וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: זהו הרב המוכר מצפת החשוד במעשים מגונים ובאינוס

הרב עזרא שיינברג, בן 46 ואב לשמונה ילדים, הוא ראש ישיבת האר"י ונחשב מקורב לרבנים ופוליטיקאים בציונות הדתית. "הכריזמה שלו סחבה עדת מאמינים גדולה", סיפר תלמידו. עד כה התלוננו נגדו 10 נשים. דיווח מאולפן וואלה!NEWS

עריכה: ניר חן

הרב עזרא שיינברג, ראש ישיבת אורות האר"י בצפת, הוא הרב החשוד בביצוע מעשים מגונים לפחות בעשר נשים שהגיעו אליו לייעוץ בשנים האחרונות – כך התיר אמש (חמישי) בג"ץ לפרסום. שיינברג, בן 46 ואב לשמונה ילדים, משתייך לזרם הדתי-לאומי ומקורב לרבנים ופוליטיקאים בציונות הדתית. הוא עמד בראש ישיבה ומוסדות חינוך הוראה לגיל הרך בצפת והוא נחשב לאחת הדמויות החזקות בציבור הדתי לאומי. עד כה הוגשו נגדו עשר תלונות בגין מעשי אינוס, מעשים מגונים ואיומים.

הרב שיינברג הגיע לצפת מירושלים והצטרף לפני 14 שנים לצוות ההוראה במכינה הקדם צבאית בעיר. כעבור שנה הוא הקים את הישיבה בצפת, שבה למדו תחת הנהגתו קבוצה מצומצמת של תלמידים. בניגוד למקובל בציונות הדתית, שיינברג היה אחד מהבודדים שעסק בתורת הנסתר ולמד אצל מקובלים ורבנים בכירים, בהם הרב מרדכי אליהו המנוח. הוא אמר אז לתלמידיו: "גיליתי שאני יכול לעזור לעם ישראל".

שיינברג זכה לתמיכתם של רבנים מקומיים וארציים בציונות הדתית, ולא רק שלהם. פוליטיקאים, רופאים, עורכי דין ותלמידים רבים היו מתייעצים עמו. חלקם ביקשו את ברכתו או נועצו בו לגבי ענייניהם האישיים, ואחרים עירבו אותו בפרטים על בעיות זוגיות ופוריות. "הכריזמה שלו סחפה אחריה עדת מאמינים גדולה", סיפר אחד מתלמידיו הראשונים. "היום כבר יש לו מאות תלמידים במעגל הראשון ואלפים במעגלים נוספים". הרב שיינברג הקים בצפת ישיבה, תיכון, בית ספר וגני ילדים והפך לכתובת עבור תלמידים רבים, דתיים וחילונים. מהר מאד הוא הפך גם לכתובת עבור גברים ונשים מכל רחבי הארץ.

לקריאה נוספת בפרשה
הרב של צפת: לאסור השימוש במותג הכשרות של הרב החשוד
הרב המוכר מצפת החשוד בעבירות מין אושפז בבית החולים כי חש ברע
הרב המוכר מצפת החשוד בעבירות מין נעצר בדרכו לנתב"ג
רבנים בצפת הרחיקו רב מוכר בשל "מעשים מיניים"

הרב שמואל אליהו בבחירות לרבנות הראשית. יולי 2013. נועם מושקוביץ
היה בצוות הבדיקה. הרב שמואל אליהו/נועם מושקוביץ

"תמיד היה נראה לנו שהוא מסרב לקבל לייעוץ אישי נשים, ולעתים נדירות היה עונה לשיחות טלפון מהן", אמר יוסף זילברברג, אחד מתלמידיו שהכריז לאחרונה בעקבות העדויות כי הוא כבר לא רבו. "בוודאי לא חשבנו שהוא נפגש איתן בצורה אינטימית כל כך". תלמיד אחר אמר כי עם ההחלטה להרחיקו מהעיר על ידי וועדת רבנים, "המחשבה הראשונה הייתה שהכול נובע כתוצאה מפוליטיקה בין רבנים", כלשונו. "חשבנו שהוא איים על מקומם של רבנים אחרים בעיר, אבל אחרי ששמענו את הסיפורים והעדויות ממקור ראשון, זה היה הלם מוחלט עבורנו".

על אף ההתעסקות בתורת הנסתר, והיותו כתובת עבור מאמינים ותלמידים רבים, שיינברג לא היה מקובל מהסוג הרגיל. הוא לא חילק קמעות או לבש גלימה לבנה, אלא "היה אחד מהחלוצים שניחן בכישרון לתורת הסוד". הוא היה ראש ישיבה מסור למאות מתלמידיו, שהעביר שיעורי תורה כמו כל מחנך בציבור הדתי והחרדי. בשנים האחרונות המשיך שיינברג בצבירת כוחו בצפת והקים מערך כשרות פרטי.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

בישיבה שבראשה עמד הרב שיינברג מיהרו תלמידיו לחרוץ את דינו. במכתב תמיכה שכתבו תלמידיו לרב של צפת שמואל אליהו, שהיה בראש צוות הרבנים שבדק את טענות המתלוננות, הם כתבו כי הם "באים לחזק את ידי המחזק הרב שמואל אליהו על עמידתו בפרץ לגדור פרצות ולהעמיד את תורתנו הקדושה על האמת". בהמשך הוסיפו כי הם מודעים לכך שהרב אליהו "ישב ובדק כל ראיה לגופה" וציינו לסיום עוד כי "אנו מבקשים להבהיר, שאין ולא יהיה לנו התלמידים דבר נגד משפחתו של ראש הישיבה היוצא". חלק מהתלמידים השליכו את ספריו לפח כחלק ממה שהגדירו המשבר האמוני שפקד אותם.

(עדכון ראשון: 23:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully