וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה לבית היהודי: אל תבואו לנחם את משפחת יוסף

13.10.2013 / 11:30

בנט הגיע לנחם את משפחת יוסף. עקב תקיפת הרב בן דהן בשבוע שעבר הוחלט כי השר יכנס דרך הכניסה האחורית. בציבור הסרוג גוברים הקולות הקוראים למנהיגים לא להגיע לנחם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השר נפתלי בנט ב"שבעה" של הרב עובדיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו?ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט הגיע הבוקר (ראשון) לנחם את בני משפחת יוסף היושבים שבעה על אביהם, בשכונת הר נוף בירושלים. בעקבות תקיפת סגנו הרב אלי בן דהן בשבוע שעבר בסוכת האבלים, הוחלט כי השר בנט יכנס בחשאיות דרך הכניסה האחורית לבית כדי למנוע מהומה.

בוואלה! יהדות לא מפחדים לשאול שאלות

בנט: פטירתו איחדה את העם היהודי כולו

בנט שחזר לארץ ביום שישי, אמר לבני המשפחה כי בכל העולם התפללו לרפואת הרב עובדיה, ?גם בשבוע האחרון כשהייתי בקהילות היהודיות בעולם, היהודים התפללו לזכרו של הרב, פטירתו איחדה את העם היהודי כולו?. הוא הוסיף: ?נכנסתי לחיים הציבוריים כדי שיכירו את מסורת ישראל, כדי לחזק את הזהות היהודית שלנו, ואני יודע שזה מה שכאב לרב. אורו של הרב ילווה אותנו לדורות הבאים. המשימה המשותפת שלנו היא להחזיר את הנשמה היהודית לעם ישראל, ואני לרשותכם במשימה הזאת לכל אורך הדרך?.

בניו של הרב סיפרו לשר בנט כי הרב רצה לפגוש אותו כמה ימים לפני ראש השנה ולא הספיק. הם ביקשו שידאג לזהות היהודית של הילדים בישראל ושיכירו מושגי יסוד במסורת ישראל. בשבעה נכחו: הרב משה יוסף, הרב יצחק יוסף, הרב אברהם יוסף, עדינה בר שלום, הכלה יהודית יוסף ובני המשפחה.

סגן השר גורש מהשבעה של עובדיה: "אתה חילוני"

בכירי "הבית היהודי" התפללו לרפואת הרב עובדיה

הרב שלום כהן מש"ס: הבית היהודי סיר מלוכלך של תינוק

סגן שר הדתות: "הרבנים הראשיים חלשים"

אני פונה לחברי הכנסת ממפלגתי אל תבואו לנחם

בשבוע שעבר, לאחר שהגיעו חברי הכנסת של ?הבית היהודי? לנחם את בני משפחת יוסף, גברו הקולות בציבור הדתי לאומי שקראו למנהיגי הציבור לא להגיע לנחם.

עורך אתר ?כיפה?, יונתן אוריך פרסם מאמר בו תקף את אנשי המפלגה: ?מצעד המנהיגים הדתיים-לאומיים שממשיך להגיע לאוהל האבלים ברחוב הקבלן בירושלים, הוא ביזיון גדול למגזר הדתי לאומי, שלא מבין כיצד שוב הוא מוצא עצמו מנוצל על ידי חרדים קיצוניים המבקשים להשפילו בפני ההגמוניה הפוליטית-חרדית. כבודו של הרב עובדיה יוסף זצ“ל, במקומו מונח. רבבות דתיים לאומיים השתתפו בהלווייתו המפוארת... על המגזר הציוני דתי להפסיק להתרפס", אוריך המשיך : "הבעת הצער והאבל כבר נאמרה בעל פה, מעל דפי העיתונים ובכל אתרי האינטרנט... איננו סמרטוטים של אף אחד, לא ניתן לאף אחד להשפיל אותנו - ואת המשפילים נכה באגרופי ברזל, בתום השבעה".

גם אתר ?סרוגים? פרסם מאמר דומה ובו נקראו חברי הכנסת של ?הבית היהודי? לא להגיע לניחום האבלים, "אני פונה לחברי הכנסת ממפלגתי?, כתב אבי פרל, כותב המאמר, ?אתם נציגי ציבור, אין לכם רשות למחול על כבודכם ולהשפיל את כבודנו עקב כך. הם בזים לנו כי אתם מוחלים על כבודכם גם כאשר משפילים את כבודכם עד עפר... אל תבואו לנחם כי הם (המשפחה. י"א) וקהל המאמינים הסובב אותם לא יפרשו זאת כמעשה אצילי כמי שיודעים להפריד בין עלבון אישי וכבוד התורה, הם יפרשו זאת ככניעה והתרפסות".

אין לכם רשות למחול על כבודכם ולהשפיל את כבודנו

בתוך כך, משטרת ירושלים נערכת לקראת העצרת שתתקיים הערב (ראשון) בתום ימי השבעה סמוך לבית העלמין סנהדריה בו קבור הרב יוסף. החל מהשעה 10.00 נסגר לתנועת כלי רכב רחוב חטיבת הראל, בקטע הרחוב שבין סנהדריה למעבר המיתלה. החל מהשעה 15.30, ייסגרו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים- ירמיהו, בר אילן, גולדה מאיר, לוי אשכול, ושמואל הנביא והמובילים אליהם. המשטרה קוראת לציבור משתמשי הדרך לעשות שימוש חלופי בכביש מספר 1 העירוני ובציר בגין אשר יוותרו פתוחים כל זמן העצרת, משני הכיוונים. החל מהשעה 14:00, לא תותר כניסה לבית העלמין סנהדריה. על פי ההערכות המארגנים, בעצרת צפויים להשתתף יותר מ-100 אלף איש.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully