וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת הרב ברג שעמד בראש המרכז לקבלה

17.9.2013 / 11:10

אתמול (שני) נפטר הרב ברג שעמד בראש המרכז לקבלה. בין מאמיניו ניתן היה למצוא את מדונה, אשטון קוצ'ר, דמי מור ועוד. שיטתו הייתה שנוייה במחלוקת ורבנים חרדים יצאו נגדו

בבית החולים בבוורלי הילס נפטר אתמול (שני) ממחלה קשה הרב שרגא פייבל ברג כשהוא בן 86. הרב ברג ייסד ועמד בראש המרכז לקבלה בארץ ובעולם ושימש כרב ומורה דרך רוחני עבור כוכבים גדולים, בניהם מדונה, אשטון קוצ'ר ודמי מור. הלווייתו תתקיים ביום רביעי בצפת, בבית העלמין בו נקברו בעבר מקובלים רבים.

הרב ברג נולד בניו יורק, למד והתחנך בבית המדרש הגבוה בניו ג'רזי והוסמך לרבנות ולדיינות בישיבת "תורה ודעת" בוויליאמסבורג. מאוחר יותר, המשיך בלימודים אוניברסיטאיים וזכה לתואר דוקטור בדת השוואתית. בשנת 1962, עת שביקר בישראל, פגש לראשונה את המקובל הרב יהודה צבי ברנדווין. שעמד בראש המרכז לקבלה. בשנת 1968 קיבל על עצמו את נשיאות המרכז לקבלה, ושנה לאחר מכן, עם פטירתו של הרב ברנדווין, קיבל את הנהגת המרכז במלואה.

באותה שנה פגש הרב ברג את אשתו לעתיד קרן, ולימד אותה את חוכמת הקבלה. הרב וקרן ברג החלו פועלים יחד להפצת חכמת הקבלה בעולם. בשנת 1971 הם נישאו (נישואים שניים) ועברו לגור בישראל. את הסניף הראשון של המרכז לקבלה הקים ברג בשנת 1971 בתל אביב ולאחר מכן בחיפה ובירושלים. מאוחר יותר, בשנות ה-80 חזר ברג לארה"ב.
עם השנים, הפך המרכז לפופולארי בשל העובדה כי סלבריטאים רבים הפכו להיות תלמידים בו. אחת הדמויות שגרמה להצלחת המרכז היא הזמרת מדונה אשר חשפה את קשריה עם המרכז ועם הרב ברג עצמו. מאוחר יותר גם נחשפו קשריהם של כוכבים נוספים, כמו אשטון קוצ'ר, דמי מור, לינדזי לוהן, נעמי קמפבל, דונה קארן, בריטני ספירס, פריז הילטון ועוד עם המרכז.

מדונה עם תפילין. חסידה אדוקה של הרב ברג

הרב ברג פרסם ספרים רבים בנושא הקבלה שהופנו לקהל הרחב. ספריו נחלו הצלחה, תורגמו לשפות רבות, והיו דרך נוספת לממש את חזון הפצת חכמת הקבלה בעולם. המטה של מרכז הקבלה הינו בלוס אנג'לס ומשם קרוב ל-50 סניפים בארץ ובעולם. מאז חלה הרב ברג במחלה, משמשת אשתו כמנכ"ל המרכז ונחשבת למנהיגה הרוחני בו.

למרות ההצלחה האדירה, אישיותו של הרב ברג הייתה שנויה במחלוקת. רבנים במגזר החרדי וארגונים יהודיים יצאו נגד לימוד הקבלה בשיטתו בטענה כי עסק בלימודים אלו ללא בקרה והנגיש אותם לכל אדם גם אם אינו יהודי. ברג הותיר אחריו רעייה ושמונה ילדים, חלקם מעורבים בפעילות המרכז ברחבי העולם.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully