וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמנה ייחודית: טקס ההבדלה של בית תפילה

9.5.2016 / 11:26

בית תפילה ישראלי זכה במלגה על סך 100 אלף שקלים מטעם קרן נדב, והשתמש במענק לצורך קידום מגוון פעילויות, בהן טקס הבדלה בין יום הזיכרון ליום העצמאות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית תפילה ישראלי מזמין את הציבור לקחת חלק בטקס יהודי-ישראלי ייחודי, בתפר שבין האבל והחג. זוהי הזמנה למסע קהילתי שמטרתו לחוות יחד מעבר הדרגתי בין העצב לשמחה עם שירה, קטעי קריאה, מוזיקה ותפילה. קרן נדב העניקה מלגה על סך 100 אלף שקלים לבית התפילה, במסגרת פרויקט מענקים לקידום יוזמות חדשניות, שכלל בסך הכול ארבע מלגות. בית התפילה השתמש במענק לצורך קידום מגוון פעילויות, ביניהן טקס ההבדלה.

"ההצמדה של שני המועדים הטעונים של זיכרון ועצמאות, המחברים בין האבל לחגיגות שמחה – קשה במיוחד בשנה כזו, שבה נוספו עוד רבים למשפחת השכול, עם ההסלמה ואינתיפאדת הסכינים", אומר רני יגר, יו"ר בית תפילה ישראלי. "ישראלים רבים מחפשים כיום חוויה אישית ומשמעותית יותר. משום כך, החלטנו 'להתעכב' על הרווח הזה, בתפר שבין האבל והשמחה, ולמלא אותו בטקס ה"הבדלה" – אבל הפעם במקום להבדיל בין שבת לחול, מבדילים בין יום הזיכרון ליום העצמאות".

מיכל קלמן אביטל, מנכ"ל קרן נדב, אמרה: "הפרויקטים שהגישו מועמדות לתכנית המענקים של קרן נדב נדרשו לעסוק בחיזוק הקשרים בקרב הקהילה היהודית הגלובלית, בקידום סולידריות בין יהודים בישראל ובעולם ובקידום הבנה הדדית וסובלנות בין המגזרים השונים בחברה הישראלית. אנו שמחים להיות שותפים ולתמוך בבית תפילה, שממשיכה לפעול על מנת ליישם את הערכים היהודיים בחברה הישראלית ולקדם את היוזמות הייחודיות עבור כולנו. אנו מאמינים כי כל אחד ואחת מאיתנו יכול למצוא באירוע זה נקודה ייחודית המחברת אותו ואת תחושותיו לפסיפס הישראלי ביום חגה של מדינת ישראל לצד זיכרון הנופלים".

טקס ההבדלה בנוי מחומרי בניין עתיקים וחדשים, מסורתיים ועכשוויים, דרך שירה, קטעי תפילה, מזמורים, הגיגים ושירים ישראלים – המאוגדים בסידור מיוחד ומקורי, אשר יוביל את משתתפי הטקס במסע רגשי ואינטלקטואלי מחוויית השכול לחוויית השמחה וחג העצמאות. בניסוח ועריכת הסידור נוצר מעבר רגשי הדרגתי בין המצבים הקוטביים של אבל ושמחה, תוך התבוננות ביכולת האנושית לעבור בין מצבי הנפש המשתנים ותוך שימוש ברבדים שונים של השפה העברית והמסורת היהודית.

הטקס, המתקיים זו השנה העשירית, נולד במקור כצורך של חברי בית תפילה ישראלי לעצב לעצמם חיי קהילה בעלי משמעות ולחגוג יחד את החגים בדרך המשלבת בין המסורת היהודית לתרבות הישראלית העכשווית. ברוח דבריו של חיים נחמן ביאליק: "חוגו את חגי אבותיכם והוסיפו עליהם קצת משלכם, לפי כוחכם, לפי טעמכם ולפי מסיבתכם. העיקר שתעשו הכול באמונה, ומתוך הרגשה חיה וצורך נפשי, ואל תתחכמו הרבה... "

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully