וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט יורה: "בפעם הבאה יהיה רב ראשי אחד לישראל"

לאחר הפסדם של שני מועמדי הציונות הדתית במרוץ לרבנות הראשית, הצהיר השר המופקד על שירותי הדת על השינויים הצפויים, "כמו שיש רמטכ"ל אחד ונשיא אחד". חוטובלי: "פספסנו"

צילום: עומר מירון, עריכה: טל רזניק

"בפעם הבאה יהיה רב ראשי אחד לישראל, כמו שיש רמטכ"ל אחד ונשיא אחד לישראל", כך התבטא אמש (רביעי) שר הכלכלה נפתלי בנט שמופקד גם על תיק הדתות. דבריו של בנט מגיעים לאחר ששני המועמדים מהציונות הדתית - הרב שמואל אליהו והרב דוד סתיו - נחלו הפסד אמש במרוץ לרבנות הראשית, שבו נבחרו הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו לרבנים הראשיים הספרדי והאשכנזי, בהתאמה. "מערכת הבחירות הנוכחית הבליטה את הצורך בשינויים מהותיים במוסד הרבנות, והתחלנו לפעול לשם כך בחודשים האחרונים", כתב בנט בעמוד הפייסבוק שלו.

בהמשך התייחס שר הכלכלה למועמדים שקיווה לראות כמנצחי הערב. "שוחחתי לפני כמה דקות עם הרב סתיו, אני משוכנע שהוא עוד יוביל כאן מהפכות גדולות בקירוב לבבות בעם ישראל. אני מאחל המשך מסירות נפש לרב שמואל אליהו ולשאר המתמודדים", כתב. לדבריו, "הרבנים הנבחרים יהיו חלק מהמהפכה שהבית היהודי מוביל במשרד הדתות, ושכבר החלה במהפכת 'בחר לך רב', בצמצום מועצות דתיות ובביטול מינויים פוליטיים במועצות הדתיות".

חברו למפלגה, שר השיכון אורי אריאל, איחל הצלחה לרבנים הראשיים הנבחרים, לאחר שתמך בפומבי ברב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, שהפסיד לרב יוסף במרוץ לרב הספרדי הראשי. "כולנו תפילה כי (הרבנים הנבחרים - ש.ב.) יצליחו במשימה הקשה לחבר יחד את עם ישראל אל מוסד הרבנות ולגלות את פניה הנעימות של התורה לכל אחד ואחד בעם ישראל", אמר אריאל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרבניים הראשיים הנבחרים: הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש עם הרבנים הראשיים הנבחרים יצחק יוסף ודוד לאו. נתניהו בירך אותם ואמר להם: "זאת העת לפעול להגברת האחדות בעם ישראל, ולהרבות באהבת ישראל".

לאחר פרסום ההודעה על בחירת הרבנים הראשיים שוחח נשיא המדינה שמעון פרס עם השניים. בשיחתו עם הרב לאו אמר פרס: "מיטב ברכותיי לרגל בחירתך לרב הראשי האשכנזי, בטוחני כי נתיביך שלום, הוכחת זאת לא פעם בעשייתך. אני יודע כי את אותה רוח שהפצת בעירך מודיעין תפיץ מעכשיו גם לעולם כולו". בשיחתו עם הרב יצחק יוסף אמר פרס: "אני מאושר מבחירתך ושמח שהמסורת המפוארת של משפחתך ממשיכה כעת דרכך. בטוחני כי תשרת את עמך בצניעות ובחן, ושתביא תורה ברכה ואור לישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

חוטובלי: "מצרה על מסע ההכפשות נגד הרב סתיו"

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) בירך את המנצחים והוסיף כי הוכח שוב שלמרות הכיבוש הרפורמי במערכת המשפט ובממשלת הזדון, העם בחר ברבנים שנתמכו בידי גדולי ישראל. כוחם גדול יותר מכל תעמולת הזוועה נגד ההלכה". סגן שר הדתות, אלי בן דהן, ציין: "כאיש הבית היהודי אני בהחלט מאוכזב שלא הצלחנו במשימה להעמיד לפחות רב אחד מטעם הציבור הדתי-לאומי. עשינו את מרב המאמצים ולצערי זה לא הצליח. אני מקווה שהחילונים לא יבעטו במוסד הרבנות, הם צריכים להבין שחשיבותו של מוסד הרבנות חשוב הרבה יותר מהרבנים הראשיים".

סגנית שר התחבורה, ציפי חוטובלי (ליכוד), התייחסה גם היא להפסד הדתיים-לאומיים. "לאחר עשור הציונות הדתית איבדה פעם נוספת את האפשרות להעמיד רב ראשי ציוני. זוהי החמצה של הזדמנות לבצע שינויים היסטוריים חיוניים במערך הרבנות, הגיור, הכשרות ובזהותה היהודית של המדינה", אמרה. "אני מצרה על כך שמסע של הכפשות קשות נגד הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר, שהוכיח עשייה תורנית ציבורית מופלאה שאין עליה עוררין - בא דווקא מתוך הציונות הדתית", הוסיפה.

עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית, פנה לציבור המפסיד - הציונות הדתית. "דווקא כעת, כשברור לכולם שבעשר השנים הבאות תתנהל הרבנות הראשית כמנהגה המגונה, אולי יש סיכוי שהגורמים המתונים בציונות הדתית ישכילו להבין שהפתרון לא מצוי במנגנון ממשלתי מונופוליסטי ומדיר – הנה, כעת הונצחה גם ההדרה שלהם – אלא בהגדרה מחודשת שלו, ולא כמונופול", אמר. לדברי עו"ד הס, "אם זה יקרה, מדינת ישראל תרוויח".

ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) בירכה את הרבנים הראשיים החדשים. "אני מברכת את הרבנים החדשים על בחירתם ומקווה כי הם יבינו את גודל האתגר המונח על כתפיהם". לדברי ח"כ לביא, "על הרבנים החדשים להבין כי הרבנות הראשית זקוקה לשינוי יסודי ומיידי וכי עליהם להחזיר את אמון כלל הציבור הישראלי במוסד הרבנות ובשירותי הדת". "אם לא יפעלו ברוח זו, אלה עלולות להיות הבחירות האחרונות לרבנות הראשית", הוסיפה לביא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully