וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף למאבק נשות הכותל: תוקם רחבה מעורבת לגברים ולנשים

לאחר שני עשורים של מאבק עיקש, תתווסף רחבה שלישית בכותל המערבי במסגרת מתווה שבו יוותרו נשות הכותל על התפילה ברחבת הנשים בניגוד לעמדת החרדים. בינתיים: סיכומים אחרונים עם נציגי החרדים והנשים לפני ההצבעה על המתווה בממשלה

צילום: GoLive, עריכה: מתן חדד

אחרי יותר משני עשורים של מאבק ציבורי, נשות הכותל והחרדים עומדים בפני פשרה סופית ובמסגרתה תיבנה רחבה שלישית ומעורבת לגברים ולנשים, מדרום לרחבה הקיימת – כך עולה ממידע שהגיע לידי וואלה! NEWS. הרחבה תוקם מצפון לקשת רובינסון ומדרום לשער המוגרבים, ותהווה את המשכה של רחבת הכותל, אך לא תחובר אליו. בתמורה לבניית הרחבה הנוספת, יוותרו נשות הכותל על תפילותיהן השנויות במחלוקת ברחבת הנשים. המתווה צפוי להגיע להצבעה בישיבת הממשלה ביום ראשון.

לפי החלטת בג"ץ, ברחבה השלישית יהיה רשאי כל אדם להתפלל על פי מנהגו, כך שהיא תשמש גם את נשות הכותל וכלל הזרמים הליברליים. הכניסה תהיה מחוברת לזו המרכזית של הכותל המערבי, בעוד עד היום הכניסה למקום הייתה נפרדת. רב העיר העתיקה אביגדור נבנצל העניק את הסכמתו העקרונית לעיקרי המתווה.

לפי המתווה, הרחבה החדשה תופקע מסמכותו של רב הכותל שמואל רבינוביץ' ותהיה תחת סמכותו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה או סגניו. נוסף לכך, לפי דרישת נשות הארגון, הרחבה תורחב ב-30 מטרים נוספים. בקרן למורשת הכותל ובעיריית ירושלים הכינו לאחרונה תכניות בנייה לרחבה החדשה. התוכניות נמצאות כעת בהליכי אישור באגף הרישוי בעירייה, במטרה להציג את כל ההיתרים בישיבת הממשלה.

עוד בנושא:
רב הכותל: נשים ידליקו נרות חנוכה במתחם, אך לא בטקס המרכזי
צפו: כך הבריחו "נשות הכותל" ספר תורה לעזרת הנשים
לראשונה: נשים קראו בתורה בכותל המערבי

תפילת ראש חודש אלול של נשות ארגון "נשות הכותל" ברחבת הכותל המערבי, 16 באוגוסט 2015. אושרת בן שמשון, מערכת וואלה! NEWS
יוותרו על התפילה, יקבלו רחבה נוספת שהורחבה ב-30 מטרים/מערכת וואלה! NEWS, אושרת בן שמשון

נשות הכותל, החרדים ושאר הגורמים המעורים בגיבוש המתווה החדש, נתנו את הסכמתם העקרונית לפשרה שצפויה לעלות ביום ראשון הקרוב להצבעה בישיבת הממשלה, אך גם היום נמשכו השיחות סביב המתווה. חרף העובדה שהחרדים לא ישבו עם הנשים לפגישה משותפת, המגעים מתנהלים באינטנסיביות רבה ומי שמרכז את המאמצים להגיע להסכמות הוא מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט, שבתחילת החודש הקרוב ימונה ליועץ המשפטי לממשלה. אתמול נפגשו ראשי הסיעות החרדיות - השרים יעקב ליצמן ואריה דרעי וח"כ משה גפני (יהדות התורה) לפגישה משותפת עם מנדלבליט ועם רב הכותל כדי להגיע להסכמות סופיות. גורם המעורה בפרטים אמר כי "החרדים לא תומכים בזה, אך זה הרע במיעוטו מבחינתם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תכנון הרחבה המחודשת/מערכת וואלה!, צילום מסך
עימותים בין חרדים לנשות הכותל בתפילת ראש חודש סיון, 10 במאי 2013. יואב דודקביץ'
בשנים האחרונות החריף המאבק בין הנשים למגזר החרדי/יואב דודקביץ'

נשות הכותל נאבקות כבר יותר מ-20 שנה על זכותן להתפלל בכותל המערבי. בניגוד להלכה, הן מקיימות את התפילה עם טליתות ותפילין. לאחרונה הצליחו "לחטוף" ספרי תורה לתוך עזרת הנשים שבה התפללו, בניגוד לתקנה האוסרת זאת. במהלך השנים האחרונות החריף המאבק בין נשות הכותל למגזר החרדי והשיא היה בתפילות ענק שקיימו החרדים נגד ה"פרובקציה", כלשונם.

לאחרונה, בעקבות המתיחות סביב הר הבית וחזרת החרדים לקואליציה, האיצו נשות הכותל את המגעים סביב המתווה הסופי. גם עתירה שהוגשה לאחרונה נגד רב הכותל על אפליית נשים בכותל המערבי בטענה כי הוא אוסר להן לקרוא בספרי תורה הובילה להאצת המהלך מצדו ומצד החרדים.

יו"ר נשות הכותל, ענת הופמן, סירבה להגיב לנושא.

(עדכון ראשון: 17:44)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully