וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נמלט מהחוק": הקהילה היהודית בדרום אפריקה קוראת לרב ברלנד לעזוב

27.1.2016 / 18:06

לוואלה! NEWS נודע כי הרב הראשי במדינה ושורת ארגונים יהודיים נוספים הפצירו ברב שקיבל דרכון דיפלומטי מהרשויות לשוב לישראל, שם הוא דרוש לחקירה בשל עבירות מין. מקורביו זעמו: "שקרים מרושעים"

צילום: שובו בנים אינטרנשיונל, עריכה: קשת סידי

הקהילה היהודית בדרום אפריקה נגד הרב אליעזר ברלנד: שבועות ספורים אחרי שמנהיג קהילת 'שובו בנים' של חסידות ברסלב קיבל אזרחות דיפלומטית מהמדינה, רבה הראשי של דרום אפריקה ושורת ארגונים יהודיים קוראים לרב ברלנד לעזוב את האזור ולחזור לישראל באופן מידי - כך נודע לוואלה! NEWS. זאת מאחר שהם מגדירים אותו "נמלט מהחוק" שנגדו עומדים "חשדות חמורים".

הרב ברלנד, שכיהן כראש הקהילה בירושלים, שוהה ביוהנסבורג בחודשים האחרונים לאחר שנמלט לפני כשלוש שנים מישראל שבה הוא חשוד בעבירות מין. לאחר מסע בכמה מדינות, בהן ארצות הברית, שוויץ, הולנד, זימבבואה ומרוקו, הוא התמקם בדרום אפריקה.

לאחרונה קיבל שם דרכון דיפלומטי וכמה מתלמידיו שהצטרפו למסעותיו בעולם קבעו את מגוריהם במקום. בנוסף אליהם, מגיעים תלמידים אל המקום שבו הוא שוהה כדי להיות במחיצתו בשבתות ובחגים. בשנה שעבר אישר בית המשפט העליון בהולנד להסגיר את הרב. המשטרה עצרה את הרב ושחררה אותו בערבות, אך ברלנד שוב הצליח לחמוק מרשויות החוק ונמלט מהמדינה.

לקריאה נוספת בנושא
בנו של הרב ברלנד הדרוש לחקירה: "דרום אפריקה העניקה לו אזרחות"
ברלנד חגג יום הולדת עם חסידיו ביוהנסבורג: "בקרוב ינהיג את עם ישראל"
ממקום מסתורו בחו"ל: הרב ברלנד הורה לחסידיו להיכנס לקבר יוסף. האזינו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב ברלנד חוגג את יום הולדתו בדרום אפריקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מלבד הבריחה מרשויות החוק בישראל, הרב ברלנד וחסידיו נאלצים להתמודד עם יריבות קשה נגדו בתוך הקהילה היהודית בדרום אפריקה. לוואלה! NEWS נודע כי ארגונים יהודיים, בהם הפדרציה הציונית, התאחדות הרבנים, איחוד בתי הכנסת האורתודוכסיים ולשכת הרב הראשי של המדינה וורן גולדשטיין התנגדו לשהותו של הרב ביוהנסבורג.

בהצהרה שנמסרה לוואלה! NEWS אמרו כי "הקהילה היהודית בדרום אפריקה קוראת לרב אליעזר ברלנד לחזור לישראל באופן מידי כדי לעמוד בפני החשדות החמורים נגדו, שבגינם עומד נגדו צו מעצר". בהצהרתם הם התייחסו למה שסיפרו מקורביו של הרב ברלנד בתחילת השבוע, ולפיו חרף העובדה כי הרב מחזיק באזרחות, המשטרה המקומית ניסתה לעצור את הרב.

מקורבי הרב האשימו בכלי תקשורת חרדיים את הרב הראשי של דרום אפריקה בהלשנה נגדו. "אנו מגנים את השקרים המרושעים וחסרי הבסיס אשר מסיתים לאלימות כלפי הרב הראשי שלנו, כולל ההאשמה הכוזבת שהרב עומד מאחורי פשיטת המשטרה על המתחם של הרב ברלנד ביום שבת האחרון או מעורב בדבר באופן מסוים". למרות העימות בין הצדדים על התקרית, המשטרה המקומית לא אישרה את דברי מקורבי הרב ברלנד על ניסיון מעצרו.

לסיום הוסיפו בלשכת הרב הראשי ובארגונים היהודיים כי "הרב ברלנד נמלט מהחוק, והפתרון היחיד למצב הנוכחי הוא שישוב לישראל ושמערכת המשפט הפלילי תמלא את תפקידה".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא רודפים יהודים". ברלנד וחסידיו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לעומתם, הרב יצחק חקק, מבכירי הרבנים הספרדים ביוהנסבורג, יצא בתחילת השבוע להגנת הרב ברלנד. "ידיו רב לו בהחזרה בתשובה", אמר. "זה דברים שלמפורסמות אין צריך ראיה. רק אדם שהוא טיפש יכול להכחיש את הדברים, מדובר בתלמיד חכם, גדול, ירא שמים, שהחזיר ומחזיר אלפים בתשובה. ללכת ולרדוף אחרי אדם כזה במקום לתת לו מנוחת הנפש? הדבר הוא חמור שבעתיים, זה דבר חמור בפרט שרוצים למסור אותו לגויים שיכולים לשפוך דמים זה דבר חמור שאין כמוהו".

חקק הוסיף כי "אנשים לא מבינים מדוע יש שפיכות דמים בארץ. רואים איך שמבזים גדולי הדור תלמידי חכמים ואין איש שם לב ואין פוצה פה. כל אחד פוחד על המקום שלו ואף אחד לא בא ומדבר בצורה ברורה. אפילו אם היה מדובר באדם פשוט, היה אסור לרדוף אותו. לא רודפים יהודים, בפרט שמדובר באדם גדול ירא שמים. בעבר היו טענות שהחסידים מפריעים למקומיים, אבל כיום החסידים נמצאים בכפר מרוחק ואין שום הפרעה וזאת פשוט סתם רדיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully