וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוואת הרב צוקרמן: היסוד לעבודת ה' - אהבת האדם

22.10.2013 / 17:00

יתפלל כל חסיד שהבנים והנכדים והנינים תשרור ביניהם אהבה ואחווה שלום ורעות. תנו דעתכם לאהוב איש את רעהו ואת כל בריותיו של הקב"ה. מצוואתו של הרב צוקרמן שפורסמו בערוץ 7

באתי לעולם ורבים שמחו - ואני בכיתי. אפרד בבוא הזמן מן העולם, רבים אולי יזילו דמעה - ואני אדום.

זכני ה' בשנות אושר מבחינה רוחנית ועוד בהיותי רך בשנים, לימדני תורה הרב ר' מרדכי בלוך, מתלמידי ישיבת וולוז'ין, שגלו לעיירתנו לבדוב, והוא חיבבני וחיבב עלי את כל אשר לימד, תורה, נביאים ותורה שבע"פ, וחלקו גדול בזה שהמשכתי בעולם הישיבות ללמוד ולחסות בצלם של גדולי תורה ומוסר, הרב ר' שמואל וינטרויב זצ"ל, ראש ישיבת בית יוסף נובהרדוק בפינסק, הרב ר' ישראל יעקב קנייבסקי (הסטייפלר) זצ"ל, והרב ר' יצחק ולדשיין (השרשוב) זצ"ל ... ומזיכוי הרבים שלהם, נספג בי משהו. ומן השמיים זיכונו ללמוד וללמד למעלה מיובל שנים. ואני חייב על כל אשר גמלני לטובה, במיוחד על האושר אשר אשרוני בנות ביתי העזר כנגדי.

הרב שהשפיע על המדינה לא פחות מהרב עובדיה

לרבנים האלה הייתה כיפה אחרת על הראש

תנו דעתכם לאהוב איש את רעהו ואת כל בריותיו של הקב"ה

חמש נטיעות נטענו ומהם זכינו בחסדי ה' ל-ל"ו נכדים כולם זרע ברך ה' ומהם נינים משמחי לב אלקים ואנשים, במה איכף לה' על כל אשר גמל עלינו. מה שיכולתי להעניק מבחינה רוחנית, השתדלתי לתת וכל אחד ואחד מכם יוסיף על זה כהנה וכהנה. "ויחד לבבנו לאהבה וליראה את שמך" - אחת התפילות שנכנסה ללבי, וחיפשתי דרכים לקיימה כי היא היסוד לעבודת ה', אהבת האדם. ואין דבר חשוב מזה ועל זאת יתפלל כל חסיד לעת מצוא שהבנים והנכדים והנינים תשרור ביניהם אהבה ואחווה שלום ורעות. תנו דעתכם לאהוב איש את רעהו ואת כל בריותיו של הקב"ה.

נהגתי ללמוד כל יום פרק משניות לזכר יקירי שאינם בחיים ובמיוחד בימי הזיכרון שלהם ותהא זאת למנוחת נפשי אם גם אתם, כל אחד ואחד כפי יכולתו, ילמד פרק משניות כל יום, בשנת האבלות וביום הזיכרון.

תודה לכולכם על כל הטוב והיפה שהענקתם לנו, ובחסדי ה' תוסיפו לעשות זאת לקיים "מכבדו בחייו ומכבדו כשכבר איננו בין החיים" יעניק ה' לכם ולכל אשר לכם מידו הפתוחה הקדושה והרחבה לאורך ימים ושנות חיים וברכה. אוהבכם"

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully