וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב האחרון של כפר עציון

ערוץ מאיר

4.5.2014 / 16:00

127 לוחמים נפלו בקיבוץ כפר-עציון. נעמי חורב, חובשת בפלמ"ח שהייתה בגוש עציון בימיו האחרונים. מספרת על היום בו נשלחה לבונקר של הכפר כדי לבקש מהלוחמים להתפנות

יח"צ – ערוץ מאיר

127 לוחמים נפלו בקיבוץ כפר-עציון, בקרב הקשה שהתקיים שם בד' באייר תש"ח והסתיים בנפילתו של גוש עציון ערב ההכרזה על הקמת המדינה. בסך הכול נפלו 240 מתיישבים ולוחמים בקרבות גוש-עציון ולימים קבעה הכנסת את יום נפילת כפר-עציון כיום הזיכרון הכללי לחללי צה"ל.

בתוכנית 'בשביל ישראל' (בבימויו של נעם דמסקי), המשודרת ב'ערוץ מאיר', משוחח נעם יעקבסון עם נעמי חורב, חובשת בפלמ"ח שהייתה בגוש עציון בימיו האחרונים. חורב ליוותה את שיירת נבי דניאל שהביאה תחמושת לגוש עציון והותקפה בחזרתה לירושלים. היא הצליחה לחזור לגוש עציון ו"נתקעה" שם עד נפילת הגוש. בקרב האחרון נשלחה חורב יחד עם חברה נוספת לבונקר של כפר עציון כדי לבקש מחברי הקיבוץ והלוחמים להתפנות לקיבוץ משואות יצחק הסמוך. הלוחמים בבונקר לא רצו לפנות את המקום ובסופו של דבר כולם נהרגו שם על ידי הערבים.

לקטעים נוספים של הערוץ

חבר כנסת לשעבר, חנן פורת, ספטמבר 2011. לשכת העיתונות הממשלתית
הרב חנן פורת מילדי כפר עציון/לשכת העיתונות הממשלתית

ערוץ מאיר בטלוויזיה הוקם ומופק על ידי עמותת "יהדות באהבה ובאמונה", מיסודו של מכון מאיר. הסלוגן שלנו - "יהדות באהבה", שואב את השראתו מהמשנה במסכת אבות: "הוי מתלמידיו של אהרון, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה". זוהי גם מטרתו של ערוץ מאיר - לאפשר למי שרוצה להתחבר ליהדותו, למסורת בית אבא, לקבל תוכן טלוויזיוני יהודי איכותי וערכי מתוך אהבה לו ולילדיו, ולהעמיד תכנים יהודיים עמוקים שיהיו נגישים לכל אדם.

במסגרת וואלה! יהדות אנו מעניקים הצצה לתכנים של ערוץ מאיר בטלוויזיה. אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully