפגש עם אנשי שגרירות, סוכנויות יהודיות, רבנים, נציגים בבתי חב"ד, בעלים מעגנים ונשים עגונות. עם זאת, חלק מהתיקים לא הסתיימו במתן גט, אך הושגה התקדמות במגעים מול הבעלים. כמו כן, טופלו גם תיקים בהם נמלטו בעלים מעגנים למדינות עוינות, ולא ניתן ליצור עימם קשר דרך ישראל, כך שבאמצעות ביקורו בארצות אלו, הצליח לתקשר עמם.

"בכל תיק ותיק נמצא הבעל במקום אחר בעולם", אומר הרב ארנטרוי, "אני לא יכול לחייב אותו לבוא אליי, אם אני יותר מידי לוחץ או שאני נראה בעיניו כנודניק הוא עלול לקרוא למשטרה ולהתלונן על הטרדה. לכן אני חייב לפנות בצורה רגישה ומכובדת שתהיה הטובה ביותר לשני הצדדים".

  • עוד באותו נושא:
  • גט
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully