וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בעימות: האם לאפשר לבנות להתגייס לצבא?

וואלה! יהדות

16.2.2014 / 8:00

בשנה האחרונה התגייסו 1600 בנות דתיות לצה"ל. הרבנים הראשיים מתנגדים וישנם כאלה שבעד. הזמנו לאולפן את הרב הלברטל ועינת ברזילי שידברו על הנושא. מי לדעתכם ניצח? הצביעו

דובר צה"ל

ברוכים הבאים לעוד תוכנית של המשחטה שבה לא עושים הנחות לאף פרה קדושה, הפעם נדבר על החצאית, לא על פריט הלבוש אלא על המקבילה שלה בשפת הצבא – החיילת. בשנה האחרונה יש לכינוי הזה ביטוי ממשי, 1600 בנות דתיות התגייסו השנה לצה"ל ושברו שיא של כל הזמנים. הרבנים הראשיים מיהרו לפרסם פסק הלכה נגד, מה שגרם לשר האוצר יאיר לפיד להוציא הודעה שבה ידאג לפטר אותם. הרב שמואל אליהו מבכירי רבני הציונות הדתית מדבר רבות בתקופה האחרונה על כך שאסור לבנות דתיות להתגייס לצה"ל. יש גם כאלה שאינם דתיים שלא מבינים את הדחיפות הגדולה שלהן להתגייס.

לתוכניות הקודמות של "המשחטה"
האם התקשורת באמת שמאלנית?
אל תתנו ליהודים לעלות להר הבית, מסכימים?
האם מוסד הנישואין עומד להיפגע?
ברית מילה: לקיים או לקיים? זאת השאלה


מנגד זרם הנשים הדתיות של המגזר שנשבעות על הנשק רק גדל. נמצאים איתנו הרב דב הלברטל והעיתונאית והסופרת עינת ברזילי, שינהם דתיים, אחת מהם גם הייתה חיילת (עינת כמובן ...). אז צפו בדיון שהתפתח והצביעו: מי לדעתכם ניצח בעימות? עינת ברזילי שראתה לצבא את הלבן בעיניים או שמא דווקא הרב דב הלברטל שחושב כי לא רק לבנות דתיות אסור להתגייס אלא גם לחילוניות.

הצביעו

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully