וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואז הנאצי אמר לכלבו: "בן אדם, תפוס את הכלב"

ערוץ מאיר

28.4.2014 / 12:39

"כשהילדים במחנה שמעו את המפקד הנאצי קורא לכלבו ואומר לו "בן אדם, תפוס את הכלב", הם הפנימו שהם העבדים והם הנחותים. ראובן רוזנבלט מספר על הילדות שלו שהסתיימה בגיל 6

יח"צ - חד פעמי

כששואלים את ראובן רוזנבלט מכפר מימון בן כמה הוא, הוא מוריד מהגיל שלו את שש השנים שבהן הוא היה במחנות הריכוז של היטלר. "לא אכלתי שם ולא גדלתי, אז אני יותר צעיר בשש שנים", הוא אומר. רוזנבלט שרד כילד את זוועות השואה, עלה לארץ ומאז הוא עסוק בבניינה. בין השאר הוא שימש כראש המועצה הראשון של גוש קטיף.

בתוכנית 'בגלל הרוח' המשודרת בערוץ מאיר מספר רוזנבלט לרועי בן טולילה על ילדותו הקשה בשואה. כבר בגיל שש הוא הרגיש שילדותו נגמרה. כשהילדים במחנה שמעו את המפקד הנאצי קורא לכלבו ואומר לו "בן אדם, תפוס את הכלב", הם הפנימו שהם העבדים והם הנחותים, שמשמידים אותם ושאין להם הרבה מה לעשות כדי למנוע זאת. ההבנה הזאת הפכה אותם בעל כורחם למבוגרים. ההורים אמנם ניסו בהתחלה להסתיר מעט את האמת מהילדים, ולמתן את המציאות הקשה, אך בשלב מסוים הם הבינו שילדיהם יסתדרו טוב יותר אם יבינו היטב את המתרחש סביבם

לקטעים נוספים: כנסו לכאן

קבוצה של יהודים ביניהם ילד קטן המובלים עם ידיים למעלה ממקום מחבואם בגטו ורשה. AP
קבוצה של יהודים ביניהם ילד קטן המובלים עם ידיים למעלה ממקום מחבואם בגטו ורשה/AP

ערוץ מאיר בטלוויזיה הוקם ומופק על ידי עמותת "יהדות באהבה ובאמונה", מיסודו של מכון מאיר. הסלוגן שלנו - "יהדות באהבה", שואב את השראתו מהמשנה במסכת אבות: "הוי מתלמידיו של אהרון, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה". זוהי גם מטרתו של ערוץ מאיר - לאפשר למי שרוצה להתחבר ליהדותו, למסורת בית אבא, לקבל תוכן טלוויזיוני יהודי איכותי וערכי מתוך אהבה לו ולילדיו, ולהעמיד תכנים יהודיים עמוקים שיהיו נגישים לכל אדם.

במסגרת וואלה! יהדות אנו מעניקים הצצה לתכנים של ערוץ מאיר בטלוויזיה. אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully