וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לאומן עוצרים בברלין

28.8.2013 / 9:00

חסידי ברסלב נאלצים להיפרד מסכומי עתק בשל הטיסה לאומן בראש השנה. בכדי לחסוך, הם נוסעים דרך מדינה שלישית. בנוסף, עדיין לא ידוע אם הרב ברלנד השוהה במרוקו, יגיע לאומן

הרכבת האווירית לציונו של רבי נחמן מברסלב באומן לקראת ראש השנה הקרוב, תחל ביום ראשון. אלפי חסידי ברסלב ורבים מן הציבור החרדי יצאו לשהות בימי החג בעיירה שבאוקראינה. מנתונים שהגיעו לוואלה! יהדות עולה כי ביחס לשנים הקודמות, נרשמה השנה ירידה במספר הנוסעים. אולם, סוכני הנסיעות מסבירים שהירידה נובעת מכך שרבים יטוסו דרך מדינה שלישית.

בשנים האחרונות, כרטיסי הטיסות לאומן נמכרים במחירים הנעים בין 650 ל-1000 דולר. המחירים משתנים בהתאם למועדי הטיסה. ככל שהטיסה יוצאת סמוך לחג וחוזרת מיד עם צאת החג, המחיר יהיה יקר יותר. עבור הנוסעים לאומן הוקצה השנה שדה תעופה שישמש רק את הנוסעים החרדים ובו יעבדו רק גברים כדי למנוע מהם בעיות צניעות. גם על תענוג ה'דיוטי פרי' האוקראיני הם יוותרו. חסידי ברסלב שנוהגים לצרף את ילדיהם לנסיעה, נאלצים להיפרד כל שנה מסכומי עתק. חלקם נוסעים דרך מדינה שלישית ובכך חוסכים סכומים גדולים. סוכני הנסיעות מספרים כי השנה התופעה של טיסה העוברת דרך מדינה שלישית צברה תאוצה ויותר מ-6,000 חסידים יטוסו דרך ערים כמו מוסקבה, ברלין וערים נוספות באירופה.

על אף החיסכון בעלויות הכספיות, בנסיעת הקונקשן קיימים חסרונות רבים, בניהם המתנה ארוכה שעלולה להימשך עד 24 שעות בנחיתת הביניים. בנוסף, הנוסעים ייפרדו מ-100 דולר נוספים במידה ולא סידרו נהג פרטי שיוביל אותם משדה התעופה בקייב ועד לעיירת אומן. פנחס גבאי, מנכ"ל משרד הנסיעות 'דרך צדיקים' אמר לוואלה! יהדות: "נסיעות הקונקשן חוסכים לכל נוסע בין 150 ל-200 דולר, אלא שבסופו של דבר, הוא משלם יותר".

לוי יצחק גבירץ, סמנכ"ל משרד הנסיעות 'נתיבים טורס' הסביר כי אחת מהסיבות לכך שמכירת הכרטיסים מתנהלת בקצב איטי היא קריסתו של המבצע שהעמידו אשתקד בקהילת 'שובו בנים', קהילתו של הרב ברלנד. "בגלל שהמבצע פסק, נותרו יותר מ-2,000 חסידים בישראל. אנשים העדיפו להזמין מוקדם כדי לא למצוא עצמם נשארים בארץ כמו בשנה שעברה".

בנוסף, גם הפרשה שנחתה לפני מספר חודשים על הקהילה, האטה את קצב מכירת הכרטיסים לאומן. ראש הקהילה, הרב אליעזר ברלנד מבוקש לחקירה במשטרה בגין חשד לביצוע מעשים מגונים בנשים מהקהילה. הרב נמלט למרוקו ובתקופה האחרונה חסידיו שוהים על ידו במועדים מיוחדים. עד כה, שאלת הגעתו של הרב ברלנד לאומן בראש השנה הקרוב מרחפת באוויר וזו הסיבה שחסידיו שטרם הזמינו כרטיסים. "החסידים של הרב ברלנד, לא הזמינו כרטיסים עד לפני מספר ימים ורק בשבוע האחרון הם החלו בהזמנות". אומר גבאי. לדברים מצטרף גבירץ: "יש עשרות חסידים שיסעו למרוקו במידה והרב יישאר שם לחג".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully