וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן שר הדתות: "הרבנים הראשיים חלשים"

17.9.2013 / 19:05

לאחר שהותקף אתמול בדברים חריפים, יצא הרב אלי בן דהן למתקפה. ברדיו גלי ישראל אמר: "הרב שלום כהן ביזה את עצמו ואת ש"ס. הרבנים הראשיים הם לא גדולי ישראל בדור הזה"

יממה לאחר שהותקף בדברים חריפים בטקס ההכתרה של הרב הראשי הספרדי, יוצא סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן מ"הבית היהודי" למתקפה חסרת תקדים נגד מי שתקף אותו ואת מפלגתו ולא חסך ביקורת ממפלגת ש"ס ומהרבנים הראשיים לישראל.

"הרגשתי רע", סיפר בן דהן בראיון לרדיו 'גלי ישראל' על התחושות בזמן ההתקפה נגדו, "שקלתי אם לקום ולעזוב את הטקס, אבל זה היה מבזה את הרבנים הראשיים שהם לא אשמים שהרב כהן אמר את מה שהוא אמר. ישבתי ליד הרב דוד יוסף והוא אמר לי שהמשכיל בעת ההיא ידום ושאני לא אגיב. הזהרתי מראש את עוזריו של הרב יצחק יוסף, שאם הרב שלום כהן יבוא, זה יהיה מתכון לפיצוץ. הם אמרו לי שהוא יתחייב לא לדבר על עניינים פוליטיים ורק דברי תורה ואת הסוף כולנו יודעים. הרב שלום כהן ביזה את עצמו ואת ש"ס".

איש ש"ס: הבית היהודי סיר מלוכלך של תינוק

יש רבנים ראשיים שמנוהלים על ידי רבנים אחרים

בן דהן גם לא חסך ביקורת על הרבנים הראשיים, "היה מן הראוי שהם יקומו וילכו", אמר, "לצערי, הם יותר מידי חלשים כדי לעשות את זה. היום, במעמדם התורני והרוחני הם לא מסוגלים לקום ולומר דברים נגד הרב שלום כהן. הרבנים הראשיים שנבחרו הם לא גדולי ישראל בדור הזה, אנחנו בדור אחר. הרב שפירא והרב אליהו היו האחרונים שהיו עצמאיים ומאז יש רבנים ראשיים שמנוהלים על ידי רבנים אחרים".
באשר לשאלה אם יידרש להגיע לפגישת "סולחה" עם הרב שלום כהן והרב עובדיה יוסף ענה בן דהן: "אם לא תהיה התנצלות בפומבי לא אגיע אליה. לא מקובל עליי שיתקפו אותנו בפומבי ויתנצלו בשקט".

הוא גם נדרש להסביר את מהות הפגישה שהייתה לו לאחרונה עם הרב עובדיה יוסף ועל כך השיב, "הרב עובדיה ביקש להכיר אותי, לבלרי ש"ס הציגו את הפגישה כ"סולחה", אבל לא הייתה סולחה ואני גם לא מצפה שהרב עובדיה יקום ויאמר שהוא מתנצל על שאמר עלינו "בית של גויים". מעטים מאד האנשים שמסוגלים היום להגיד, טעינו".

הבית היהודי הוא סיר שהילדים מלכלכים בו

במעמד ההכתרה של הרב הראשי הספרדי, יצחק יוסף תקף אתמול חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב שלום כהן את יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, את סגנו, אלי בן דהן ואת המפלגה עצמה. שיאם של הדברים היה כשהשווה את כתר המלכות של המפלגה ל"סיר שהילדים מלכלכים בו ואתם שמים אותו על הראש. מסכנים".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully