וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל חרדי מצטיין סירב להצדיע למפקדתו - ויטופל משמעתית

2.2.2016 / 8:09

החייל, שמשרת בבסיס חיל האוויר בצפון, נמנע מלהצדיע למפקדת הטייסת שהעניקה לו תעודת הצטיינות מטעמי צניעות. הוא זומן לשיחה אצל מפקד הבסיס. קרוב משפחתו: "הבטיחו לו שלא ייתקל בבעיות שנוגדות את אמונתו". צה"ל: "אין מניעה הלכתית"

טקס השבעה של הנח"ל החרדי בגבעת התחמושת, מאי 2013. נועם מושקוביץ
החייל שימש בתפקיד מש"ק דת והעביר שיעורי תורה בבסיס/נועם מושקוביץ

חייל חרדי המשרת בחיל האוויר עלול לעמוד למשפט משום שסירב להצדיע למפקדת מטעמי צניעות. רב-טוראי ש', אב לשניים מצפון הארץ, שמשרת בבסיס כנף 1 של חיל האוויר שליד קיבוץ רמת דוד בעמק יזרעאל, זומן לשיחת בירור אצל מפקד הבסיס לאחר שבמהלך טקס קבלת תעודת הצטיינות סירב להצדיע למי שהעניקה לו את התעודה. בסיום השיחה ייתכן כי יעלה למשפט בגין מעשיו.

רב"ט ש' התגייס לפני כשנה לשח"ר כחול, פרויקט לגיוס חרדים במערך הטכנולוגי של חיל האוויר. מאז גיוסו הוא משמש בתפקיד מש"ק דת ובמסגרתו הוא מעביר שיעורי תורה בבסיס. לאחרונה, קיבל ש' הודעה שלפיה בטקס סיום התקופה הקרוב הוא יקבל תעודת הצטיינות על שירותו. בטקס, כך נמסר לו, הוא יקבל את התעודה ממפקדת הטייסת לאחר שיצדיע לה על במת האירוע.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
בתום שעות ארוכות: צה"ל הסיר את הכתר שהוטל על רמאללה
ראש מועצת אשכול: בצה"ל לא מצאו עד כה מנהרות מתחת ליישובים
"יעזור לצמצום האלימות": הכנסת אישרה את "חוק המישוש"

טקס סיור קורס טיס 2008. דובר צה"ל
"בושה. בסך הכל מדובר בחייל שסירב לקבל תעודת הצטיינות"/דובר צה"ל

ש' פנה להתייעצות עם רב, משום שהרגיש חוסר נוחות בהצדעה לאישה, אף שהיא מכהנת בתפקיד בכיר. הרב הורה לו להתנגד לקבלת התעודה באופן זה. ש' פנה לרב הבסיס והציג בפניו את התנגדותו לקבלת התעודה. לאחר שלא נמצא פתרון לבעיה שנוצרה עבור ש', הוא החליט שלא לעלות לבמה במהלך הטקס ולא לקבל את התעודה.

כמה ימים לאחר התקרית קיבל ש' זימון לשיחת בירור שצפויה להתקיים ביום חמישי אצל מפקד הבסיס. בסופה, כך נמסר לו, ייתכן שאף יישפט בגין סירוב פקודה. קרוב משפחתו אמר לוואלה! NEWS: "הזוי ומגוחך שכאשר שהוא התגייס לצה"ל הבטיחו לו שלא יצטרך להיתקל בבעיות שנוגדות את אמונתו או דרכו בחיים כאדם חרדי, ופה לא רק זה בלבד - רוצים גם להעניש אותו. זו בושה. מדובר בסך הכול בחייל שסירב לקבל תעודת הצטיינות".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "באירוע המתואר נבחר החייל לקבל תעודת הצטיינות בטקס רשמי בבסיס רמת דוד. על פי הפקודות ונהלי טקסים צבאיים, נדרש ממקבל התעודה להתייצב במעמד קבלת התעודה ולהצדיע בפני מפקדו ובמקרה זה - מפקדת טייסת מנהלה בבסיס רמת דוד. החייל החליט שלא לקחת חלק בטקס וסירב להצדיע למפקדתו בשל היותה אישה, על אף שאין כל מניעה הלכתית בנושא. מפקדי הבסיס נהגו על פי פקודות צה"ל וברגישות המתאימה. בהתאם לזאת, יטופל החייל משמעתית".

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • חרדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully