וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדמו"ר תקף את השימוש בוואטסאפ, עשרות חסידים התנתקו

25.5.2015 / 11:26

האדמו"ר מויז'ניץ תקף את השימוש בוואטסאפ: מי שיחזיק באפליקציה, ילדיו לא יתקבלו למוסדות הלימוד. בגלל קבוצות בוואטסאפ, משפחות מתפרקות. בעקבות דבריו, עשרות חסידים התנתקו מהאפליקציה

האדמו"ר ויזניץ. משה ויסברג, בחדרי חרדים,
האדמו"ר מויז'ניץ/משה ויסברג, בחדרי חרדים

האדמו"ר תקף את השימוש בוואטסאפ, החסידים התנתקו: האדמו"ר מויז'ניץ, רבי ישראל הגר, תקף אמש (ראשון) בחריפות את השימוש באפליקציית המסרונים שחדרה עמוק לתוך החברה החרדית. "בגלל קבוצות בוואטסאפ, משפחות מתפרקות", אמר בדרשה שנשא בפני חסידיו. "מי שיחזיק את המכשירים הטרפים אפילו שזה כשר למחצה, לא יהיו שום פשרות והילדים שלו לא ייכנסו ללמוד במוסדות".

השימוש המוגבר באפליקציה בחברה החרדית התאפשר תודות לרבנים. למרות התנגדותם לגלישה באינטרנט ולשימוש ברשתות החברתיות, הם הסכימו להכשיר את האפליקציה האינטרנטית לצורכי עבודה.

פרט לקבוצות הרגילות של משפחה, עבודה וחברים, ישנן קבוצות וואטסאפ חרדיות ובהן עדכוני חדשות, פוליטיקה, ספורט ואפילו רכילות. השימוש באפליקציה הוא יומיומי, מהיר ומיידי. אירועים שמתרחשים מועברים און ליין לקבוצות, והתושבים בשטח מגיבים להם במהירות מסחררת. אפילו פשקווילים שהפכו בעבר לחלק בלתי נפרד מלוחות המודעות בריכוזים החרדיים, מופצים דרך האפליקציה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קבוצות/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כל מה שאינו כשר", אמר האדמו"ר שמנהיג את אחת החסידיות הגדולות בעולם, "הרי הוא טריפה. לאו דווקא מכשיר אייפון. משפחות מתפרקות, וחורבנות איומים מגיעים כתוצאה ‏מהוואטסאפ והטלגרם. זה קטסטרופה, אני שומע שיש קבוצות של 100 אנשים ויותר שיש שם ופעמים שיש שם לשון הרע ורכילות".

האדמו"ר הוסיף כי בקרוב יתפרסמו "תקנות חדשות למוסדות", לפיהן ילדיו של מי שיחזיק במכשיר שמכיל אפליקציות מסרונים לא יתקבלו למוסדות הלימוד. "אני מבקש שלא יבואו לבקש ממני פרוטקציה", אמר לחסידיו, "לא יהיו שום פשרות". הוא גם הוסיף כי בעבר כ"שדיברתי נגד המכשירים, אנשים באו להביא לי מכשירים כאלו ובשריפת חמץ שרפתי כמה מכשירים כאלו, אני שוקל לאסור למי שיש מכשיר לא כשר שלא ייכנס אלי לקבל ברכה".

בעקבות דרשתו, רבים מחסידיו של האדמו"ר מויז'ניץ מיהרו להתנתק מהקבוצות. "קבוצות וואטסאפ שלימות נסגרו הלילה", סיפר אחד החסידים לוואלה יהדות, "עשרות חסידים התנתקו מהאפליקציה. לא ברור עוד כמה זמן זה יימשך – אבל מה שבטוח שכרגע אנחנו מחויבים להוראת האדמו"ר".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully