וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש של הרב אלון: קל, נרפה, מסוכן

18.12.2013 / 12:30

העונש שהוטל על הרב אלון משדר כי מדובר בעבירה קלה ועלול לחזק את התמיכה בו. המשך התעקשות הרב ש"הכל עלילה" מוכיח שלבית המשפט אסור היה להתחשב בו

צילום: עומר מירון, אלי מנדלבאום, שי מכלוף; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

האם הציבור ימשיך לזכור במה הורשע וייתן לו לחזור למרכז הבמה?

בית משפט השלום בירושלים גזר על הרב מוטי אלון שישה חודשי עבודות שירות בלבד לאחר שהורשע בביצוע מעשים בעלי גוון מיני כנגד נער בניגוד לרצונו, בזמן שכיהן כראש ישיבת הכותל בירושלים. לכאורה ההליך המשפטי והפרשה הגיע לסיומה, אך ללא קשר להצהרת פרקליטו של אלון שבכוונתו להגיש ערעור, הצדק טרם נעשה בפרשייה הזו.

ללא ספק, אלון נענש הרבה לפני שהמשפט הגיע לסיומו. מ"מגה רב" הפך בין יום, לאחר שהוגלה למגדל העמק על ידי פורום תקנה, לרב שמוקף בעשרות חסידים בקרן זווית. שיעוריו שסחפו המונים מכל רחבי הארץ שומעי לקחו, הפכו למעטים ובודדים. השאלה הגדולה היא האם גם לאחר שהוטל עליו גזר דין קל כל כך, הציבור ימשיך לזכור במה הורשע וייתן לו להמשיך לנהל קהילת חסידים שוטים קטנה ולא יאפשרו לו לחזור למרכז הבמה? מבחינתו זהו העונש הגדול ביותר אך הציבור ייבחן בכך שימשיכו באותה מגמה גם בעתיד.

למי באמת שייכת היהדות?

גזר דין לרב מוטי אלון, דצמבר 2013. נועם מושקוביץ
הרב מוטי אלון לאחר הכרעת הדין/נועם מושקוביץ

עובדת היותו של אלון איש ציבור ידוע, לא אמורה להקל על עונשו

ללא ספק העונש שהוטל על הרב אלון הוא קל מאוד, התביעה ביקשה שנת מאסר ובסופו של דבר, זה הסתכם בחצי שנה של עבודות שירות, הסיבה להקלה בעונש לא כל כך ברורה. אין פה רצון לנקמנות או לשחיטת מנהיגי ציבור ברחובה של עיר אלא בעשיית צדק שיהיה נראה לכל.

עובדת היותו של אלון איש ציבור ידוע, לא אמורה להקל על עונשו, ההיפך הוא הנכון. עונש קל יכול להעביר מסר שגוי שלא מדובר בעבירה כל כך חמורה, ובאופן ישיר עלול לחזק את גרסתו וגרסת מאמיניו שמדובר כאן בעלילת שווא בלבד, מה שעשוי להרחיב את מעגלי התמיכה בו בהמשך הדרך, דבר שללא ספק אסור שיקרה.

אם נסתמך על דבריהם של חברי פורום תקנה, מדובר בדמות רבנית שניצלה ברגל גסה את מרותה כלפי מספר תלמידים. מבחינת אותם נפגעים הוא היה הכל עבורם, בכל מצוקה והתלבטות לא היה להם ספק שאליו הם יפנו וישפכו את הלב. אלון ניצל את תום ליבם של אותם נפגעים וביצע בהם מעשים מגונים תוך ידיעה כמעט ברורה שהם לא יתלוננו כלפיו בשל הכבוד הגדול שהם חולקים לו.

מדובר בדרך פעולה שיטתית ולא במעידה חד פעמית

כתב האישום לא הכיל את תלונות המתלוננים, בגלל שחלה עליהם התיישנות, אך ללא ספק מדובר בדרך פעולה שיטתית ולא במעידה חד פעמית. באם חברי פורום תקנה דוברים אמת ללא ספק הצדק בסיום המשפט רחוק מלעשות.

אלון מצדו ממשיך בשלו, הוא מתעלם מהכרעת הדין ומגזר הדין וטוען בצאתו מבית המשפט שהוא חף מפשע ושמדובר בסך הכל בעלילת שווא. אחד ממרכיבו החשובים של עשיית צדק הוא למידת הלקח, בתקווה שהאשם לא יחזור על מעשיו בעתיד. לעומת זאת אלון דבק בגרסתו שהדברים לא היו ולא נבראו. רק מסיבה זו, לא היה זכאי אלון להתחשבות בעונשו כי לעיתים עונש חמור גורם למורשים להשיל את חומות האגו שלהם ולעשות חשבון נפש אמיתי, להתחרט ולבקש לפחות סליחה מהנפגעים.

אלון מכיר את שלבי התשובה ולא עמד באף אחד מהם

אלון הוא רב, במהלך חייב הוא לימד מאות ואלפי פעמים את הלכות תשובה של הרמב"ם. ללא ספק הוא יודע שהתשובה על חטאים, מושגת אך ורק לאחר שהאדם מכיר בחטא, מתוודה על מעשיו, מביע חרטה ומקבל על עצמו לא לחזור על מעשיו בעתיד. אלון שמכיר את השלבים האלו לא עמד עד כה באף אחד מהם. הוא לא מכיר בחטאו ומתוודה עליו, הוא לא מביעה חרטה ומטבע הדברים לא מקבל על עצמו שום דבר לעתיד. אלון גם יודע שעל פי היהדות עבירות שבין אדם לחברו לא נמחלות עד שיבקש סליחה מחברו וגם יום הכיפורים המוכר על פי היהדות כממרק עוונות, לא יעזור במקרה של אדם שמתבצר בגרסתו וטוען לחפותו.

ללא ספק בסיכומו של ההליך הנוכחי הצדק במקרה של אלון לא נעשה וגם לא נראה. הוא יתחיל להראות אך ורק לאחר שאלון יודה בחטאיו ויבקש סליחה ממי שהוא פגע בהם, לא פחות מזה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully