וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלית שכולה פרובוקציה: צעיף של H&M מעורר סערה

ליאת להב

10.1.2016 / 10:32

צעיף מקולקציית הנשים שנראה כמו טלית עורר את זעמם של הלקוחות הדתיים, שטענו כי מדובר בביזוי הדת היהודית. ענקית האופנה השבדית נאלצה להסירו מהמדפים בישראל. "החברה מתנצלת בפני לקוחות שנפגעו ומדגישה שלא היתה כל כוונה לפגוע באף אדם"

עריכה: ניר חן

בווידיאו: האם המהומה הדתית היתה הכרחית?

ענקית האופנה השבדית H&M מציגה צעיף מקולקציית החורף הנוכחית הנראה כמו טלית לתפילה יהודית. ברוב העולם הצעיף האופנתי לא העלה כל אסוציאציה דתית, אך את הציבור היהודי בישראל הוא כבר הצליח לעצבן. ככל הנראה ללא כל כוונה תחילה, עשתה הרשת סוג של אפליה מתקנת, ובזמן שביהדות הטלית משמשת בעיקר את הגברים, הצעיף מעורר המחלוקת שייך דווקא לקולקציית הנשים - אלמנט נוסף שעורר זעם.

הצעיף כולל את המאפיינים המזוהים עם הטלית. הוא אמנם עשוי בד סינתטי זול אך מוצע בצבע לבן נוטה לבז', מעוטר בפסים כחולים/אפורים כהים ושזור בציציות משתלשלות. הוא מוצע באתר במחיר של 17.99 דולרים, ובחנויות ב-99 שקלים, סכום הנמוך בכשליש ממחיר של טלית אמיתית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צעיף המריבה. "פסים הם אחד מהטרנדים הבולטים העונה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות הדברים שעלו בפורומים בפייסבוק ובאתרים הדתיים, נאלצה הרשת להסיר מהמדפים של סניפיה בארץ את הפריט המדובר. תגובת H&M: "החברה מתנצלת בפני לקוחות שנפגעו ומדגישה שלא היתה כל כוונה לפגוע באף אדם. פסים הם אחד מהטרנדים הבולטים העונה, וההשראה לעיצוב הצעיף לא הגיעה מהטלית. לאור רגישות הנושא, הפריט הנ"ל לא יימכר בחנויות הרשת בישראל".

זו לא הפעם הראשונה ש-H&M מואשמת בתקרית אנטישמית. ב-2014 היתה זו גופיה עם הדפס של גולגולת בתוך מגן דוד, שאמנם לא הגיעה לסניפים בארץ (הרשת מקפידה מראש לא לייבא לכאן חולצות עם סמלי דת בכדי להימנע ממקרים כאלה בדיוק), אך כן עוררה סערה ברשת ולבסוף הוסרה מהמדפים בכל העולם.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוג של אפליה מתקנת/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully