וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי מוחה על מעצרו של הרב אברג'יל

14.11.2013 / 23:22

הערב התקיימה הפגנה נגד מעצרו של הרב אברג'יל "אוי, מה עושים לגדול הדור. אין להם לב לקחת אבא לילדים. הרב, אתה אבא של כולנו, תחזור אלינו". דרעי: ?הרצון הוא למחות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת תמיכה ברב אברג'יל/מערכת וואלה!, צילום מסך

המפגינים חסמו את הכבישים

לאור הארכת מעצרו של הרב יורם אברג'ל, הפגינו הערב (חמישי) אלפי תלמידיו ומאמיניו של הרב מנתיבות, מול משרדי יחידת להב 433 של משטרת ישראל בלוד וזאת במחאה על מעצרו. המפגינים חסמו את הכבישים ואת תנועת הרכבות. המשטרה שהגיעה למקום פעלה על מנת להרגיע את הרוחות.

בוואלה! יהדות לא מפחדים משאלות

אוי, מה עושים לגדול הדור

במהלך ההפגנה, קרא המנחה לכל המפגינים להישאר במקום עד לשחרורו של הרב ממעצר, "אוי, מה עושים לגדול הדור", אמר, "אין להם לב לקחת אבא לילדים. זו מדינת משטרה. הם לקחו שוחד. הרב, אתה אבא של כולנו, אנחנו הילדים שלך, תחזור אלינו". את המשטרה הוא הגדיר כ"רשעים שתופסים אותו בבית המאסר על לא עוול בכפו" והוסיף, "כל זמן שמורנו ורבנו לא חוזר לבית, גם אנחנו לא חוזרים". המפגינים הניפו שלטים עליהם התנוססה תמונתו של הרב ועליהן הכיתוב: "הרב יורם אוהבים אותך!".

החשד נגד אברג'ל, כך לפי המשטרה, מתמקד בסברה שהוא זה ששלח את העבריין שלום דומרני לסחוט את הרב יעקב איפרגן – המכונה "הרנטגן", בניסיון להטות את הבחירות לראשות העירייה, לטובת ראש העיר הנבחר, יחיאל זוהר. עם זאת, בדיון אתמול, קבע השופט כי "החשש של היחידה החוקרת ערטילאי".

דרעי מחה הערב נגד מעצרו של הרב

הערב, התייחס יו"ר ש"ס אריה דרעי למעצרו של הרב אברג'ל, "ליבנו שותת דם שאחד מגדולי מפיצי התורה בדורנו נמצא במצב כזה?, אמר דרעי. ?הרצון הטבעי הוא לצאת ולמחות. התייעצנו עם הרבנים במועצת החכמים והוחלט להמתין עם המחאה לטובת העניין?. את הדברים אמר דרעי בכנס נציגי ש?ס ברשויות המקומיות שנערך בירושלים.

בתקופת הבחירות הפעילו גורמים בחצר של אברג'ל לחצים על תנועת ש"ס שתתמוך במועמדם יחיאל זוהר. לאחר סירובו של דרעי להצהיר על תמיכה בזוהר בשל בחירת הרבנים האחרים באייל מסיקה העלה הרב אברג'ל מאות מתלמידיו להפגנה מול משרדו של דרעי. למרות זאת דרעי מחה הערב נגד מעצרו של הרב.


מוקדם יותר היום, עשרות אנשים השתתפו בהפגנה בצומת הכניסה לנתיבות. הם הבעירו צמיגים וחסמו את הכביש. אחרי חסימת הצומת, הדרך המרכזית אל ומנתיבות, המשיכו המפגינים בצעדה לעבר ביתו של "הרנטגן". גם שם המשטרה הצליחה להשתלט על המפגינים ולהרחיק אותם.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully