וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא דיברתי עברית מתוך עיקרון"

ערוץ מאיר

26.6.2014 / 8:00

הוא גדל בתל אביב כחילוני גמור ועזב את הארץ מתוך אנטי מוחלט לישראל, לא היו לו חברים ישראלים או יהודים והוא התרחק מכל סממן יהודי. עד שמפגש מקרי בים שינה לו את החיים

יח"צ - חד פעמי

דניאל מזוהה עם הסקסופון, אבל את החיבור למוזיקה הוא החל דווקא בלימודי פסנתר בגיל 5, עד גיל 11 הוא הספיק לעבור גם על כינור, תופים, וסקסופון. זמיר הפך למותג של ממש, וניגן עם הבנאים, שולי רנד, קובי אוז, שלמה בר, מתיסיהו ועוד.

הוא גדל בתל אביב כחילוני גמור ועזב את הארץ בסוף 98', מתוך אנטי מוחלט לישראל, בעיקר מטעמים פוליטיים. הוא היה שמאלן, ובגיל הנעורים כשכל חבריו לכיתה תלו בחדריהם פוסטרים של מדונה או טייק דת', הוא תלה פוסטרים של ח"כים ערביים. הוא לא דיבר עברית מתוך עיקרון, לא היו לו חברים ישראלים או יהודים, והוא התחבר לתרבות האמריקאית, כולל בייסבול, מסיבות בירה וכו'. שם הוא שחרר שלושה אלבומים רשמיים בלייבל TZADIK.

אל היהדות הגיע לאחר מפגש מקרי כביכול בחוף הים, עם אדם שהמליץ לו בחום לקרוא את ספר משלי. הוא קרא את הספר בסאבווי, גילה בו חכמה צרופה, ומשם החל החיבור ליהדות.

דניאל חזר לישראל ב-2006, שחרר כאן ארבעה אלבומים רשמיים - 'אמן', 'אחד', 'געגוע לכאן' ו'נחמה ועידוד'. עם הזמן החל לשיר יותר ויותר, למרות נקודת המוצא שלו: 'אני אדם של צלילים שבאופן כללי מתנגד לטקסטים. אני מאמין בצליל הרבה יותר מאשר במילה'. בין שלל עיסוקיו משמש דניאל כמנהל האקדמי של בית הספר מזמור - עוד אבן דרך במהפכת המוזיקה היהודית.

לפרק המלא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מידי שנה מתקיימת הופעה לזכרו של הזמר והיוצר מאיר אריאל ז"ל. לפני שנתיים הוזמן הזמר דניאל זמיר לטול חלק בהופעה ולבצע שם את השיר "בצהרי היום". בתוכנית "ניגון של הלב" המשודרת בערוץ מאיר מספר זמיר לרב דוד מנחם על החלטתו לכלול את השיר של אריאל באלבום שלו ובהופעות. "השיר הזה מדבר על הזיוף שיש לפעמים בתרבות שלנו ובמיינסטרים שלנו. יש הרבה חיצוניות בעולם התרבותי שלנו, ומאוד חסרה הפנימיות. אני מתחבר לנקודה בשיר שבה מאיר אריאל מדבר על הצורך שלנו בפנימיות".


במסגרת וואלה! יהדות אנו מעניקים הצצה לתכנים של ערוץ מאיר בטלוויזיה. אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully