וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקווה התנפצה: החסידים לא הביעו תמיכתם בליאון

14.10.2013 / 14:31

המועמד לראשות עיריית ירושלים זכה אמנם בתמיכת ש"ס, וצפוי לקבל גם את ברכת הליטאים, אולם "אגודת ישראל" קראה לחסידים הכפופים לה "להצביע כל אחד כפי הוראת רבותיו"

משה ליאון, המועמד לראשות עיריית ירושלים, סופג מכה קשה במרוץ לראשות העיר, שיוכרע ביום שלישי הבא: מועצת גדולי התורה של "אגודת ישראל" פרסמה היום (שני) מכתב שבו היא קוראת לחסידים הכפופים אליה להצביע בבחירות עבור רשימת המפלגה בכל הארץ או עבור "כל מסגרת שהיא משולבת בה". אנשי ליאון שקיוו כי הוא יקבל את תמיכתם של הרבנים החסידים ייאלצו בינתיים להסתפק בנוסח פושר לפיו, "יצביע כל אחד לראשות העיר כפי הוראת רבותיו".

ליאון, שנתמך על ידי יו"ר ש"ס אריה דרעי, קיווה לתמיכת כל קבוצות החרדים בירושלים בכדי לנצח. בשבוע שעבר הוא קיבל את תמיכת מועצת חכמי התורה של ש"ס, בסוכות ביקר אצל הרב אהרון שטיינמן, מנהיג הזרם הליטאי, זכה לברכתו ובקרוב הוא צפוי לקבל את תמיכתו הרשמית.

הרבנים שפרסמו את הקריאה היום בחרו בנוסח פשרני מאחר שעדיין לא הושגה הסכמה בין כל החסידויות באשר לתמיכה במועמדתו של ליאון. חלק מהם נוטים דווקא לתמוך באופן שקט בברקת. הפילוג בתוך הציבור הליטאי מהווה מכשול נוסף עבור ליאון. בעוד הרב שטיינמן נוטה לתמוך בו, הרב שמואל אוירבך, המייצג חלק נוסף בציבור הליטאי מסרב בינתיים להביע תמיכה בליאון.

אנשיו של הרב אוירבך מריצים את חיים אפשטיין לתפקיד בטענה כי גם ברקת וגם ליאון "אינם ראויים". בשבועות האחרונים מקדישים ליאון ויו”ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן חלק ניכר מזמנם לפגישות עם רבנים ועסקנים חרדים בניסיון לגבש קואליציה חרדית אחידה שתתמוך בו. לפני שבוע פגש ליברמן את הרב אוירבך, אך האחרון סירב לדבר עמו על הפוליטיקה בירושלים אלא אם כן יבטל לחלוטין את "גזירת הגיוס". ליברמן גם ניסה להפעיל את קשריו של אולג מליס, איש עסקים רוסי הידוע בתמיכתו הכלכלית במוסדותיו של הרב אוירבך, אך גם זה לא הועיל ובינתיים הוא נאלץ לנהל את המשא ומתן עם אנשי הרב.

גורם חרדי בירושלים הסביר כי למרות הנוסח הפשרני של ה"קול קורא" החסידי, "התמונה עדיין יכולה להשתנות". לדבריו עד כה זוכה ליאון בתמיכת ש"ס ותמיכה לא רשמית של "דגל התורה". "אם אנשי ליאון יצליחו לגייס את התמיכה של הרב אוירבך, הם בטח יגררו אחריהם גם את החסידויות המתלבטות או אלו המסתפקות בינתיים בישיבה על הגדר".

בשלב הזה כל אחד תולה את תמיכתו בגיוס כלל הציבור החרדי ומי שבינתיים נהנה מכל זה הוא ראש העיר המכהן, ניר ברקת שאנשיו פועלים להבטיח את אי התמיכה של החסידויות בליאון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully