וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מה שהקצינה אמרה לי בשיחה על חרדים זו אנטישמיות"

29.11.2013 / 11:43

דוד פרסיקו, מנכ"ל חברת "סים זול", לו אמרה סא"ל נורית לאמעי כי "חרדים עושים לה פריחה", טוען כי מדובר בהתבטאות גזענית. "הייתי בהלם. לא האמנתי שיש שנאה כזו נגד חרדים"

יח"צ - חד פעמי

כבר שבוע עבר מאז קיבל דוד פרסיקו, מנכ"ל חברת "סים זול" המוכרת כרטיסי סים לשימוש בטלפונים סלולריים בחו"ל, את שיחת הטלפון הפוגענית מקצינת צה"ל, סגן-אלוף נורית לאמעי, אך הוא עדיין מתקשה להרגיע את רוחו.

"לאמעי התקשרה לברר על כרטיס סים שישמש אותה בנסיעה לחו"ל, וכבר בתחילת השיחה היא שאלה אם אנחנו חברה של חרדים", הוא אמר היום (שישי) בזעם בשיחה עם וואלה! חדשות. "התחמקתי מהתשובה תוך שאני ממשיך להסביר לה על השירות", המשיך, והעיד כי בסוף השיחה, "היא שאלה שוב 'אתה חרדי?' וכשהשבתי לה 'מה זה משנה לך מי אני', היא התבטאה באופן פוגעני". אתמול חשף הכתב אבישי בן חיים בערוץ 10 את הקלטת שיחת הטלפון, בה נשמעת לאמעי, בכירה במערך הרפואה של צה"ל, אומרת: "אני יש לי פריחה מחרדים, אני שונאת חרדים, אני רוצה שכולם ימותו בחרדים".

סא"ל בצה"ל: "שונאת חרדים, רוצה שימותו"

צעירים חרדים מבכים את מותו של הרב עובדיה יוסף. AP
"אני רוצה שכולם ימותו בחרדים", אמרה הקצינה/AP

לדבריו של פרסיקו, למשמע התבטאותה החריפה של לאמעי, "הייתי בהלם, וניתקתי את השיחה. לא האמנתי שיש שנאה כזו נגד חרדים. זו אנטישמיות ממש". כשהוא נשאל האם יהיה מוכן לסלוח ללאמעי, אמר פרסיקו כי "אם הייתי יודע שזה למען 'ישמעו ויראו', ובשל הסערה התקשורתית יבינו שצריכים להוקיע תופעה כזו, בהחלט הייתי סולח לה". בנוסף, דאג פרסיקו להבהיר כי הוא "מבין שהמקרה הוא נקודתי והוא לא משקף את היחס של צה"ל לחרדים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"להדיח את הקצינה"

לאחר חשיפת הקלטת השיחה הפוגענית, סערו אמש הרוחות במערכת הפוליטית, בעיקר בקרב נציגי הציבור החרדי והדתי-לאומי. יו"ר ש"ס, אריה דרעי, התקשר לשר הביטחון משה יעלון וביקש להדיח את סא"ל לאמעי מתפקידה בעקבות החשיפה.

"לא ייתכן שבצבא הגנה לישראל ישאירו אפילו עוד רגע אחד סגן אלוף שמתבטאת בצורה נוראית כל כך. אני קורא לכלל ההנהגה הפוליטית במדינה להצטרף לדרישתי ולהוקיע את הדברים", אמר דרעי. ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) אמר כי "מי שחושב שכשהחרדים יתגייסו לצבא לא ישנאו אותם, טועה ומטעה. החרדים מטריפים את דעתם (של הציבור החילוני – י"ק) בכל מקום שיחיו, כמו שמתנחלים מטריפים את הפלסטינים". גם סגן שר הדתות אלי בן דהן מהבית היהודי התקומם על דברי הקצינה. "על המפקדת להתנצל על הדברים המכוערים שאמרה ויש להדיחה מתפקידה", אמר בן דהן. "עלינו להפסיק עם המידור של ציבורים שלמים ולחתור לאחדות, שנאת חינם לא תוביל אותנו לשום מקום".

  • עוד באותו נושא:
  • חרדים
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully