וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים תומכים ברב אלון: "נעשה כאן עיוות דין"

18.12.2013 / 15:22

גזר הדין של הרב אלון עורר תגובות שונות מרבנים ואנשי ציבור דתיים. חלקם טוענים כי הצדק לא נעשה וחלקם טוענים כי חיללו את כבודו של הרב. הרב אלון: "התחשלתי וגדלתי מזה"

צילום: עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן

רבנים בכירים בציונות הדתית לא מיהרו להגיב

בית משפט השלום בירושלים, גזר היום (רביעי) חצי שנת מאסר בפועל שתומר בעבודות שירות על הרב מרדכי (מוטי) אלון אשר הורשע בביצוע מעשים מגונים בקטין. רבנים בכירים בציונות הדתית לא מיהרו להגיב על גזר הדין, עם זאת, אלו מהם שהגיבו, סבורים כי העונש שקיבל אינו קל יחסית לסעיף המשפטי שעליו הורשע.


למי היהדות שייכת?

טוב שבית המשפט אמר את דברו

"העונש של הרב אלון אינו קל", הסביר היום הרב חיים נבון, "הוא קל יחסית לכלל הפרשה, אך לא קל יחסית לסעיף המשפטי שעליו הורשע". הרב נבון הוסיף כי "טוב שבית המשפט אמר את דברו. אך צריך לזכור שרק מעט מזעיר מהפרשה הובא לבית המשפט. ההיבטים המרכזיים בה הם מוסריים ולא משפטיים. כשם ש'הלכיזציה' מוגזמת פוגעת בשיח הדתי, כך 'משפטיזציה' מוגזמת מרוששת את השיח הציבורי. חומרת פרשת הרב אלון אינה מותנית בשאלה האם ירצה מאסר בפועל".

חילול השם וביזוי כבוד תלמיד חכם

הרב דוד לחיאני מצפת שעקב מקרוב אחר הפרשה אמר היום בשיחה לוואלה! יהדות כי הוא עדיין מצפה לזיכוי מוחלט, "אני חושב שנעשה כאן עיוות דין מתחילת הפרשה ועד סופה", אמר והוסיף כי "הרב אלון ידוע כבר שנים מלא בחיבה, חום ואהבה והוא מחבק ומנשק כל אחד. לאנשים הייתה כוונה טובה אבל זו עלתה במחיר כבד של חילול השם וביזוי כבוד תלמיד חכם".

לחיאני טוען כי גם החלטת השופטת מעידה "שההר הוליד עכבר", לדבריו, "הציבור צריך לערוך חשבון נפש גדול על מציאות בה אנו מקבלים שמועות ולשון הרע בוודאי על אדם שבמשך שנים מלווה ותורם לעם ישראל".

הרב שלמה אבינר, מבכירי הרבנים בציונות הדתית סירב להגיב על גזר דינו של הרב ואמר כי הדעה "שאי אפשר להרשיע אדם על פי התרשמות ללא הוכחות היא ידועה ומוכרת", מעבר לכך, הרב אבינר אמר כי יגיב רק לאחר שהרב אלון יחליט האם בכוונתו לערער על גזר הדין.

הרב יכול לשקר, את הדין הוא ייתן בבית דין של מעלה

המשורר אליעז כהן דיבר על התפכחות והתבגרות שעוברות על הציונות הדתית מאספקטים שונים, "לרב מוטי אני רוצה לומר שכדוד המלך בשעתו, עדיין יש בכוחו להקים עולה של תשובה, להכיר פומבית במעשיו ולומר: 'חטאתי'" ואז אומר כהן, כי: "גדול יהיה אז קידוש ה' מחילולו שעד עתה"

נחום פצ'ניק, שהתפרץ לעבר הרב אלון, ותבע ממנו לחזור בתשובה אומר היום כי "הצדק לא נעשה". פצ'ניק אמר לוואלה! יהדות כי "גזר הדין הוא אמירה לאנסים ש'יהיה בסדר, תמשיכו כך' ומנגד למתלוננים 'אל תתלוננו'. פצ'ניק סיפר כי הוא מכיר את הסיפורים והעדויות שלא הגיעו לבית המשפט, "הרב יכול לשקר, את הדין הוא ייתן. הצדק לא נעשה והוא צריך להבין שיש בית דין של מעלה".

טלי, אחותו של הרב אלון, אמרה לאחר מתן גזר הדין: "אנחנו מאמינים בצדקתו וחפותו באמונה שלימה. היינו עם המשפחה לאורך כל הדרך ונמשיך בכך. נעשה עוול גדול, אך בעיקר למשפחתו, כי הרב הוא אדם חזק".

בית משפט השלום בירושלים גזר היום (רביעי) חצי שנת מאסר בפועל שתומר בעבודות שירות על הרב מרדכי (מוטי) אלון שהורשע בביצוע מעשים מגונים בקטין. כמו כן נגזר על הרב מאסר על תנאי של 15 חודשים למשך שלוש שנים ופיצוי של10,000 שקלים למתלונן.

רק התחשלתי וגדלתי מזה

"אני בעבודות שירות כבר 40 שנה ואני אשמח להמשיך לעשות עבודות שירות עד 120", אמר הרב אחרי החלטת בית המשפט וטען כי ההרשעה "בטעות יסודה". "העלילה היא עלילה שקרית. המהלך כולו הוא מהלך עגום. לי טוב, באמת אני רק התחשלתי וגדלתי מזה".

לפניות ליקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully