וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב חרדי קרא לבחון מחדש את ההוראה שנשואים חייבים ללמוד בישיבה

22.11.2015 / 12:50

הרב יהושע אייכנשטיין, ראש הישיבה "יד אהרון" וממקורביו הבולטים של הרב אהרון לייב שטיינמן, נשמע אומר בהקלטה שהגיעה לוואלה! NEWS כי ההנחיה ללימוד תורה, שניתנה על ידי החזון איש, היא למעשה "הוראת שעה" - ועורר סערה. מאוחר יותר חזר בו

צילום: משה ויסברג; עריכה: שניר דבוש

האם אורח החיים החרדי, שלפיו על הגברים ללמוד תורה מהחתונה ועד לסוף חייהם, הוא לא יותר מ"הוראת שעה"? כך נשמע אומר הרב יהושע אייכנשטיין בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS. הרב אייכנשטיין הוא ראש הישיבה החרדית "יד אהרון" וממקורביו הבולטים של המנהיג החרדי-ליטאי הרב אהרון לייב שטינמן.

בהקלטה נשמע הרב מסביר כי ההוראה ללימוד תורה של "החזון איש", שהיה מפוסקי ההלכה הבולטים במאה ה-20, ניתנה כי היה צריך לשקם ולבנות את "עולם התורה" אחרי השואה, אבל עכשיו הרבנים צריכים לבחון את ההוראה מחדש.

התפיסה החרדית המרכזית דוגלת בהכוונת הגברים לייעד את עצמם ללימוד תורה בישיבות ובכוללים. אף שכוונת הרב אייכנשטיין אינה ברורה מספיק ואין להסיק ממנה כי הוא בעד יציאת חרדים לשוק העבודה או האקדמיה, דבריו מנוגדים לתפיסה זו.

עוד בוואלה! NEWS:
יועמ"ש ועדת החוץ והביטחון: "הסיבות לתיקון חוק הגיוס לא מוצדקות"
אלף סטודנטים הפגינו באוניברסיטת תל אביב נגד התיקון בחוק הגיוס
ראשי הקואליציה התחייבו: התיקון לחוק הגיוס יעבור בתוך עשרה ימים

הרב יהושע אייכנשטיין, ראש הישיבה החרדית "יד אהרון". משה ויסברג, מערכת וואלה! NEWS
הרב אהרון אייכנשטיין/מערכת וואלה! NEWS, משה ויסברג

"הגיעה השואה. אמר החזון איש עכשיו צריך להקים את עולם התורה מחדש", אמר הרב אייכנשטיין. "עולם התורה נחרב וכדי להקים את עולם התורה מחדש חייבים כולם לשבת וללמוד אחרי החתונה. מי יגיד לי שזה לא נחשב הוראת שעה? אם הדורות לפני כן לא עשו כך, והחזון איש אמר בגלל השואה צריך לעשות את זה, אני רוצה לדעת פירוש מילולי למה זה לא נחשב הוראת שעה".

בהמשך הוסיף: "עכשיו הגדוילים (גדולי ישראל- י"א) צריכים להחליט אם הוראת שעה של 'החזון איש', אם זה נגמר או לא נגמר, ומתי זה נגמר". מאוחר יותר, כאמור, בעקבות הסערה שעוררו דבריו, חזר בו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מאות חרדים מפגינים בירושלים נגד מעצרו של חרדי שלא התגייס. אפריל 2014. אברמי צמח, חדשות 24
חרדים מפגינים נגד מעצרו של סרבן גיוס, בשנה שעברה/חדשות 24, אברמי צמח
"עולם התורה נחרב וכדי להקימו מחדש חייבים לשבת וללמוד. מי יגיד לי שזה לא נחשב הוראת שעה?"

מקורבו, הרב שטיינמן, נחשב למוביל קו פשרני יחסית במאבק החרדי נגד גיוס לצה"ל. בשל הסערה שעוררה ההתבטאות בקרב תלמידיו, חזר בו אייכנשטיין מדבריו.

הדברים השנויים במחלוקת באים על רקע התיקון לחוק הגיוס, שעבר בשבוע שעבר בכנסת בקריאה ראשונה. על פי התיקונים, "תקופת ההסתגלות", שאפשרה לחרדים בנוסח החוק הקודם פטור מלא מגיוס עד לשנת 2017, תידחה עד לשנת 2020. לאחר מכן, עד שנת 2023, תחל "תקופת הסתגלות שנייה", שבמהלכה החרדים יצטרכו לעמוד ביעדי הגיוס שקבעה הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully