וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו לייק לרפואת הרב עובדיה יוסף

29.9.2013 / 10:40

הפייסבוק ותחנות רדיו חרדיות עסקו במצבו של הרב עובדיה. דפים צברו תאוצה וגרפו אלפי לייקים, גולשים הבטיחו ל"התחזק" ותוכניות רדיו הוקדשו למצבו של "פוסק הדור". לייק לרב

לא רק בתי הכנסיות, הישיבות והכוללים התמלאו בשבוע האחרון בתלמידים ומאמינים שנשאו תפילה ולמדו תורה לרפואת הרב עובדיה יוסף, גם הרשתות החברתיות ותחנות הרדיו החרדיות עסקו השבוע באינטנסיביות רבה במצבו של הרב. דפים ב"פייסבוק" שהוקמו לפני מספר שנים צברו תאוצה וגרפו עשרות אלפי לייקים, גולשים הבטיחו ל"התחזק" לרפואת הרב ותוכניות רדיו שונות הוקדשו למצבו של "פוסק הדור".

לפני חמש שנים, הקים אפרים גלעד, עיתונאי חרדי המזוהה עם ש?ס, את קבוצת הפייסבוק "מרן הרב עובדיה יוסף" ולמרות שהרב עובדיה דיבר בעבר נגד השימוש באינטרנט, הדף צבר תוך שבועיים 700 לייקים וכיום הוא כבר עומד על 25 אלף לייקים, למעלה מ-70 אלף איש "מדברים על זה" והפוסטים שבו מקבלים חשיפה של קרוב ל-700 אלף גולשים, כך לפי נתוני פייסבוק. בימים האחרונים, מאז אשפוז הרב בבית החולים, צובר הדף עוד ועוד גולשים המתעדכנים בכל עת על מצבו של הרב ומקווים להחלמתו המהירה.

"המטרה שלנו הייתה לזכות את הרבים בפסקי ההלכה של הרב", מסביר גלעד, ?אנו מעלים מידי פעם סיפורים אישיים, תמונות וסרטונים שחלקם עוד מימי תקופת כהונתו של הרב כרב הראשי לישראל. בתקופה האחרונה שמרן אושפז בבית החולים, השתדלנו לעדכן אונליין במצבו הבריאותי, תוך כדי שאנו מתבססים על עדכונים מבני הבית ששהו ליד מיטתו, וכן על ידי עדכוני דוברות בית החולים". בזכות העדכונים, הוא מציין, נוספו לדף בשבועיים האחרונים 8000 עוקבים חדשים.

בשבוע האחרון ניצלו מנהלי הדף את מצבו הרפואי הירוד של הרב יוסף כדי לחזק את קהל הגולשים. בערב יום כיפור העלו פוסט בו עשו עמם "דיל" לפיו כל מי שיקבל על עצמו 'קבלה' לרפואת הרב, יזכה לברכה ממנו ביום הקדוש, "ההיענות הייתה מדהימה", מספר גלעד, "למעלה מ-1,500 גולשים קיבלו על עצמם תוך שעות ספורות "קבלות" שונות, החל משמירת שבת, צניעות, הנחת תפילין, וכלה בדברים "קטנים" יותר כמו שמירת הלשון, הקפדה בתפילות ועוד. זה מרגש לראות את כל עמך בית ישראל, חרדים וחילוניים, דתיים ומסורתיים, שפשוט דואגים כ"כ למצבו של הרב, וכל הזמן מייחלים לשלומו. קיבלנו מספר הודעות אישיות של אנשים שפשוט רצו לתרום לרב את הכליות שלהם, ואף השאירו מספרי טלפון... זה אחד הרגעים שפשוט הוזלנו דמעה מרוב התרגשות".

בני משפחת יוסף פתחו השבוע קבוצת עדכונים בה חברים בניו, בנותיו וקרובי משפחתו של הרב. מידי כמה שעות הם מתעדכנים במצבו הרפואי באמצעות מסרונים מהשוהים סמוך למיטתו של הרב. חלק אחר מבני משפחתו של הרב ארגנו בסוף השבוע קבוצות "תהילים" במסגרתן סיימו עשרות פעמים את ספר התהילים והתפללו יחד בשעה שנקבעה מראש.

גם תחנות הרדיו החרדיות והדתיות שינו בימים האחרונים את "לוח השידורים" בגלל מצבו של הרב יוסף. תוכניתו הפופולארית של השדרן דוד חכם המשודרת מידי שבוע ברדיו "גלי ישראל" וב"רדיו דרום" הפכה אתמול לתוכנית למען רפואתו. במהלך שעות השידור עלו מאזינים חרדים, דתיים וחילונים וקיבלו על עצמם קבלה לרפואת הרב יוסף.

"אני בן עשרים ואחת", סיפר ירון, אחד המאזינים שעלה לשידור, "מחר אני יוצא לדרך חדשה ומתחיל עבודה חדשה בתל אביב, לא הנחתי תפילין כבר שלוש שנים. בעזרת השם אני מקבל על עצמי מהרגע הזה להניח תפילין כל יום, לרפואת הרב עובדיה, כולי צמרמורות". מאזינה שעלתה לשידור התחייבה לשמור שבת לרפואת הרב יוסף, "אני דתייה, ולא הקפדתי לאחרונה לשמור שבת. לרפואת הרב, אני מתחייבת לשמור שבת".

בעוד כעשרה ימים צפויים בני משפחת יוסף לחגוג בחתונתה של יעל יוסף, נכדתו של הרב ובתם של הרב משה ויהודית, הנחשבים למקורבים ביותר לרב מכל אחר במשפחה. גם משפחת החתן, בנו של הרב בנימין אטיאס, אחיו של ח?כ אריאל אטיאס מיוחסת לש?ס ולכן בחתונה צפויים להשתתף כל הצמרת התורנית והפוליטית של המפלגה. באירוסין שנערכו לפני כמה חודשים נעדר הרב עובדיה משום שלא חש בטוב. כעת, לצד התפילות והתקווה כי מצבו של הרב ישתפר, נערכת המשפחה לחתונה שתיערך בבנייני האומה בירושלים. הם מקווים כי בזכות התפילות של עם ישראל, הרב יוכל להשתתף בשמחה ולערוך את הקידושין.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully