וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חרדי בירך על שליטת הווקף בהר הבית: "חסד שבתוך החורבן"

26.7.2015 / 15:36

יוסף אפרתי, רב שעומד בראש מערך כשרות, אמר בריאיון לרגל תשעה באב כי ייתכן שהשליטה המוסלמית במקום הקדוש ליהודים מונעת את קיומם של אירועי תועבה. "מי יודע אילו מופעים היו שם", אמר

עריכה: גדי וינסטוק

הרב יוסף אפרתי, בכיר בקהילה החרדית-ליטאית, התייחס לעניין השליטה של הוואקף בהר הבית, הנחשב למקום הקדוש ביותר לעם היהודי, וכינה את הדבר "חסד שבתוך החורבן". זאת, מאחר שלטענתו אירועים שהתקיימו באחרונה בעיר העתיקה בירושלים ובמרכזה, בחסות העירייה, הם בבחינת "פריצות ותועבה".

לדבריו של אפרתי, שמקבלים משנה תוקף דווקא ביום שבו חל תשעה באב, אם המקום היה בידי ישראל, ייתכן כי היו נערכים במקום אירועים בעייתיים נוספים. "אולי זה חסד שבתוך החורבן שהמקום הקדוש ביותר נמצא בידי הווקף, כי מי יודע אילו מופעים היו שם, השם ירחם", אמר על השליטה בהר הבית בריאיון לכבוד תשעה באב בעיתון "יתד נאמן".

לקריאה נוספת:
המבקר הוציא צו הגנה לחושף שחיתות במועצה הדתית בירושלים
"מטילים אימה": חרדים מנסים למנוע פתיחת בריכה ציבורית בשבת

הרב יוסף אפרתי. בחדרי חרדים,
הרב אפרתי, מימין/בחדרי חרדים

העמדה החרדית המרכזית סוברת כי העלייה להר הבית היא מסוכנת לעם ולמדינה. לא רק שהיא אסורה מטעמים הלכתיים, אלא גם מסיבות ביטחוניות הכרוכות בסיכון חיי אזרחי ישראל. עם זאת, דבריו של אפרתי, רב שכונה בירושלים שעומד גם בראש מערך כשרות מוביל במגזר החרדי, נחשבים לחריגים בנוף החרדי. זאת, מאחר שהוא סבור השליטה של הוואקף בהר הבית היא חיובית, שכן ייתכן שהיא מונעת מאירועים בעייתיים, לטענתו, מלהתקיים במקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שוטרים במהלך הפגנה בעיר העתיקה בירושלים. הר הבית, פברואר 2014. רויטרס
שוטרים מפנים הפגנה בהר הבית/רויטרס

יהודה גליק, פעיל הר הבית ויו"ר הקרן למורשת הר הבית, אמר בשיחה עם וואלה!NEWS כי הרב אפרתי "עיוור למצב היום בהר הבית". לדבריו, "הר הבית בחסות אותם רבנים שמונעים מיהודים להיכנס אליו, הפך להיות מרכז עולמי לטרור ולהסתה מהסוג הגרוע בעולם - תאי תמיכה בדעאש, באחים המוסלמים ובחמאס. כל זה בגלל חוסר נוכחות יהודים במקום". גליק הוסיף כי הוא לא מכיר "חילול השם גדול מזה" ותהה "אם לכך ייקרא 'מזל'".

עוד הוסיף גליק כי "אילו הייתה לנו הנהגה רבנית אחראית היא הייתה מעודדת עליית יהודים להר ואף מדפיסה הנחיות לעולים. במקום זה יש לנו הנהגה רבנית רדודה ומשתפנת, שמעדיפה לשמוח על ביזוי כבוד השם".

הבוקר: מהומות בהר הבית; מתפלל יהודי: "השוטרים עוזרים לערבים"

בתוך כך, כוחות משטרה ומשמר הגבול (מג"ב) פרצו הבוקר להר הבית, לאחר שצעירים, חלקם רעולי פנים, התבצרו במסגד אל-אקצא במתחם והשליכו אבנים, זיקוקים ובקבוקי תבערה בעת שמתפללים שוהים במקום לרגל תפילות תשעה באב. רפאל מוריס, תושב אחיה שנכח במקום, סיפר: "היו פה יותר מ-200 אנשים, אנשים חיכו פה בצום יותר משלוש שעות. לאט לאט העלו קבוצות. ראיתי ערבים שמנסים להשתלח ביהודים ולפגוע בהם".

אברהם בלוך, תושב ירושלים שנכח אף הוא במקום, הוסיף: "היינו בערך 30 יהודים על ההר. היה אחד אצלנו שאמר 'שמע ישראל' ונעצר. ראינו עשרות שוטרים שעומדים ולא עושים כלום, דואגים לזה שהערבים יישארו בצד השני של ההר ויעשו מה שהם רוצים. אין שום פלא שיש ארבעה שוטרים פצועים. מדיניות המשטרה היא לתת להם לפצוע אותם. עד שלא ייהרגו שוטרים זה יימשך ככה, וחבל. כי אנחנו הולכים שם, אנשי הווקף תוקפים אותנו, השוטרים עוזרים להם וזאת מדיניות המשטרה".

(עדכון ראשון: 14:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully