וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השתחררנו באלעד מהכלא של ש"ס

23.10.2013 / 8:00

רקדתם על המצפון של הספרדים ושיקרתם. לא היה ראש עיר אשכנזי בעיר, אז איך לקחו והרסו לכם? הוצאתם את השד העדתי כי זה תמיד עובד? כי אין לכם משהו אחר להתפאר בו? אז הפסדתם

15 שנים ו-500 קולות בקלפי, זה מה שהפריד בין העיר אלעד לשחרורה מכלא ההנהגה של ש"ס. על אף השם המפוקפק שהעיר זוכה לו בקרב בני אחיה החרדים, אני דווקא לא ממהרת להספיד אותה. אנשים טובים, אפשרויות מגורים טובות, מרכזית מאוד ובעלת פוטנציאל, אלא שדבר אחד משמעותי העיב כעננה מעיקה מעל שמי העיר, עד אתמול בחצות. כאב הראש. זאת אומרת, זה שעמד בראש.

בדף הפייסבוק של וואלה! יהדות לא מפחדים משאלות

הבחירות באלעד - מאבק בין האשכנזים לספרדים

התקווה התנפצה: החסידים לא הביעו תמיכתם בליאון

האזינו: דרעי חושף את תכנית ש"ס להפלת הממשלה

קדנציות של שממה, הרס וגירעונות עצומים, לא מנע מאנשי ש"ס לרדוף את הנהגת העיר

מבחינה דמוגרפית מאכלסת אלעד יותר מזרחיים מאשכנזים, מה שגרם אולי באופן טבעי, שתהיה תחת הנהגת ש"ס. לא מצאתי ולו מועמד אחד ראוי שהתמודד מקדנציה אחת לבאה. ראשי העיר הוחלפו בזה אחר זה ונראה כי משהו בסיסי פשוט לא עבד. למעלה מעשור הידרדרה העיר מדחי אל דחי מכל הבחינות. החזות העלובה שפשטה בה, הבהירה כי המצב עגום יותר מכפי שידענו. קדנציות של שממה, הרס וגירעונות עצומים, לא מנע מאנשים בתוך ש"ס להמשיך ולרדוף את הנהגת העיר. ניסו לייבא כל מני פוטנציאלים מוניציפאליים, אך לא חל שינוי, צמיגי הגלגלים נשחקו ואנו נמצאנו כבר ממש על הג'אנטים.

לאור העובדה שהנהגת העיר הזו לא צלחה מאז שנת היווסדה, הייתי שואלת את עצמי, מה לא בסדר? מה צריך לעשות כדי לגרום לעיר לנסוק מעלה? התשובה שאני עונה לעצמי היא בלתי נמנעת, חייבים לשחרר את אלעד מהכלא של ש"ס, אחרת נמשיך לחזות בעוגמת נפש בהחלקתה במדרון. האם לא כדאי להפנים כי ש"ס לא הצליחה כאן? צריכים בכוח להיאבק על תפקיד שלא מצליחים לקיימו כראוי? האם על חשבון הרצון לסדר ג'ובים, התושבים צריכים לסבול? אני רוצה ראש עיר מתפקד, נקודה. שיהיה גרוזיני, עיראקי, הונגרי, נורווגי, מה אכפת לי? צבע העור? אני בודקת את נוסח התפילה שלו? הולכת אחריו ברחוב לוודא שאין בו אובססיה לאמונות טפלות? אני רוצה תוצאות. אני רוצה עיר פורחת ומתפקדת. תנו לי מה שמגיע לי.

ישי נזרק אחורה, דרעי המנהיג. פרשנות

חדו"ש: בש"ס עומדים לבצע עבירה פלילית שעונשה מאסר

אני רוצה ראש עיר מתפקד נקודה. מה אכפת צבע העור? אני בודקת את נוסח התפילה שלו?

במשך חצי שנה התברברו בש"ס עם 15 שמות מועמדים לראשות העיר. נשמע כמו מלחמה על סידור עבודה למי שצריך. העיר הזו שרויה בכאוס מוחלט, קרובה מאוד לסף רתיחה טוטאלי. הבראה היא בלתי נמנעת ומסתבר כי נציגים של ש"ס אינם הכתובת. הלא כשמביטים בעיניים ל"יום של אחרי", האם המועמד של ש"ס, זה ששרף גשרים עם רוב המפלגות, זה שגרם לחילוקי דעות עזים סביבו בתוך המערכת ממנה הוא מגיע, זה ששאב את הכוח שלו ממפלגה אחת בלבד. הוא היה יכול לנהל עירייה שתתחיל את דרכה כמעט בוודאות עם משברים קואליציוניים, ודרכה לא תהא שונה מאלו של קודמותיה, קרי, פשיטת רגל מוחלטת?

בידו של המנצח ישראל פרוש, הנתמך גם על ידי ספרדים שפויים רבים, ישנה האופציה להרכיב קואליציה עם כל המפלגות. הוא הציג תוכנית קשוחה ומקצועית, המורכבת מאנשי מקצוע מהשורה הראשונה, אשר תפקידם להכריח אותו, כראש, להביא לטוויית דרך הבראת העיר בתום 100 ימים.

זה מה שיש לכם כנציגים ספרדים לומר? האשכנזים אכלו ושתו?

מערכת הבחירות שניהל אריה דרעי, הושתתה על קיפוח עדתי. 500 קולות ההפרש מעידים, כי שיטת ההפחדה ועטיפת הרחמים העצמיים עודנה פועלת על לבם של בוחרי ש"ס, אם כי לא באופן גורף. ציבור שלם הבין, כי יש מי שמנצל אותם. האשכנזים לא אכלו ושתו להם הכל. ש"ס רקדו על המצפון של בני עדות המזרח ובלבלו אותם עם עובדות ושקרים גזעניים מבישים.

לא היה ראש עיר אשכנזי אחד בעיר, אז איך לקחו והרסו להם? ואם הוא אשכנזי, הוא לא יעזור לכל תושב באשר הוא? למה להעיף לכל עבר את זרועותיו של השד העדתי, כי זה תמיד עובד? כי אין לכם משהו אחר להתפאר בו? צריכים לדעת מתי לשחרר. לא קרה כלום, לא כולם מתאימים לכל תפקיד. ניסיתם שוב ושוב ושוב, די, שחררו לנו את העיר.

יש אנשים שחפצים בטובת העיר ותושביה ולא רק משחקים בהם

אני רוצה לצאת כבר מכלא התככים, המזימות, השנאה, אל חופש ההבראה המקצועית, חופש ההתעסקות בבעיותיה האמיתיות של העיר. ואכן, משאלת הלב התגשמה לה בחצות הלילה, עם היוודע תוצאות האמת ונפילת חומת ש"ס בעיר. גם התושבים השבויים שבחרו במתמודד שהצניח דרעי, יבינו עכשיו כי יש אנשים שחפצים בטובת העיר ותושביה, ולא רק משחקים בהם. הדרישה והצפייה כעת גבוהה במיוחד וחובת ההוכחה על ראש העיר הנבחר. אנחנו נהיה כאן כדי לעקוב ומקרוב ולשמוח עם השחר החדש שזרח הבוקר על העיר. ריח השחרור מה מתוק הוא.

לטורים נוספים של שיפי חריטן

למה החרדים כל כך שונאים את יאיר לפיד?

תתפלאו, אבל אף אברך לא חי על חשבונכם

חופש גדול שווה בטלה? לא אצלנו

אולי די כבר עם כל הגזענות הזאת?

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully