וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים מקור: כשהחשמל מפסיק רגע לפני השבת

15.12.2013 / 0:09

בלי פלטות, בלי חלה ובלי יכולת לתקשר עם הסביבה, ברחוב החרדי גייסו את היצירתיות: "הוצאנו אל השלג את הסלטים, והשתייה כי חששנו להיתקע לאורך השבת"

צילום: מור שאולי, יוסי אלי, חברת החשמל, משטרת ישראל, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

החשמל בביתה של עליזה דיבייב, תושבת שכונת קריית משה בירושלים, נותק ביום שישי, שעתיים לפני כניסת השבת. "שמענו פיצוץ וראינו הבזק מהחלונות", היא סיפרה לוואלה! חדשות על הרגע בו החלה העלטה. "חששנו שהאוכל יתקלקל ונישאר בקור לאורך כל השבת ולכן בשלב ראשון, הוצאנו אל השלג את הסלטים, השתייה וכל מה שדרש קירור.
את סירי האוכל סחבנו לבית הכנסת הסמוך, שם למזלנו הייתה פלטה שעליה הנחנו חלק מהמנות". לאורך כל השבת, ישבה משפחת דיבייב בחושך. "את הסעודות ערכנו בחשיכה ובלילה רעדנו כולנו מקור". גם הערב, מספרת עליזה, "אנחנו יושבים בחושך, בלי חשמל, ואף אחד לא יכול לספק לנו תשובות מתי נוכל לחזור לשגרה".

עוד על נזקי הסופה ברחבי הארץ:
הסופה נגמרה, הקור נשאר: 2 מעלות בתל אביב הלילה
איפה לא יתקיימו לימודים מחר?
קורבן רביעי לסופה: גופות צעירים מרהט אותרו בדרום
בבית ג'אן מחכים לסיוע: "יולדת צרחה שעתיים בשלג"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נצורים בבית ללא מים? מפשירים שלגים על הפלטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

איציק דבורקס, אב ל-3 ילדים ותושב שכונת הר שמואל, סיפר כי כבר מיום חמישי בלילה ביתו נותר ללא חשמל ומים. "קמנו בבוקר, הכל היה מכוסה בשלג. השאלה הגדולה שריחפה באוויר היא איך אנחנו מתכוננים לשבת? לא היו לנו חלות, השתמשנו בלחם קפוא שנותר לנו מאמצע השבוע ובאמצעות הגז, המסנו שלג בסירים וזה שימש ואתנו למי שתייה ובישול". רק לפני חודש, נולד במשפחת דבורקס בן. "הילדים מפוחדים, מסתובבים כבר כמה ימים בחושך, ובמיוחד בשבת, כשלא יכולנו ליצור קשר עם השכנים או עם המשפחה שגרה מחוץ לעיר, התסכול היה גדול יותר. גם התמודדנו עם מזג האוויר וגם ניסינו להרגיע את הילדים. לאורך השבת היינו מסוגרים. לא הייתה אפשרות לצאת לתפילות ואחד ממבני בתי הכנסת בשכונה היה על סף קריסה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הניסיון להתמודד עם נזקי הסופה בירושלים המושלגת. דצמבר 2013. יואב דודקביץ'
"לאורך השבת היינו מסוגרים. לא הייתה אפשרות לצאת לתפילות". נגמ"ש מפלס דרך בירושלים/יואב דודקביץ'

יואליש קרויס, אב ל-13 ילדים ותושב שכונת מאה שערים, סיפר כי החנויות בשכונה נותרו סגורות ביום שישי. "היינו צריכים להכין את האוכל לבד וסבלנו לאורך השבת מניתוקי חשמל", אמר. לדבריו, גם "הטישים שעורכים האדמו"רים בקביעות היו כמעט ללא אנשים. בתי המדרש בשכונה היו מלאים בליל שבת באנשים שעשו את דרכם לכותל המערבי ונעצרו לשתות קפה או תה חם".

חצי מטר שלג בירושלים; אלפים עדיין ללא חשמל. עומר מירון
חלק מהתושבים השתמשו בגנרטור ואחרים נותרו ללא חשמל במשך כל השבת"/עומר מירון

אפרים שטרן נוהג לארח מדי שבת בביתו שברחוב הושע במאה שערים עשרות בחורי ישיבה. אך בשל הסופה, התקרה קרסה התקרה בשיאה של סעודת ליל שבת. "זה נראה כמו זירת תאונה", העיד אחד הסועדים בשיחה לוואלה! חדשות. "היה נס גדול ורק אחד הסועדים נפצע באורח קל ופונה לטיפול רפואי". בשאר חלקי השכונה סבלו מניתוקי חשמל מתמשכים. "חלק מהתושבים השתמשו בגנרטור ואחרים נותרו ללא חשמל במשך כל השבת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כמעט 40 שעות בלי חשמל". עובדי החברה נאבקים בתקלות/מערכת וואלה!, צילום מסך

זאב פרלשטיין משכונת גאולה סיפר כי בשיאה של השבת, נאלץ לעזוב את הדירה. "חדרו לנו מים לתוך הבית. האוכל במקרר התקלקל ועלה ריח מגעיל בכל הדירה. אני וחבריי עוברים מדירה לדירה עד שנוכל לחזור לשגרה. בינתיים, זה לא נראה כמו משהו שבאופק".

אהרון, תושב ביתר עילית, אב לשלושה, אירח השבת זוג עם תינוק בן שבועיים. לדבריו, הפסקת החשמל החלה שלוש שעות לפני השבת: "אנחנו כמעט 40 שעות בלי חשמל. חזרנו לימי קדם. בערב שבת, הנחנו חתיכת ברזל על הגז ועליה שמנו את הסירים. אכלנו לאור הנרות, מבלי לראות הרבה ובלילה התכרבלנו בשמיכות ובכל פיסת בד שהייתה זמינה לנו".

(עדכון ראשון: 22:21)

ירושלים תחת שלג כבד, דצמבר 2013. יואב דודקביץ'
ירושלים תחת שלג כבד, דצמבר 2013/יואב דודקביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully