וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפכו ניידת ויידו אבנים: עשרות חרדים התעמתו עם לוכדי עריקים באשדוד

9.2.2016 / 12:32

חיילי המשטרה הצבאית שהגיעו לעצור שני בחורי ישיבה שהשתמטו מגיוס, נתקלו בהתנגדות מצד התושבים. הכוח הצבאי חולץ על ידי המשטרה. בחורי הישיבה לא נעצרו. לא היו נפגעים אך נזק נגרם לניידות. יעלון גינה את התקרית

עריכה: גדי וינסטוק

עשרות חרדים התעמתו הלילה (שלישי) עם כוחות המשטרה הצבאית באשדוד ובירושלים. שיא העימותים התחולל באשדוד, שם הצליחו המתפרעים להפוך ניידת של המשטרה הצבאית, שחייליה ניסו ללכוד עריקים מגיוס. הניידת הצבאית חולצה לבסוף מהמקום על ידי כוחות משטרת ישראל, תוך שהמפגינים מיידים גם עליהם אבנים. לא היו נפגעים אך נזק כבד נגרם הן לניידת הצבאית ונזק קל לניידות המשטרה האחרות.

המהומות אירעו כשעה לאחר חצות, אז פשטה המשטרה הצבאית על בניין ברחוב חלפתא באשדוד ככל הנראה במטרה לעצור משתמט חרדי שמעמדו הוגדר עריק. בחורי ישיבה שעברו בסמוך לניידת הסמויה, זיהו את פעילות לוכדי העריקים והזעיקו את חבריהם מהישיבות הסמוכות. מחאה גדולה קמה במקום, והמוחים החלו לצעוק לעבר החיילים: "הסתלקו מפה, פושעים".

ממשטרת מרחב לכיש נמסר כי במהלך הלילה הותקף צוות משטרה צבאית באשדוד. כוחות רבים של משטרת ישראל הוקפצו למקום וחילצו את השוטרים הצבאיים תוך פיזור ההמון. במהלך הפעילות גם כמה ניידות משטרה נפגעו קלות כתוצאה מיידוי אבנים. במשטרה אמרו כי הם רואים את האירוע בחומרה רבה ושיינקטו כל האמצעים לאיתור המעורבים ולמיצוי הדין עמם.

עוד בוואלה! NEWS:
בתום דיון של שעות: חוק העמותות אושר בקריאה ראשונה בכנסת
דומרני - הדור הבא: כך הופך בנו של ראש ארגון הפשע לאימת הדרום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תוך פיזור ההתגודדות, יידו המפגינים אבנים על ניידות המשטרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, כוח שיטור צבאי מלווה בניידות אזרחיות רבות, פשט על רחוב אביעד ב"גבעת מרדכי" בירושלים בניסיון לעצור בחור ישיבה שלא התייצב בלשכת הגיוס ושב לביתו לאחר שהשתתף באותו ערב בחתונת. כוחות המשטרה הרבים פיזרו כל ניסיון התאספות סביב הבניין אך למרות זאת התאספו במקום עשרות מבחורי הישיבה הסמוכה. שני בחורי הישיבה, הן באשדוד והן בירושלים, לא נעצרו.

בזרם החרדי ליטאי המכונה "הפלג הירושלמי" שמנהיג הרב שמואל אוירבך, המוביל קו תקיף נגד הגיוס, אמרו הבוקר כי הם מקווים ש"לאחר הפרת תקופת השקט היחסי מצדה של המשטרה הצבאית ולאור התגובות המיידיות של ציבור 'הפלג הירושלמי' שאינו שוקט על המשמר בערים השונות, יופקו הלקחים שוב ויעזבו את בני הישיבות לשוב וללמוד את תורתם בשקט ובנחת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

יעלון: "מצפה מראשי הציבור החרדי לגנות את האירוע האלים"

שר הביטחון התייחס מאוחר יותר לתקרית ואמר: "ההתקפה האלימה הלילה כלפי חיילי צה"ל שהגיעו לבצע את משימתם באשדוד, וכלפי שוטרים שהוזעקו לסייע להם, היא בלתי נסבלת ומחייבת נקיטת יד קשה אל מול המתפרעים".

לדבריו, "אסור לנו להיות סובלניים למיעוט קיצוני ופורע חוק, ומי שמרים ידו על חיילי צה"ל - או נוקט באלימות באופן כללי - חייב להיענש בחומרה. אני מצפה מראשי הציבור החרדי לגנות את האירוע האלים, הנוגד באופן מוחלט את מגמות ההשתלבות של צעירים חרדים בצה"ל ובמעגל העבודה - באופן שתורם הן לחברה החרדית והן למדינת ישראל".

(עדכון ראשון 8:45)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההתקהלות באשדוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully