וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמונים שרפו ספרים של הרב קנייבסקי

27.10.2013 / 14:30

אלמונים שרפו גיליונות מספריו של הרב קנייבסקי המזוהה עם מחנה הרב שטיינמן. "לא היה לזה אח ורע שיהודי ישרוף ספרים של יהודי אחר ובמיוחד ספרים שחיברו רבנים בכירים"

בסוף השבוע האחרון, אלמונים שרפו גיליונות מספריו של הרב חיים קנייבסקי, אחד מבכירי הרבנים בציבור הליטאי, המזוהה עם המחנה של הרב שטיינמן. בחורי ישיבת פונביז' שגילו את הספרים השרופים כשהם קרועים וזרוקים בפינה בגבעת הישיבה בבני ברק מיהרו לקשור בין המעשה לבין המחלוקת בציבור הליטאי, למרות שעדיין לא ברור מי עומד מאחוריו.

בוואלה! יהדות לא מפחדים משאלות

אהרון, בחור בישיבה סיפר כי הבחורים לא מתכוונים לעבור על המעשה בשתיקה, "הלב בוכה", אמר, "לא היה לזה אח ורע שיהודי ישרוף ספרים של יהודי אחר ובמיוחד ספרים שחיברו רבנים בכירים. אין מילים לתאר את הכאב של מקרה כזה, זה ממש מזעזע".

אין זה המקרה הראשון שנרשם בתקופה האחרונה על רקע הפילוג בתוך הציבור הליטאי. ביום רביעי לפנות בוקר התפרץ יהודה פילץ, תושב מודיעין עילית, לתוך ביתו של הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן, מנהיג רוב הציבור הליטאי. פילץ, החל לטלטל את הרב בחזקה ותלמידיו שישבו בחדר עצרו אותו, והשכיבו אותו על הרצפה עד להגעת המשטרה.

בגלל הרבנים: זוג חרדי נקלע למשבר בנישואין

"עולם התורה מזועזע": הרב הליטאי שטיינמן הותקף

הגבאים של הרב, ייחסו בתחילה את המעשה לפילוג בציבור הליטאי ו"להסתה שיש בימים אלו נגד גדולי ישראל". מאוחר יותר, פרסמה משפחת התוקף מכתב לפיו אין קשר בין הבחירות האחרונות או למחלוקת בתוך הציבור לתקיפה עצמה, ואף התברר כי התוקף, שנשלח בסוף השבוע לאשפוז כפוי למשך שלושה ימים, משתייך למחנה הליטאי, הנאמן לרב שטיינמן.

גם אחרי התקיפה ושריפת הספרים מיהרו אנשי הרב אוירבך לגנות את המעשים והכחישו אליהם כל קשר. בסוף השבוע הם תקפו בעיתון "הפלס" השייך להם את אנשי הרב שטיינמן שהעזו לקשור אותם למקרים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully