וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הידרדרות חמורה: הרב עובדיה יוסף מורדם ומונשם

23.9.2013 / 18:53

מנהיגה הרוחני של ש"ס חובר למכונת הנשמה והורדם, לאחר שגופו נחלש משמעותית בעקבות טיפול דיאליזה הבוקר. ילדיו הוזעקו לבית החולים. אתמול עבר יוסף טיפול להשתלת קוצב לב

צילום: באדיבות ערוץ 10, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

הידרדרות חמורה הערב (שני) במצבו הרפואי של מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף. הרב הורדם וחובר למכונת הנשמה. מבית החולים הדסה עין כרם נמסר: "עקב החמרה במצב הנשימה של הרב עובדיה יוסף הוחלט לתת לו סיוע נשימתי מניעתי. לצורך ההנשמה הרב הורדם באופן שטחי. מצבו מבחינת שאר המדדים ללא שינוי".

לחצו להפעלה: שידור חי מבית החולים הדסה עין כרם בירושלים (צילום: שי מכלוף)

LIVE

פרופ' דן גילון מבית החולים עדכן הערב: " מעבר לנתונים שאתם מכירים, הסיבה להנשמה היא ירידה במצב הנשימתי של הרב, שהקשתה עליו. ההנשמה לא נעשתה במסגרת הידרדרות קיצונית או החייאה, אלא כהחלטה להקדים תרופה למכה. זה נעשה בצורה נינוחה על ידי אנשי מקצוע כדי לייצב את המצב. אחרי ההנשמה הרב לחלוטין יציב, עם לחץ דם סביר ודופק תקין".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הרב עובדיה עבר אירוע מוחי קל: "בהכרה מלאה". עומר מירון,
מצבו מדרדר. עובדיה יוסף/עומר מירון

ראש הממשלה, בנימין נתניהו התקשר הערב לרב הראשי הספרדי ובנו של הרב עובדיה, הרב יצחק יוסף, והתעניין במצבו של אביו. נתניהו אמר כי הוא, יחד עם כל עם ישראל, מתפלל לרפואתו. ח?כ אלי ישי ביקש בשיחה עם וואלה! חדשות להתפלל לרפואת הרב עובדיה: ?כל תפילה של כל יהודי למען מנהיג ופוסק הדור, תעזור?, אמר. ישי הוסיף: ?ההרדמה נועדה על מנת להקל על הרב והתקווה היא שתוך מספר ימים ינקזו את כל המים מריאותיו ומצבו יתייצב. דיברתי עם הרב אחר הצהריים. הוא היה חלש, היה לו קשה לדבר והוא סבל מכאבים חזקים?. גם השר אורי אריאל מהבית היהודי, קרא לציבור הרחב להתפלל. ?עולם התורה ועם ישראל מייחלים לראות את כבוד מרן חוזר ומרביץ תורה לרבים. אני קורא לציבור הרחב - העתירו בתפילותיכם לרפואתו המלאה?.

אתמול עבר הרב יוסף טיפול להשתלת קוצב לב זמני, והבוקר הרב בן ה-93 טופל בדיאליזה בשל העובדה שכליותיו חדלו מתפקוד מלא. לפני הטיפול הסביר לו יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, השוהה ליד מיטתו בימים האחרונים על ההליך, ולאחר מכן התבקש יוסף לחתום על טפסים רפואיים בהם נתן את הסכמתו לטיפול. נראה כי בסיום הטיפול נחלש גופו של יוסף משמעותית; הרופאים זיהו כי הוא מתקשה לנשום ונאלצו לחבר אותו למכונת הנשמה. סביב מיטתו שוהים כמה מבניו, בני משפחתו ומקורביו.

דרעי: "זו השעה להתפלל"

בעקבות ההחמרה במצבו של הרב, פנה ח"כ דרעי "לכל אחד ואחת, דתיים וחילונים, להתאחד בשעה זו ולהתפלל לרפואתו. והיושב במרומים לא ישיב ריקם תפילת רבים?.

מוקדם יותר, השתתפו מאות בני אדם בעצרת תפילה בכותל המערבי לרפואתו. בניו של הרב עזבו את התפילה לאחר שקיבלו טלפון מבית החולים והגיעו לשהות בסמוך למיטתו. ברחוב החרדי עוקבים בימים האחרונים בדאגה אחר מצבו של הרב ובכל הקהילות ברחבי הארץ מתקיימות תפילות רבים. גם השידורים הרגילים בתחנת הרדיו ?קול ברמה?, המזוהה עם ש?ס, הופסקו ובמקומם נאמרים פרקי תהילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully