וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטלה את החתונה שבועיים לפני המועד - ותשלם לארוסה 75 אלף שקל פיצויים

בני זוג חרדים שהכירו בשידוך עמדו להתחתן וכבר הזמינו אולם אירועים, כתבו הזמנות ורכשו מכשירי חשמל. רגע לפני החופה החליטה הצעירה מחסידות חב"ד להיפרד מחברה, שבתגובה תבע - וזכה. "מדובר בבחור מאוהב ורציני ובבחורה קלת דעת ופוחזת", פסק בית המשפט

חתונה חרדית. Oded Balilty, AP
חתונה חרדית. למצולמים אין קשר לידיעה/AP, Oded Balilty

בית המשפט השלום בירושלים פסק לפני כשבועיים כי נערה מחסידות חב"ד שעמדה להינשא לפני ארבע שנים לבחור ישיבה מהזרם החרדי-ליטאי תשלם לו פיצויים בסך 75 אלף שקלים, לאחר שהפרה את התחייבותה וביטלה את החתונה. השניים הכירו בשידוך, אולם שבועיים לפני המועד הודיעה הצעירה כי אינה מעוניינת להינשא לצעיר, מה שהוביל לתביעה.

הפסיקה התבססה על כך שהשניים קיימו מסיבת אירוסים והחלו בהכנות לחתונה. בין היתר, הזמינו אולם אירועים, כתבו הזמנות, רכשו חדר שינה ומכשירי חשמל ואף ביקרו אצל הרב לצורך הנפקת תעודת רווקות. בנוסף לכך, הבחור שתבע את ארוסתו לשעבר הנציג הודעות שנשלחו בינו לבינה בפייסבוק שמהן "עולות הצהרות אהבה אחד לשני".

לקריאה נוספת:
מוכר בבני ברק תועד שובר ביצים על ראשו של חרדי - ופוטר
יהודי חרדי נדקר בניו יורק ונפצע קל-בינוני; הדוקר נמלט
הפכו ניידת ויידו אבנים: עשרות חרדים התעמתו עם לוכדי עריקים באשדוד

חתונת נכדתו של האדמו"ר מוישניץ בבני ברק, פברואר 2011. שי אוקנין
חתונת נכדתו של האדמו"ר מוויז'ניץ. למצולמים אין קשר לכתבה/שי אוקנין

הנערה, בת 19, הודיעה שבועיים לפני מועד החתונה לבחיר לבה בן ה-24 כי אינה רוצה להתחתן עמו. עורך דינה ניסה לטעון כי לא התכוונה להתחתן ולא הודיעה על רצונה לכך, אולם הצעיר הציג הודעות בפייסבוק ששלחה לו במטרה להוכיח שמעשיה מלמדים אחרת. כך, למשל, כתבה לו "חתן שלי, חתיך שלי", באחת ההודעות. בנוסף לכך, טענה הנתבעת כי נחשפה למעשי אלימות מצדו, אולם בית המשפט דחה זאת על הסף. "לא מדובר בנערה רכה לעומת גבר מנוסה, אלא בבחור מאוהב ורציני ובבחורה קלת דעת ופוחזת", נכתב בפסק הדין.

מאז המקרה, כל אחד מהצדדים המשיך בחייו והוא חובק ילד, כך שהחשש של הבחור מפגיעה בסיכוייו להינשא, לא התממש. עם זאת, השופטת מרים קסלסי קבעה בהחלטתה כי הצעירה תיאלץ לשלם לו עשרות אלפי שקלים שקלים בתוספת של הפרשי הצמדה וריבית כחוק מיום הגשת התביעה ועד התשלום בפועל.

  • עוד באותו נושא:
  • חרדים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully