וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבה של ירושלים התנצל בפני הגיורת שהושפלה במקווה: "יש לך זכות"

20.5.2015 / 15:08

אחרי שהושפלה במקווה נפגשה הגיורת עם רבה של ירושלים אריה שטרן: "יש לך את הזכות שבפגיעה שחווית אשר אנו מצרים עליה, ימנעו בעתיד מקרי פגיעה נוספים". גם הבלנית התנצלה

: הרב הראשי של ירושלים מתנצל בפני הגיורת שהושפלה. באדיבות המצולמים
הפגישה עם הרב אריה שטרן/באדיבות המצולמים

רבה של ירושלים אריה שטרן נפגש הבוקר (רביעי) בלשכתו עם ר', הגיורת מ"שבט בני מנשה" שהושפלה במקווה על ידי בלניות שאמרו לה: "את בכלל לא נראית יהודיה". הרב התנצל בפני ר' ובעלה: "יש לך את הזכות שבפגיעה שחווית אשר אנו מצרים עליה, ימנעו בעתיד מקרי פגיעה נוספים בגרות צדק שאנו כל כך אוהבים ומקבלים".

בחלק מהפגישה השתתפה גם הבלנית שפגעה בר' וגם היא הוסיפה להתנצל על המקרה. נוסף לכך, הרב שטרן נפגש בשבוע שעבר עם הבלניות לצורך בירור מעמיק של המקרה ובמהלך הפגישה חידד עמן את נהלי העבודה. בפגישה התנצלנו הבלניות על עוגמת הנפש שנגרמה לאישה והסבירו כי לאחרונה הן מתמודדות עם גל של טובלות נוצריות שלעיתים מבצעות במקווה אקטים פולחניים, ולכן, הן הונחו להקפיד על בירור יהדות על מנת לעצור את התופעה המדוברת.

מקווה טהרה, עבריה בגבעת שמואל. נמרוד סונדרס
מקווה טהרה/נמרוד סונדרס

בשיחה עם אנשי הרבנות הסביר הרב שטרן כי ממקום של טהרה אסור שיצאו נשים פגועות. "במצוות התשובה יש סליחה חרטה וקבלה לעתיד ואנו עושים תשובה שלימה", אמר.

יו"ר המועצה הדתית בירושלים יהושע ישי הוסיף כי "המטרה של רבנות ירושלים היא להפוך את הציבור הרחב ללקוחות בעלי יחס מיוחד. המדיניות שלי בשנים האחרונות היא להעניק מתנות לזוגות חדשים, שירות אישי, הרחבת שעות השירות, ושירות עד מקומות העבודה ולכן אירוע כזה נחשב לחריג וטופל באופן מיידי באמצעות הנחיות חדשות לעובדים".

נילי בן גיגי-וולף, נציגת "התעוררות" במועצה הדתית אמרה בתגובה כי "זהו סוף חיובי למקרה מצער, אשר מוטב שלא היה מתרחש כלל. אני מאוד מקווה כי כל הצדדים הנוגעים לנושא, יפיקו לקחים באשר לאופן הטיפול הראוי בתלונות של טובלות. אני וחבריי ב"התעוררות" אסירי תודה לרב הראשי שטרן וכן לעוזרו אבינועם קוטשר שהתערבו וטיפלו באופן מסור ורגיש במקרה עדין זה"

"את לא נראית יהודייה"

המקרה אירע לפני כחודשיים במקווה ברובע היהודי בירושלים. את פניה של הגיורת קידמו שלוש בלניות, ששאלו אותה האם היא יהודייה? כשהשיבה על כך בחיוב, הן ענו: "את לא נראית יהודייה". לפי עדותה, הן סקרו אותה מ"כף רגל ועד ראש" והמשיכו לשאול שאלות פולשניות עד שפרצה בבכי והותר לה לטבול.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully