וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורגלני העבר משחקים לזכרו של אורי אורבך

3.6.2015 / 10:00

את פועלו של חבר הכנסת אורי אורבך אי אפשר לתאר במילים. אז ב"צו פיוס" החליטו להנציח אותו בדרך מיוחדת ומקורית: משחק כדורגל. "אין דבר חוצה תפיסות עולם יותר מכדורגל"

צלם וידאו: דוד קורן עורך וידאו: יפתח וקס

במגרש האימונים של איצטדיון ''המושבה'' בפתח תקווה התקיים השבוע משחק כדורגל ייחודי בו התמודדו שחקני ליגת הנוער של ''צו פיוס'', מול כוכבי העבר של נבחרת ישראל בכדורגל. 85 קבוצות מכל רחבי הארץ כבר משחקות בליגה. מה שמייחד את הקבוצות האלוף שהן משחקות בימי חול בלבד ובכך מעניקות את האפשרות לילדים הדתיים והחילונים לשחק יחד ללא הגבלה.

את משחק הכדורגל, המציג את הקירוב בין דתיים לחילונים, הקדישו לזכרו של השר אורי אורבך ז"ל, בין השאר, בזכות אהבתו לספורט ולאהדה שהוא רכש לקבוצה הפחות מוכרת 'מכבי פתח תקווה'.

"בתוכנית המילה האחרונה של גלי צה"ל, בכל פעם שהיה אייטם בנושא כדורגל, אורי ייצג את מכבי פתח תקווה כקבוצת אנדרדורג שאף אחד לא מכיר. ולאט לאט השם שלו הפך למזוהה עם הקבוצה" מעיד דב אורבך, אחיו הגדול של אורי שהגיע לצפות במשחק.

אורי אורבך. באדיבות ארכיון מעריב, ראובן קסטרו
ח"כ אורי אורבך המנוח/ראובן קסטרו, באדיבות ארכיון מעריב

באירוע השתתפו כדורגלני עבר מנבחרת ישראל, בהם, בוני גינזבורג, נאור גלילי ולירן שטראובר: "אורי אורבך, היה פריק של כדורגל, ואיש מקסים שאותו הכרתי" סיפר גינצבורג.

הוא הוסיף כי בעיניו, הליגה של צו פיוס עושה עבודה חשובה מאוד: "ספורט הוא משהו שמחבר. מה שעושים כאן הוא נכון. לא משנה מהיכן אתה מגיע. העומק של השסע לדעתי הוא לא גדול, כי יש פה קבלה של האחר. ואני נרתמתי בשמחה למען המטרה".

כדורגלני עבר vs ילדי צו פיוס: כך זוכרים את אורי אורבך. עומרי גל, מערכת וואלה! NEWS
תדרוך לפני המשחק/מערכת וואלה! NEWS, עומרי גל
כדורגלני עבר vs ילדי צו פיוס: כך זוכרים את אורי אורבך. עומרי גל, מערכת וואלה! NEWS
נבחרת השחקנים/מערכת וואלה! NEWS, עומרי גל
כדורגלני עבר vs ילדי צו פיוס: כך זוכרים את אורי אורבך. עומרי גל, מערכת וואלה! NEWS
מימין, עליזה גרשון, דב אורבך, לירן שטראובר ואלון חרזי/מערכת וואלה! NEWS, עומרי גל

"לא יוצא לי ללכת לכל אירועי ההנצחה, אבל לכאן הייתי חייב להגיע", מספר העיתונאי ג'קי לוי, שגם היה חבר קרוב של אורבך. "אורי היה שותף לדרך. ואני שמח להגיע לאירוע מקורי במיוחד מסוג זה. בסופו של דבר, כדורגל זו מלחמה שמחליפים בה חולצות. אני מאחל לכולנו בכל המלחמות להגיע לסופן ולהחליף חולצות".

עליזה גרשון, מנכ"לית צו פיוס, סיכמה את האירוע ואמרה "כמי שלקחו על עצמם להניף את דגל הסובלנות והשיתוף, אנו מחויבים לצמצום הפערים בחברה, ואיחוי הקרעים שבין חילונים ודתיים, פריפריה ומרכז, מתנחלים ותל אביבים, ואין דבר חוצה תפיסות עולם יותר מאשר כדורגל".

אפרת קרסנר
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully