וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכירו, אני האברך האלף שמונה מאות ואחת

21.7.2013 / 9:00

בוקר אחד הוא מקבל מכתב, "מצטערים" מודיעים לו "אבל אין לך מקום, אתה מחוץ למכסה". מחוץ למכסה? הוא תוהה. "יש מקום ל1800 ואתה האברך ה1801!". אהרון קריב שואל שאלות את לפיד

אולי קודם כל כדאי שאני אציג את עצמי. אז ככה: אני היום כמעט בן 28, למדתי בישיבה טובה למדי, וגם נחשבתי לבחור לא רע. כשאני אומר "לא רע" אני מתכוון שאני מכיר בכך שיש עפרונות מחודדים יותר ממני בקלמר הישיבתי. אבל אני גם לא מזלזל בעצמי. וזה בסדר גמור. את רעייתי פגשתי לראשונה לפני כחמש שנים. היו לנו הרבה שיחות על העתיד, אבל הדבר היחיד שממש לקחנו ברצינות הוא "מה נעשה כשנהיה גדולים". בסוף היא אמרה: "שמע, אהרון, אני חושבת שרואי חשבון יש הרבה, אנשי היי טק המון, ועורכי דין יותר מדי.. כמה לומדי תורה יש? יודע מה, עזוב. החלום שלי זה בית שבו יוענק מימד לפן הרוחני. אני רוצה שהילדים יקבלו דוגמא של קצת יותר צניעות, של העדפת ערכים על פני החומרנות ומותרות. את זה, תאמין לי, יהיה להם מספיק גם ככה."

"תראה" היא ממשיכה "לי יש קריירה לא רעה. אני מתקדמת, המשכורת שלי עולה, אני אפרנס. אתה, כל עוד תוכל, תשקיע בלימוד התורה". היא צדקה.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד יוצא מהפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נפתלי בנט ואביגדור ליברמן, 10 במרץ 2013. יואב דודקביץ'
אדוני שר האוצר, האם אתה יודע כמה עולה כרטיס נסיעה לאוטובוס ./יואב דודקביץ'

מאז מידי בוקר אני משכים קום וממהר לכולל. לא תמיד ברכב. לצעוד זה גם בריא וגם חוסך את עלות הנסיעה באוטובוס (זו ששר האוצר כלל אינו יודע כמה היא) כן, לחיות ממשכורת אחת זה אולי לא לוקסוס, אבל למי שמעריך את מה שהוא עושה, שחווה התקדמות, שמכיר באחריות הרובצת על כתפיו, זה לא יומרני.

בחמש השנים שחלפו השקעתי את כל מרצי בגמרא. למדתי מסכתות העוסקות בתחומים רבים, החל מדיני נזיקין, משפחה, מסחר, זכויות הפועל, ועוד. כתבתי מאמרים שחלקם ראו אור בירחונים תורניים, השתתפתי בתחרות יוקרתיות, השמעתי מערכות תורניות עליהם יגעתי לילות וימים. אני מביט היום על הספרייה שלי בסיפוק רב, ולא פחות מכך, בתכניות העמוסות לעתיד הקרוב והרחוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מביט על הספרייה שלי בסיפוק רב/מערכת וואלה!, צילום מסך

כך הכל התנהל יפה, עד שבוקר אחד שלחו לי מכתב. אמרו לי שאני צריך לעזוב. "אין לנו מכסה בשבילך" הם אמרו "רק ל1,800 עילויים".נו שוין, כסף לא ביקשתי, על המשכורת הפוטנציאלית שלי כאיש היי טק אני מוותר מידי חודש, ולא יהרוג אותי אם ייקחו את הפירורים הללו יחד עם יתר המיסים שאני משלם עבור שכני מרמת אביב הענייה או כפר-שמריהו הנחשלת. (מסכנים, חייבים לתמוך בהם) לפחות שלא ירגישו שאני לומד בזכותם. לא התחלתי ללמוד בגלל הכסף הזה, ולא אפסיק ללמוד בלעדיו.

יעקב פרי ביום עיון לחברי הכנסת החדשים, ינואר 2013. טלי מאייר
אנחנו חוזרים שוב ולאט: תנא היכא קאי דקתני מאימתי, הבנת?/טלי מאייר

רק ביני לבין עצמי תהיתי, כל עוד החוק מאפשר: מיהו בדיוק שיחרוץ את עתידי? השר לפיד שאינו יודע מאיזה צד לפתוח את הגמרא? השר פרי שצירוף המילים "תנא היכא קאי דקתני מאימתי" מאתגר אותו? אולי ד"ר (תלמוד!) קלדרון שתובך קשות כשאבקש ממנה להסביר את ההבדל בין "נאמנות" ל"כח הטענה"? (מבטיח להסביר לאט מה אמרתי) אה, שכחתי את "הרב" פירון, שמתעקש להתהדר בתואר בלא שעבר את המבחנים הנדרשים. טוב, עם כזו גלריה גם אני מתקשה לעיתים להבין מי צריך את ה1,800 הראשונים.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully