וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת חינוך חרדית-ספרדית: לא להשמיע לילדות שירים מזרחיים

25.1.2016 / 15:16

"אהבת הדסה", הפועלת באשדוד, פרסמה תקנון ובו בין היתר התבקשו ההורים להחזיק במכשירים סלולריים "כשרים" ולא להלביש את התלמידות בחולצות עם הדפסים. ההורים זועמים: "כניעה לתרבות האשכנזית"

ילדות חרדיות בירושלים. AP
החצאית צריכה לכסות את הברך. ילדות חרדיות בירושלים/AP

גני הילדים ובתי הספר של רשת "אהבת הדסה" הפועלים באשדוד ומזוהים עם המגזר החרדי-ספרדי, דורשים מההורים לחתום על תקנון כתנאי ללימודים במקום לקראת שנת הלימודים הבאה. מדובר דרישה לגיטימית במוסדות החינוך במגזר החרדי, אך התקנון שהגיע לידי וואלה NEWS מעלה פגמים שנוגדים לכאורה את הנהלים של משרד החינוך, בהם השמעת שירים מזרחיים.

על אף שבמוסד לומדות ילדות ממוצא מזרחי, נכתב בתקנון כי "נושא הרוחניות בבית הוא זה שנותן את האווירה והכיוון שעליהם מתחנכים הילדים, ואחד הדברים המשפיעים במיוחד הוא נושא השירים הנשמעים בבית וסגנונם. אנו בגנים מכוונים את הילדות הן במסיבות, הן בימי שישי והן בהזדמנויות שונות לשיר אך ורק שירים חסידים מן המקורות, אך בשום פנים ואופן לא שירים מזרחיים עם חידושים שלא ידעום אבותינו. הורים יקרים שתפו אתנו פעולה למען העתיד של ילדנו".

כמו בתקנות ברוב המוסדות החרדיים, כך גם בתקנון הזה מכשירים סלולריים, מחשב, מצלמה ונגנים תופסים חלק ניכר. "נושא המחשבים והפלאפונים שאינם כשרים הוא הנושא הכאוב בדורנו", נכתב במסמך שנשלח להורים. "זאת לאחר שהפיל חללים רבים. אנו מודיעים באופן הנחרץ ביותר שמשפחה שתחזיק בביתה מחשב שיראו בו הילדים גורמת במעשיה להוצאת הילדים מהמוסד". ההורים אף מתבקשים להחזיק רק "מכשירי פלאפון כשרים" ללא אפשרות של גלישה באינטרנט או משלוח הודעות טקסט.

לקריאה נוספת:
ח"כ גלאון על חרם החרדים על משרד החינוך: "בנט - תתבייש"
הרב הראשי: "מי שמסתובב עם סמארטפון לא יכול להיות חזן"
"אמא שלך לא צנועה": על מה לא מקבלים תלמידים למוסדות חרדיים?

גן הילדים החרדי ספרדי "אהבת הדסה" באשדוד. לירון מולדובן
אחד מהגנים של רשת "אהבת הדסה" באשדוד/לירון מולדובן

חלק מרכזי בתקנון מוקדש ללבוש של התלמידות. בדברי ההסבר לפרק זה נכתב כי "נושא הלבוש חשוב עד מאוד, שהרי ידוע שהחיצוניות משפיעה על הפנימיות". בין ההוראות המופיעות בתקנון נאסר על הבנות ללבוש חולצות עם הדפסים או דמויות עליהן. החולצה אף צריכה להיות סגורה מלמעלה וארוכה מספיק כדי לכסות את הגוף גם "בהרמת ידיים". החצאית, כך נכתב, צריכה להיות באורך המכסה את הברך גם בישיבה. "אין להגיע בשום אופן עם לקים או דברים שאינם הולמים את דרך התורה", הודגש.

הנקודה העיקרית שעוררה את זעמם של הורים לתלמידות היא האיסור לשמוע שירים מזרחיים. אב לילדה בת ארבע אמר בתגובה לוואלה NEWS: "בעל הבית השתגע. אם ספרדי לא יכול להשמיע בבית פייטן מזרחי בבית, אז מה כן? זה לא ממש מעניין אותי, בסוף אעשה מה שאני חושב כי גם למנהלת הגנים יש מחשב וסלולרי בבית, אבל זו כניעה לתרבות האשכנזית". האב סירב להתייחס להוראות הצניעות ולשאר התקנון בטענה כי מדובר "בהוראות לגיטימיות המקובלות ברוב המוסדות החינוך החרדיים".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "מפקחת משרד החינוך תפנה אל הגן במטרה ללמוד את התקנון ולבחון אם נפלו בו פגמים. ככלל, משרד החינוך מכבד את האוטונומיה התרבותית והדתית של המגזר החרדי ומאפשר הכנסתם של סעיפים שנועדו לקבוע רף דתי בהליך הקבלה למוסד החינוך, זאת בכפוף לכך שהרף הדתי שנקבע שוויוני ואינו מפלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully